Події

Публікації

Аналітичний огляд (листопад 2017)

Тема номера: У фокусі - Державна допомога

Analitical Review No.4

Featuring: State Aid to Undertakings

Analitical Review No.3 (Octoner 2017)

Temporary import of vehicles with a foreign registration: an overview of the proposed legislative solutions

Аналітичний огляд (жовтень 2017)

Тема номера: Тимчасовий ввіз автомобілів з іноземною реєстрацією: огляд пропонованих законодавчих рішень

Впровадження в Україні прозорого місцевого бюджету: досвід та виклики

Видання підготовлено в рамках ініціативи «Громадянське суспільство та ЗМІ – за прозорі місцеві бюджети!», що виконується Одеською обласною організацією ВГО «Комітет виборців України», Фундацією «Відкрите суспільство» та громадським партнерством «За прозорі місцеві бюджети» за фінансової підтримки Європейського Союзу та Посольства Фінляндії в Україні.

Будьте в курсі!

Підпишіться на розсилку, щоб залишатися в курсі останніх новин, публікацій і матеріалів Фундації «Відкрите суспільство».

У Комітеті ВРУ відбувся тренінг «Особливості зобов’язань України в частині створення ЗВТ з ЄС»

12.10.2017

Україна намагається досягти кращих домовленостей у переговорах з Європейським союзом з питань відкриття ринків, збільшення квот для нашої продукції. Водночас, шанси досягнення цих домовленостей були би кращими, якби українська сторона могла би продемонструвати більший прогрес у виконанні Угоди про асоціацію. Про це йшлося під час тренінгу «Особливості зобов’язань України в частині створення ЗВТ з ЄС», який відбувся у Комітеті ВР з питань європейської інтеграції 12 жовтня за підтримки Посольства Великої Британії в Україні.

Експерти зазначали, що Угода про асоціацію не передбачає санкцій з боку європейських партнерів до України, але ЄС може провадити протекціоністську політику, використовувати у якості важелів впливу певні бонуси, в тому числі й щодо лібералізації торгівлі. Тому українські переговорники повинні мати серйозні аргументи у відстоюванні наших позицій, і ці аргументи мають ґрунтуватися на цілком конкретних досягненнях у виконанні Угоди. Причому, йдеться не лише про адаптацію вітчизняного законодавства до стандартів на норм ЄС, але й впровадження та застосування їх на практиці – такі конкретні кроки перебувають у фокусі уваги місій Євросоюзу.


Розробники законопроектів нерідко стверджують, що той чи інший документ є євроінтеграційним, але експертний аналіз доводить – це не так. Проблема в тому, що заяви авторів тої чи іншої законодавчої новації носять декларативний характер, не містять посилань на акти права ЄС ні в самому законопроекті, ні в супровідних документах до нього. Визначити, чи відповідає законопроект праву ЄС можна лише тоді, коли проведено ґрунтовний аналіз, з порівнянням норм права і їх імплементації до українського законодавства, тобто експерт повинен це зробити самостійно, замість розробника, таким є на сьогодні реалії.

Також автори законопроектів іноді зазначають, що їх ініціативи спрямовані на виконання зобов’язань у сфері євроінтеграції, проте не уточнюють, яких саме. Ще одна розповсюджена суттєва помилка – законопроект впроваджує ту чи іншу Директиву ЄС, чи її норму не повністю, вибірково.

Тренінг проведено рамках проекту «Підвищення спроможності Парламенту у сфері європейської інтеграції шляхом удосконалення якості законодавства та прискорення правового наближення на основі Угоди про асоціацію Україна-ЄС», що Виконується Фундацією «Відкрите суспільство» та фінансується Посольством Великої Британії в Україні.