Парламент

Відео

"100 днів Верховної Ради України"

Леся Шевченко, про роботу парламентської коаліції на виконання Коаліційної угоди протягом 100 днів парламенту. Організатор: Фонд «Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва»

Будьте в курсі!

Підпишіться на розсилку, щоб залишатися в курсі останніх новин, публікацій і матеріалів Фундації «Відкрите суспільство».

Харківські мажоритарники мають низький ККД виконання своїх обіцянок

23.01.2014
Леся Шевченко

Із завершенням першого року парламентської каденції Фундація “Відкрите суспільство” підбиває проміжні підсумки виконання партіями і депутатами, обраними в мажоритарних округах, передвиборчих обіцянок у Верховній Раді України VІI скликання.

Дослідження роботи чинного парламенту показують, що переважна більшість обіцянок електоратові залишаються невиконаними: політичні партії реалізують приблизно 10% власних тез, а мажоритарники м. Харкова мають низький ККД виконання своїх обіцянок(в процесі виконання 2-3 обіцянки від кожного депутата, що можуть бути виконані в перспективі протягом наступних років роботи в парламенті).

Фундація “Відкрите суспільство” проаналізувала річну законотворчу діяльність семи народних депутатів-мажоритарників з м. Харків: І. Бережної, І. Горіної, А. Денисенка, В. Мисика, В. Писаренка, Д. Святаша, О. Фельдмана.

Мажоритарники Харкова в перший рік роботи не поспішали виконувати свої зобов’язання перед виборцями, - вважають експерти. Попри те, що передвиборчі програми містили багато різнопланових обіцянок, в тому числі в соціальній сфері, у Верховній Раді законотворці присвячували себе діяльності здебільшого в зовсім інших сферах.

Маючи в середньому два десятки передвиборчих обіцянок в кожного, обранці мають лише по 1-2 таких, що знаходяться в процесі виконання. За рік роботи депутати також не “зловживали” можливістю робити депутатські запити - більшість з них або не мають таких, або мають 1-2 запити.

Таким чином, потрапивши допарламенту, народні депутати з м.Харківпасивнопредставляють інтереси своїх виборців. Відсутність реальної роботи у відповідності до власних передвиборчих програм свідчить про те, що всісімвищезгаданихдепутатівздобули свої посади завдякиіміджу партії тапопулізму.

Нагадаємо, що рік роботи кожного здепутатівкоштує виборцям в середньому 402 024 грн(врахована лише заробітна плата депутата і його помічників).

За невідповідність передвиборчої програми і реальної законотворчої роботи діяльність народних обранців експерти оцінили як переважно НЕЩИРІ і НЕПОСЛІДОВНІ.

Найкращий показник ПОСЛІДОВНОСТІ, а відтак і відповідності законотворчої роботи в парламенті - обіцянкам, у Ірини Бережної. 40% її ініціатив відповідають положенням програми. Найбільш НЕПОСЛІДОВНИМ мажоритарником Харкова є Д.Святаш, у якого жодна з його найменшчисельних ініціатив в парламенті не відповідала обіцяному на виборах 2012 року.

П. І.Б.

народного депутата

Обіцянки народних депутатів, обраних в одномандатних округах:

Законодавчі ініціативи

 

Депутатські запити

К-сть ініціатив, що відповідає прорамі

Всього обіцянок

з них:

Законо-проект

Постанова

Заява

 

Всього

Нере-альні

нещирі

Непослі-довні

у процесі виконання

%

Бережна І.Г.

12

1

8

8

(ЧВ) 4 з 12

8%

19

9

1

29

1

11 з 29 (40%)

Горіна І.А.

10

-

9

9

(ЧВ) 1 з 10

(10%)

10

3

-

13

-

1 з 10 (10%)

Денисенко А.П.

19

-

17

17

ЧВ (2 з 19)

(10%)

7

-

-

7

1

2 з 7 (18%)

Мисик В.Ю.

25

-

23

23

ЧВ (2з 25)

(8%)

10

4

-

14

1

2 з 14 (14%)

Писаренко В.В.

25

-

23

23

(ЧВ) 2 з 26

(8%)

3

47

-

50

1

2 з 50 (4%)

Святаш Д.В.

28

-

28

28

0

0

4

2

-

6

2

0

Фельдман О.Д.

8

-

7

7

(ЧВ) 1 з 8

(12%)

26

3

-

29

-

4 з 26 (15%)

Лобісти Харкова

Всі мажоритарними Харкова, окрім І.Бережної, яка загальним формулюванням згадала про «Стимулювання залучення інвесторів, здатних розвивати підприємства, створювати нові робочі місця, підвищувати заробітну плату», - мали намір лобіювати інтереси Харкова у ВРУ, а три з них (В.Мисик, Д.Святаш, О.Фельдман) навіть обіцяли створити для цього власну депутатську групу.

Натомість, тільки І.Бережна розпочала опікуватись цими обіцянками. Вона ініціювала проекти законів на підтримку 1) Технополісу «П'ятихатки», та 2) ДП "Антонов" і "Харківське державне авіаційне виробниче підприємство".

Цікаво, що О.Фельдман пріоритетним для себе визначив тільки одну свою обіцянку, що стосувалася продовження роботи власного благодійного фонду. Адже всі 4 законодавчі ініціативи з поміж 28-ми ініційованих, він спрямував лише на виконання цієї однієї обіцянки.

Згуртувалися для спільного подання депутати-харківчани лише у двох питаннях:

- відзначення 170-річчя від дня народження Іллі Рєпіна, що принесло додаткові кошти на ремонтно-реставраційні роботи в будівлі Штабів військових поселень для розміщення художньої галереї лауреатів премії ім. І.Ю. Рєпіна, ремонтно-реставраційні роботи в меморіальній садибі в м. Чугуєві Харківської області; та спільно з Харківською обласною державною адміністрацією удосконалення інфраструктурного розвитку Харківської області, зокрема реконструкції та будівництва доріг до об'єктів, пов'язаних з ім'ям І.Ю. Рєпіна, встановлення відповідних дорожніх знаків та покажчиків.

- відзначення 70-річчя визволення міста Харкова від німецько-фашистських загарбників.

Між словом і ділом:

як мажоритарники Харкова виконують свої передвиборні обіцянки

НА СЛУЖБІ у ПАРТІЇ

Рішенням XIV з'їзду 30.07.2012 р. Партія регіонів затвердила свою передвиборну програму «Від стабільності – до добробуту», якою запропонувала «виважену й реалістичну програму формування суспільства вільних та заможних громадян» і взяла на себе понад 50 конкретних соціально-економічних зобов'язань

Партія влади за результатами останніх парламентських виборів привела у Верховну Раду 72 народних депутати (за списком) та 113 депутатів-мажоритарників, обраних від ПР в одномандатних округах в різних регіонах і містах. У місті Харкові, у всіх семи одномандатних округах (№№-168-174) виборці обрали кандидатів від партії влади.

Часові рамки дослідження: перший рік роботи Харківських депутатів-мажоритарників у ВРУ 7 скликання з 12 грудня 2012 року до 12 грудня 2013 року.

СПОРІДНЕНІСТЬ

Лобісти Харкова

Всі мажоритарними Харкова, окрім І.Бережної, яка загальним формулюванням згадала про «Стимулювання залучення інвесторів, здатних розвивати підприємства, створювати нові робочі місця, підвищувати заробітну плату», всі інші - мали намір лобіювати інтереси Харкова у ВРУ, а три з них (В.Мисик, Д.Святаш, О.Фельдман) навіть обіцяли створити для цього власну депутатську групу.

Натомість, тільки І.Бережна розпочала опікуватись цими обіцянками (див.таблицю І.Бережної).

Цікаво, що О.Фельдман пріоритетним для себе визначив тільки одну свою обіцянку, що стосувалася продовження роботи власного благодійного фонду. Адже всі 4 законодавчі ініціативи з поміж 28-ми ініційованих, він спрямував лише на виконання цієї однієї обіцянки. (див. таблицю О.Фельдмана).

І.Горіна: «Харкову та нашій державі в цілому потрібна реалізація інфраструктурних проектів, які дадуть можливість модернізувати місто та країну»;

А.Денисенко: «Створити раду жителів округу, до якого увійдуть представники кожного дому для спільного вирішення існуючих проблем»; «Сприяти спрямуванню коштів для динамічного розвитку округу з урахуванням його особливостей»; «За рахунок розвитку промисловості та будівельної галузі м.Харкова сприяти створенню нових високооплачуваних робочих місць»;

В.Мисик: «Створення в Верховній раді Харківської депутатської групи для лобіювання інтересів жителів Харківщини»;

В.Писаренко: «Сприяння у виділенні субвенцій з державного бюджету України міському бюджету на соціально-економічний розвиток м. Харкова»; «подальший розвиток Харківського метрополітену, перш за все, завершення будівництва станції метро “Перемога”; «реконструкція парків, скверів та інших місць відпочинку харків'ян»;

Д.Святаш: «Створення в Верховній раді Харківської депутатської групи для лобіювання інтересів жителів Харківщини»;

О.Фельдман: «Разом з обраними народними депутатами України від нашої області ініціювати створення депутатського об’єднання, яке буде захищати інтереси наших виборців»;

На службі у Президента

Чотири з семи харківських депутатів прямо вказали на підтримку курсу чинного Президента України:

І.Горіна: «Реалізовувати Програму Президента України В.Ф. Януковича «Україна для людей!»;

А.Денисенко: «Спиратись на програму Президента Віктора Януковича «Україна для людей»;

В.Мисик: «Сьогодні вживається багато заходів задля захисту прав і інтересів громадян, посилення економічної незалежності Держави в рамках програми Президента України «Україна для людей», програмних засад Партії регіонів «Будуємо нову країну»;

В.Писаренко: «Головна мета моєї програми чітко відображає ідеї та напрямки діяльності Партії регіонів, вона спрямована на досягнення сучасних стандартів життя в рамках реалізації Програми Президента України В.Януковича „Україна для людей!»;

Д.Святаш: «Реалізація Програми Президента В. Януковича „ Україна для людей!”»;

О.Фельдман: «Керуватимусь програмними засадами Партії регіонів «Будуємо нову країну».

МОВНЕ питання

Популярною обіцянкою парламентських виборів -2012 було мовне питання. У партійній передвиборній програмі, затвердженій з’їздом, Партія регіонів заявила, що виступає за:

1) «законодавче забезпечення права громадян на рідну мову»;

2) «надання російській мові статусу другої державної»;

3) а за програмами мажоритарників-висуванців, партією рекомендувалось вписувати виборчу обіцянку «використання рідної мови на територіях компактного проживання національних меншин».

Деякі мажоритарники Харкова так висловили свою позицію з цього питання:

І.Бережна: «Участь у становленні сильної та стабільної держави з рідною мовою на територіях компактного проживання національних меншин»;

І.Горіна: «Можливість вільного використання рідної мови в місцях компактного проживання її носіїв – необхідна ознака нашої держави як демократичної»;

В.Писаренко: «Використання рідної мови на територіях компактного проживання національних меншин»;

Д.Святаш: «Використання рідної мови на територіях компактного проживання національних меншин».

Обіцянка більшості мажоритарників від Партії регіонів –«використання рідної мови на територіях компактного проживання національних меншин»– наразі, не втілена у жодному з запропонованих законопроектів від депутатів-мажоритарників цієї партії не тільки по Харкову.

Більше того, фракція Партії регіонів 6 грудня 2012 року проголосувала за Закон України «Про державний бюджет на 2013 рік, згідно з яким на заходи з реалізації Європейської хартії регіональних мов або мов меншин, фінансову підтримка пропаганди української освіти за кордоном виділено лише 13,1 млн.грн., що навіть на 1,6 млн.менше, аніж у 2012 році. При тому, що з прийняттям ініційованого Партією регіонів у минулому скликанні парламенту Закону України "Про засади державної мовної політики", необхідне фінансування, за експертною оцінкою, 15-17 млрд.грн.

Щодо обіцянки «законодавче забезпечення права громадян на рідну мову» є законопроект №1113 від 18.12.2012 (автор В.Колесніченко) «Про внесення змін до Закону України "Про засади державної мовної політики" та інших законодавчих актів (щодо удосконалення державної мовної політики)».

Даним законом звужується сфера застосування української мови. Якщо за чинним законодавством, державна мова – це «мова, вживання якої обов'язкове в органах державного управління та діловодства, установах та організаціях, на підприємствах, у державних закладах освіти, науки, культури, в сферах зв'язку та інформатики тощо», то за законопроектом №1113, це мова, «вживання якої обов’язкове при здійсненні повноважень органами державної влади та органами місцевого самоврядування, а також в інших публічних сферах суспільного життя», в межах і порядку, що визначено законом. Якщо у чинному законі встановлюється обов’язок публікувати акти вищих органів державної влади «державною, російською та іншими регіональними мовами або мовами меншин», то у законопроекті №1113 – лише українською і російською, а іншими мовами – лише на вимогу органів публічної влади та при необхідності. Іншими словами, законопроект від 18 грудня 2012 року жодним чином не відповідає обіцянці, даній партійною передвиборчою програмою Партії регіонів.

Щодо другої обіцянки«надання російській мові статусу державної», то тут «регіонали» вдалися до тієї ж маніпуляції, що й комуністи. Адже, статус державної мови, згідно з чинною Конституцією України, можна надати мові лише через проведення всеукраїнського референдуму, що лежить поза компетенцією Верховної Ради України.

ПОЗАБЛОКОВІСТЬ

Намір України стати членом Євроатлантичних структур залишається приводом для політичних і бізнесових маніпуляцій. Партія регіонів, як і майже всі її депутати-мажоритарники одностайно повідомили у своїх передвиборних програмах 2012 року про прихильність до позаблокового статусу.

Президент України Віктор Янукович ще в 2010 році підписав закон про засади внутрішньої та зовнішньої політики. Цей документ передбачає позаблоковий статус держави. Натомість, в Конституції України зразка 1996 року не існує статті, що вказує на позаблоковість та неядерність держави. Хоча, прихильникам приєднання України до НАТО часто звучать закиди про руйнування позаблокового статусу.

Зазначимо, що таке поняття як «позаблоковий статус», на відміну від нейтрального, в міжнародній практиці взагалі не використовують. Позаблоковість пов’язана з блоками, а цей термін відображає риторику часів «холодної війни».

Поза як, правда в тому, що Україна сьогодні – позаблокова, тому що немає блоків.

І.Бережна: «Позаблоковий статус, який гарантує безпеку держави і кожного громадянина»;

А.Денисенко: «Україна дотримується позаблокового статусу, що є гарантією безпеки держави і громадянина»;

В.Мисик: «Позаблоковий статус України – гарантія безпеки держави і громадянина»;

В.Писаренко: «Сприяння закріпленню на законодавчому рівні позаблокового статусу України»;

Д.Святаш: «Позаблоковий статус України, як гарантію безпеки держави і громадянина»;

КУРС – на Євроінтеграцію

Підтримали євроінтеграційний курс Президента тільки три мажоритарника Харкова, в програмах яких було сказано:

І.Бережна: «Курс на євроінтеграцію, яка є головним зовнішньополітичним вектором України»;

В.Писаренко: «Підтримка європейської інтеграції України»;

В. Святаш: «Посилення процесу євроінтеграції»;

Голосування ж у фракції Партії регіонів ще у лютому 2013 року з цього приводу були майже одностайними. За Проект Заяви «Про реалізацію євроінтеграційних прагнень України та укладення Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом» за №1243 проголосувало 149 депутатів з 208 наявних у Партії регіонів, 1 – проти, не голосувало – 2 депутата, відсутні – 52. Всі мажоритарники Харкова віддали свій голос «за», окрім О.Фельдмана, що не приймав участі в голосуванні і був відсутнім у сесійній залі того дня.

Як виконувала обіцянки народний депутат Бережна Ірина Григорівна

Народний депутат Бережна Ірина Григоріївна(обрана в одномандатному виборчому окрузі №172 м. Харків)

Бережна І.Г. ініціювала протягом року 19 проектів законів, 9 проектів Постанов, 1 заяву та 2 депутатських запити (на відстоювання інтересів громади Ірпеня (Київської області)).

Депутат зі стажем, Ірина Бережна (депутат ВРУ VI скликання протягом 2007-2012рр) перемогла на виборах 2012 року, висунувши виборцям 9 обіцянок, половина з яких містить соціальні тези щодо збільшення розміру пенсій, утримання росту на тарифи ЖКХ, підтримка на законодавчому рівні материнства та дитинства, захист дітей-сиріт, дітей-інвалідів, створення системи пошуку талановитої молоді, Покращення умов для роботи лікарів, підвищення їх заробітної плати.

Дві з обіцянок Бережної були опрацьовані найбільше за рік роботи в парламенті найбільше і стосувалися обіцянки: 1) «Підтримка і захист національних виробників, нарощення потужності підприємств». І.Бережна виступила лобістом підприємств Харківської області: Технокомплексу «П'ятихатки», ДП "Антонов" та "Харківського державного авіаційного виробничого підприємства" та Херсонського проекту «InterMedicalEcoCity» та 2) «Підтримки на законодавчому рівні материнства та дитинства, захист дітей-сиріт, дітей-інвалідів, створення системи пошуку талановитої молоді».

40% ініційованих І.Бережною законопроектів стосувалися передвиборчих обіцянок. Це найвищий показник відповідності роботи, обіцяному поміж всіх її колег харківчан.

Гендерний Лобіст

Багато уваги було приділено гендерним аспектам: за рік І.Бережна запропонованого механізм забезпечення гендерної рівності у списках політичних партій, щоправда – малоефективний, бо не виключає потрапляння кращої половини суспільства до «непрохідної» частини списку (законопроектом № 3411-1, у співавторстві з Єремеєвим І.М., Шуфричем Н.І., Ляшко О.В. закладено поріг загальної кількості кандидатів-жінок у виборчому списку, яка повинна складати не менше ніж 35%). Ще однією ініціативою І.Бережна проявила ініціативу унормувати поняття сексизму та запропонувала заборонити його використання у рекламі (2028а).

Щодо іншої половина ініційованих законопроектів, що ніяким чином не співвіднесені до обіцянок, то вони стосувалася різноманітних позапрограмових сфер, а саме: об'єктів державної власності, врегулювання санкцій, що запобігають насильству в сім’ях, обмежень на продаж пива і слабоалкогольних напоїв, встановлення щомісячного довічного грошового утримання суддів у розмірі 80 відсотків суддівської винагороди судді, працюючого на відповідній посаді, без сплати податку, порядку зарахування до Державного бюджету України та місцевих бюджетів деяких видів податку та зборів. Детальніше щодо:

- об’єктів державної власності (законопроект № 3194 щодовиключення 6 об‘єктів, які входять до складу Почаївської лаври з переліку тих , що не підлягають приватизації та передачі їх у власність релігійній громаді чоловічого монастиря Почаївської Свято-Успенської Лаври Української Православної Церкви (без права відчуження та зміни властивостей переданих об‘єктів);

- профспілок (законопроект № 2015, щодо права профспілок брати участь у формуванні державної політики щодо розвитку освіти в Україні, формуванні обсягів державного замовлення на підготовку фахівців, у розробленні проектів нормативно-правових актів, які стосуються соціально-економічних прав та інтересів осіб, які навчаються; здійснювати громадський контроль за дотриманням законодавства про освіту, дотриманням якості освіти; вносити керівникам навчальних закладів, органам виконавчої влади та місцевого самоврядування подання про усунення порушень законодавства щодо здобуття освіти, соціальних гарантій молоді; брати участь у розробці навчальних планів, погоджувати розклади занять, правила внутрішнього розпорядку, правила проживання в гуртожитках, відрахування та переведення студентів, поселення та виселення студентів з гуртожитку).

- обмежень на продаж пива і слабоалкогольних напоїв (законопроект № 1151 у співавторстві з А.Пінчуком та В.Мисиком пропонує встановити додаткові обмеження і заборони на продаж пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та відповідальність за їх порушення).

- законопроект І.Бережної № 2477, відповідно до яких передбачити таке: 1) щомісячне довічне грошове утримання виплачується судді у розмірі 80 відсотків суддівської винагороди судді, працюючого на відповідній посаді, без сплати податку. За кожний повний рік роботи понад 20 років на посаді судді розмір щомісячного довічного грошового утримання збільшується на два відсотки суддівської винагороди, але не більше ніж до 90 відсотків суддівської винагороди. Судді у відставці за станом здоров'я, який має стаж роботи на посаді судді менше 20 років, розмір щомісячного грошового утримання обчислюється пропорційно кількості повних років роботи на посаді судді; 2) суддя у відставці, який не досяг пенсійного віку, отримує неоподатковуване щомісячне довічне грошове утримання. При досягненні таким суддею пенсійного віку за ним зберігається право на одержання щомісячного довічного грошового утримання або, за його вибором, призначається пенсія на умовах, передбачених статтею 37 Закону України "Про державну службу"; 3) пенсія або щомісячне довічне грошове утримання судді виплачується незалежно від заробітку (прибутку), одержуваного суддею після виходу у відставку. Довічне грошове утримання виплачується за останнім місцем роботи; 4) на суддів, призначених чи обраних на посаду до набрання чинності Законом України "Про судоустрій і статус суддів", розповсюджується раніше діючий порядок нарахування, перерахунку, індексації і виплати довічного грошового утримання.

- щодо перерозподілу коштів ресурсних платежів. У законопроекті № 2375а у співавторсті з Азаровим про внесення змін до Бюджетного кодексу України пропонується змінити порядок зарахування до Державного бюджету України та місцевих бюджетів: податку на доходи фізичних осіб; збору за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування; збору за спеціальне використання води (крім збору за спеціальне використання води водних об’єктів місцевого значення); плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення.

Зі списку обіцяного виборцям було ініційовано та проекти законів, що визначають Бережну найбільш послідовним політиком Харкова:

- євро інтеграційний курс (законопроект № 2131а про проведення парламентських слухань на тему: "Безвізовий режим між Україною та ЄС: перспективи та нові можливості для громадян України" та Заява 1243 про реалізацію євроінтеграційних прагнень України та укладення Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом);

- перше робоче місце (законопроект № 2011а, щодо забезпечення молодих фахівців, які здобули вищу або професійно-технічну освіту, першим робочим місцем шляхом звільнення роботодавця від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Натомість це питання вже вирішене у чинному законодавстві України. На відміну від запропонованого, воно передбачає для роботодавця щомісячну компенсацію фактичних витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за відповідну особу за місяць, за який він сплачений.

- рівність прав одиноких матерів та одиноких батьків (законопроект № 1179 у співавторстві з І.Геращенко (що став чинним законом) щодо забезпечення рівності прав одиноких матерів та одиноких батьків, яким передбачено право на звернення за вирішенням спорів про відмову у прийнятті на роботу, що підлягають безпосередньому розгляду у місцевих судах, на першочергове надання жилих приміщень та на додаткові гарантії зайнятості не лише одиноким матерям, а й одиноким батькам. Цей закон спрямований на забезпечення рівності прав та можливостей жінок і чоловіків, що самостійно виховують та утримують дітей.

- посилення протидії торгівлі дітьми (законопроект №1180 щодо визначення походження дитини, батьки якої не перебувають у шлюбі між собою).

- подолання соціального сирітства в сім'ях громадян, які працюють за кордоном (законопроектом №3403 у співавторстві з харківським мажоритарником О.Б.Фельдманом запропоновано запровадити тимчасову опіку та тимчасове піклування, що встановлюються органами опіки та піклування за спільною заявою батьків, або заявою того з батьків, з ким проживає дитина, на період, коли з поважних підстав такі батьки не можуть виконувати свої батьківські обов’язки, із зазначенням особи, що буде опікуном (піклувальником). Така пропозиція зумовить необхідність встановлення опіки чи піклування у неповних сім‘ях, яких в Україні значна кількість. Крім того, статтею 265 Сімейного кодексу України визначено, що баба, дід також зобов'язані утримувати своїх малолітніх, неповнолітніх внуків, якщо у них немає матері, батька або якщо батьки не можуть з поважних причин надавати їм належного утримання, за умови, що баба, дід можуть надавати матеріальну допомогу. Законом України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи" від 8 липня 2011 року № 3668 порядок нарахування щомісячного довічного грошового утримання було змінено, внаслідок чого зменшено розмір щомісячного довічного грошового утримання суддів.

Досліджуваний період народного депутата Бережної І. охоплює діяльність народного депутата України VІI скликання від початку роботи парламенту, з 12 грудня 2012 року - до 12 грудня 2013 року.

Як виконуються обіцянки народного депутата Горіної Ірини Анатоліївни

Народний депутат Горіна Ірина Анатоліївна

(обрана в одномандатному виборчому окрузі №171 м. Харків)

Горіна І.А. ініціювала протягом року 10 проектів законів, 3 проектів Постанов.

На виборах 2012 року Горіна Ірина перемогла з блоком соціально спрямованих тез. Але жодну з них вона так і не спробувала реалізувати. Адже ініціативи І.Горіної ніяк не співвідносяться із її передвиборною програмою — 90% напродукованих законопроектів пропонують норми,які складно віднести до тієї чи іншої обіцянки народного депутата.

Коливання інтересів І.Горіної залишають поза увагою 9 з 10 обіцянок, помічених в її передвиборній програмі 2012 року. А відтак, маємо відмітити, що народний депутат виборювала увагу своїх виборців з однією ЩИРОЮ обіцянкою та за річну роботу звітується про НЕПОСЛІДОВНІСТЬ у своїй політичній кар’єрі та роботі у ВРУ.

Протягом року І.Горіна напродукувала 10 законопроектів, 9 з яких ніяк не узгоджується з обіцянками народного депутата. Не зафіксованого жодного депутатського запиту.

Єдиною обіцянкою, яку «відпрацьовувала» народний депутат протягом першого року в парламенті є «реалізація Програми Президента України В.Ф. Януковича «Україна для людей!»

Ірина Горіна, продовжуючи свою депутатську кар’єру (депутатом попереднього скликання ВР по списку Партії регіонів), у нинішньому парламенті займалася переважно економічними питаннями:

1)внесення змін до Господарського кодексу України щодо фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців" стосовно права громадян користуватися природними об’єктами права власності народу відповідно до закону (законопроект 0986)

2) вдосконалення законодавчого регулювання діяльності товариств з обмеженою відповідальністю, а також товариств з додатковою відповідальністю (законопроект 2011-1)

3)щодо звільнення державних органів приватизації від сплати судового збору в статті 5 Закону України "Про судовий збір" (законопроект 2014а)

4)удосконалення деяких термінів у Податковому кодексі України (законопроект 2281а)

5)спрощення процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців за заявницьким принципом (два законопроекти 2409-1, 2410-1)

6) переобрання голови Тимчасової слідчої комісії Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування фактів нападу на представників засобів масової інформації 18 травня 2013 року у місті Києві за адресою вулиця Володимирська, 15 та розслідування інших фактів тиску на засоби масової інформації, перешкоджання законній професійній діяльності журналістів" ( законопроект 2486а)

7)відзначення 170-річчя від дня народження Іллі Рєпіна (що був підтриманий парламентом) (проект постанови 2517а)

8)вдосконалення норм застосування неустойки та інших штрафних санкцій у цивільно-правових відносинах (законопроект № 2566-1).

9)удосконалення законодавчого регулювання та оновлення старого закону про нотаріат( законопроект2627)

10)відзначення 70-річчя визволення міста Харкова від німецько-фашистських загарбників (проект постанови 2805)

11)удосконалення управління державними підприємствами та суб'єктами господарювання (законопроект 3164)

12)врегулювання деяких питань розміщення зовнішньої реклами та реклами на транспорті (законопроект 3503)

Досліджуваний період охоплює діяльність народного депутата України VІI скликання від початку роботи парламенту, з 12 грудня 2012 року - до 12 грудня 2013 року. (скорочення НВ - невиконано)

Аналіз передвирорних обіцянок народного депутата України Горіної І.А.

(обрана в одномандатному виборчому окрузі №171 м. Харків)

Обіцянка

Реалізм

Щирість

Послідовність

Статус

Примітка

1

Реалізовувати Програму Президента України В.Ф. Януковича «Україна для людей!»

+

+

+

НВ

Законопроект 2409-1 … щодо спрощення процедури припинення діяльності фізичних осіб-підприємців за заявницьким принципом. Вручено подання комітету про розгляд

2

Харкову та нашій державі в цілому потрібна реалізація інфраструктурних проектів, які дадуть можливість модернізувати місто та країну

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

3

Розмір дитячої допомоги, особливо для багатодітних сімей, повинен невпинно зростати до рівня, який може задовольнити сучасні потреби родини

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

4

Вирішити проблему дефіциту місць у дитячих садках шляхом повернення старих садків, що не використовуються за призначенням, та будівництва нових дитячих об’єктів

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

5

Проводити системну роботу з благоустрою Фрунзенського, частини Комінтернівського та Орджонікідзевського районів міста Харкова.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

6

Можливість вільного використання рідної мови в місцях компактного проживання її носіїв – необхідна ознака нашої держави як демократичної.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

7

Утилізація сміття, якість води та повітря, кардинальне збільшення площ парків та скверів.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

8

Продовження реалізації програми із забезпечення безбар'єрного доступу до об'єктів громадської інфраструктури, в тому числі можливість отримувати послуги з використанням мережі Інтернет.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

9

Збереження і примноження соціальних гарантій для дітей

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

10

Створювати умови учням навчальних закладів для проходження практики за спеціальністю, залучати до викладання тих, хто працює на виробництві.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

Як виконує свої обіцянки народний депутат Денисенко Анатолій Петрович

Народний депутат Денисенко Анатолій Петрович

(обраний в одномандатному виборчому окрузі №173 м. Харків)

Депутатом А. Денисенком було дано 19 обіцянок. За час роботи депутатом подано всього 7 законопроектів та 1 депутатський запит.

Програма кандидата містила РЕАЛІСТИЧНІ обіцянки щодо покращення в сферах ЖКХ, забезпечення населення житлом і соціальної політики. Всі вони, за одним виключенням, на даний момент залишаються невиконаними. Виключення складає обіцянка “Сприяти проведенню свят, спрямованих на формування патріотичних та духовних цінностей” - вона втілена в поданому депутатом проекті Постанови про відзначення 70-ти річчя визволення Харкова від німецько-фашистських загарбників.

Натомість депутат подавав законопроекти, теми яких не пов’язані з його передвиборчою програмою. Ці документи стосуються, наприклад, процедури відведення земельних ділянок, приватизації державного майна та збільшення відповідальності за окремі правопорушення.

Єдиний депутатський запит А. Денисенка стосується вжиття заходів по виплаті заборгованості із заробітної плати працівникам Державного підприємства "Завод імені В.Малишева".

Невідповідність декларованих намірів і змісту реальної законотворчої роботи дозволяє назвати депутата Денисенка НЕЩИРИМ і НЕПОСЛІДОВНИМ. А його роботу протягом року оцінити як малоефективну.

Свій власний порядок денний народного депутата А.Денисенка протягом першого року депутатства складають законопроекти щодо:

- звільнення державних органів приватизації від сплати судового збору (законопроект 2014а)

- спрощення процедури відведення земельних ділянок (законопроект 1208)

- утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань перевірки достовірності інформації щодо фактів примушування неповнолітнього до вступу у статевий зв`язок неприродним способом громадянином О.Кіршом та причетності до цих фактів народного депутата України А.Авакова (проект Постанови 2025)

- захистом прав покупців об'єктів приватизації у разі повернення їх у державну власність (законопроект № 2578а «Про приватизацію державного майна»)

- посиленням відповідальності за окремі правопорушення (у сфері споживчого ринку) (законопроект 3434про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення).

-відзначення170-річчя від дня народження Іллі Рєпіна, що принесло додаткові кошти на ремонтно-реставраційні роботи в будівлі Штабів військових поселень для розміщення художньої галереї лауреатів премії ім. І.Ю. Рєпіна, ремонтно-реставраційні роботи в меморіальній садибі в м. Чугуєві Харківської області; та спільно з Харківською обласною державною адміністрацією удосконалення інфраструктурного розвитку Харківської області, зокрема реконструкції та будівництва доріг до об'єктів, пов'язаних з ім'ям І.Ю. Рєпіна, встановлення відповідних дорожніх знаків та покажчиків.

-відзначення 70-річчя визволення міста Харкова від німецько-фашистських загарбників.

Досліджуваний період охоплює діяльність народного депутата України VІI скликання від початку роботи парламенту, з 12 грудня 2012 року - до3січня 2014 року.(скорочення НВ - невиконано)

Аналіз передвирорних обіцянок народного депутата України Денисенка А.П.

(обраний в одномандатному виборчому окрузі №173 м. Харків)

Обіцянка

Реалізм

Щирість

Послідовність

Статус

Примітка

Я – харків’янин!

1

Спиратись на програму Президента Віктора Януковича «Україна для людей».

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

2

Розвиток громадянського суспільства.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

3

Україна дотримується позаблокового статусу, що є гарантією безпеки держави і громадянина.

+

-

-

НВ

Відслідковується.

В сфері ЖКГ

4

Забезпечити прозорість та справедливість в системі формування комунальних тарифів;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

5

Створити раду жителів округу, до якого увійдуть представники кожного дому для спільного вирішення існуючих проблем;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

6

Всебічно сприяти вдосконаленню системи ЖКГ;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

7

Проводити благоустрій та озеленення території округу

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

8

Сприяти спрямуванню коштів для динамічного розвитку округу з урахуванням його особливостей;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

9

Сприяти невідкладному виконанню заходів з реалізації регіональних програм реконструкції житлових будинків перших масових серій;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

В сфері забезпечення населення житлом

10

Забезпечити будівництво житла для соціально незахищених верств населення, інвалідів та учасників Великої Вітчизняної війни, учасників бойових дій, вчителів, лікарів, інших працівників бюджетної сфери

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

11

Розширити практику надання пільгових житлових кредитів молодим сім’ям

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

В сфері соціальної політики

12

За рахунок розвитку промисловості та будівельної галузі м.Харкова сприяти створенню нових високооплачуваних робочих місць;

+

+

-

НВ

Депутатський запит 11/10-1140 щодо вжиття заходів по виплаті заборгованості із заробітної плати працівникам Державного підприємства "Завод імені В.Малишева".

13

Надавати допомог у під час працевлаштування, а також організації зайнятості та дозвілля молоді округу;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

14

 

Забезпечити постійну увагу афганцям, чорнобильцям, ветеранам війни та праці, сприяти вирішенню їхніх проблем;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

15

Ввести компенсаційну програму для страхування майна соціально незахищених верст населення;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

16

Сприяти розвитку сфери охорони здоров’я міста та оснащенню лікарень сучасним медичним обладнанням.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

В сфері культури та спорту

17

Заохочувати молодь округу до активних занять спортом, проводити пропаганду здорового способу життя;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

18

Сприяти проведенню свят, спрямованих на формування патріотичних та духовних цінностей;

+

+

+

ЧВ

Постанову 2805 про відзначення 70-річчя визволення міста Харкова від німецько-фашистських загарбників підписано.

19

Слідкувати за збереженням історико-культурного надбання.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

Як виконує свої обіцянки народний депутат Мисик Юрій Володимирович

Народний депутат Мисик Володимир Юрійович

(обраний в одномандатному виборчому окрузі №172 м. Харків)

Мисик В.М. ініціював протягом року 10 проектів законів та 4 проекти Постанов.

На виборах 2012 року виборці проголосували за 25 обіцянок Володимира Мисика. До того ж, будучи головою Харківської обласної асоціації хлібопекарських підприємств він окремо обіцяв виборцям «докласти максимум зусиль щодо заборони необґрунтованого підвищення цін на основні продукти харчування» (попередньою посадою В.Мисика, зафіксованою на офіційному сайт ВР була посада голови фермерського господарства "Кегичівське").

Протягом першого року депутатства він спробував реалізувати 2 обіцянки з 25. Таким чином, 85% зареєстрованих ініціатив складно віднести до тієї чи іншої обіцянки народного депутата.

Коливання інтересів В.Мисика залишають поза увагою 23 з 25 обіцянок, помічених в його передвиборній програмі 2012 року. А відтак, маємо відмітити, що народний депутат пройшов до парламенту з НЕЩИРИМИ обіцянками. А про річну роботу звітується як НЕПОСЛІДОВНИЙ у своїй політичній кар’єрі та роботі у ВРУ.

Проте депутат не забув унормувати сферу своїх інтересів – хлібопекарського бізнесу (законопроект № 2517а)) та посилення відповідальності за окремі правопорушення (у сфері споживчого ринку), законопроект № 3434, яким пропонує підняти поріг штрафів від двадцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумівдоходів громадян і на посадових осіб - від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за порушення встановленого порядку проведення розрахунків, а за обман покупця чи замовника штрафу від двадцяти до ста неоподатковуваних мінімумівдоходів громадян, за порушення законодавства про захист прав споживачів від двадцяти до ста і т. д.

Протягом першого року депутатства зафіксовано один депутатський запит В.Мисика до Міністерство охорони здоров'я України щодо бездіяльності, халатності медичних працівників Тернопільської міської лікарні №2 та Тернопільської міської лікарні №1, що призвели до смерті пацієнтки Марії Деркач.

Свій власний порядок денний народного депутата В.Мисика протягом першого року депутатства складають законопроекти щодо:

- обмежень на продаж пива і слабоалкогольних напоїв (законопроект № 1151 у співавторстві з А.Пінчуком та В.Мисиком пропонує встановити додаткові обмеження і заборони на продаж пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та відповідальність за їх порушення).

- виконання Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України (законопроект № 2362а про вилучення окремих положень із Закону України "Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України)

- унормування сфери хлібопродуктів (законопроект № 2517а). Проте заявлена сфера дії законопроекту не підтверджена реальним змістом проекту, в якому так і не визначено особливості регламентації відносин, пов‘язаних із зберіганням, транспортуванням, ввезенням на митну територію та вивезенням з митної території України хліба та хлібопродуктів, і лише у загальних рисах розглядаються окремі аспекти правового регулювання суспільних відносин у сфері переробки та реалізації хліба та хлібопродуктів. У проекті багато відсильних положень до інших актів законодавства, що робить його надто декларативним, таким, деякі з положень мають надто загальний характер, та відсилають «до законодавства України».

- відзначення 170-річчя від дня народження Іллі Рєпіна, що принесло додаткові кошти на ремонтно-реставраційні роботи в будівлі Штабів військових поселень для розміщення художньої галереї лауреатів премії ім. І.Ю. Рєпіна, ремонтно-реставраційні роботи в меморіальній садибі в м. Чугуєві Харківської області; та спільно з Харківською обласною державною адміністрацією удосконалення інфраструктурного розвитку Харківської області, зокрема реконструкції та будівництва доріг до об'єктів, пов'язаних з ім'ям І.Ю. Рєпіна, встановлення відповідних дорожніх знаків та покажчиків.

- відзначення 70-річчя визволення міста Харкова від німецько-фашистських загарбників;

- унормовує процедуру скасування незаконного правового акта в межах повноважень прокурора Автономної Республіки Крим у зв’язку з тим, що законодавство України не містить окремого законодавства про скасування незаконного правового акта (законопроект № 2529).

- продовження роботи та заслуховування звіту Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування фактів порушень законодавства при здійсненні державних закупівель, неефективного використання державних коштів та зловживань службовим становищем з боку посадових осіб Міністерства охорони здоров’я України, інших державних підприємств, установ та організацій у сфері охорони здоров’я та фармацевтичної галузі. Проект Постанови № 3360-1

- посилення відповідальності за окремі правопорушення (у сфері споживчого ринку), законопроект № 3434

- особливостями управління багатоквартирними будинками (законопроект № 3669)

- комерційним обліком теплової енергії, води та водовідведення у сфері комунальних послуг (законопроект № 3670)

- відповідальністю за передачу або збирання службової інформації (законопроект № 3785)

- відносинами власності у багатоквартирному будинку (законопроект № 3793)

Досліджуваний період охоплює діяльність народного депутата України VІI скликання від початку роботи парламенту, з 12 грудня 2012 року - до3січня 2014 року.(скорочення НВ - невиконано).

Аналіз передвирорних обіцянок народного депутата України Мисика В.Ю.

(обраний в одномандатному виборчому окрузі №172 м. Харків)

Обіцянка

Реалізм

Щирість

Послідовність

Статус

Примітка

Розвиток економічної і соціальної політики

1

Сьогодні вживається багато заходів задля захисту прав і інтересів громадян, посилення економічної незалежності Держави в рамках програми Президента України «Україна для людей», програмних засад Партії регіонів «Будуємо нову країну».

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

2

Позаблоковий статус України – гарантія безпеки держави і громадянина.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

3

Створення в Верховній раді Харківської депутатської групи для лобіювання інтересів жителів Харківщини.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

4

Сприяння інвестуванню української промисловості із залученням інноваційних технологій, новітніх ідей.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

5

Євроінтеграція – стратегічний зовнішньополітичний вектор України.

+

-

-

НВ

Відслідковується.

6

Захист вітчизняного товаровиробника, сприяння розвитку внутрішнього ринку.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

7

Як голова Харківської обласної асоціації хлібопекарських підприємств докладу максимум зусиль щодо заборони необґрунтованого підвищення цін на основні продукти харчування.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

8

Використання рідної мови на територіях компактного проживання національних меншин.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

9

Продовження тенденції підвищення рівня пенсій та інших соціальних виплат.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

10

Захист прав ветеранів війни та праці, інвалідів, багатодітних сімей, афганців, чорнобильців.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

11

Розвиток громадянського суспільства в Україні.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

Комунальна сфера і благоустрій

12

Широке громадське обговорення концепції розвитку округу з метою формування суспільної думки з питань покращення якості життя мешканців округу.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

13

Проведення комплексних заходів з благоустрою мікрорайонів округу.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

14

 

Посилення контролю за своєчасним і оперативним ремонтом водопровідної та каналізаційних мереж, відновлення ліфтового господарства.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

15

Оздоровлення екології регіону, усунення шкідливих виробництв, закриття несанкціонованих звалищ з притягненням до відповідальності винних осіб.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

16

Встановлення в окрузі стаціонарних об’єктів з розливу якісної питної води за доступними цінами.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

17

Підвищення ефективності роботи органів міліції для забезпечення правопорядку в кожному дворі.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

18

Організація і ремонт внутрішньоквартальних доріг і тротуарів.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

19

Ініціювання демонтажу кіосків, що реалізують неякісні та заборонені для продажу товари.

+

+

+

НВ

Законопроект 1151 про внесення змін до законодавчих актів України щодо посилення боротьби із зловживаннями у сфері продажу та споживання пива, алкогольних та слабоалкогольних напоїв. Вручено подання комітету про розгляд

20

Сприяння у встановленні достатньої кількості світлофорів, знаків попередження, особливо в місцях слідування дітей до освітніх установ.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

Освіта і медицина

21

Покращення матеріально-технічної бази всіх медичних закладів округу.

+

+

+

НВ

Проект Постанови 3360-1 про продовження роботи Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування фактів порушень законодавства при здійсненні державних закупівель, неефективного використання державних коштів та зловживань службовим становищем з боку посадових осіб Міністерства охорони здоров'я України, інших державних підприємств, установ та організацій у сфері охорони здоров'я та фармацевтичної галузі. Надано для розгляду

22

Домагатися підвищення заробітної плати працівникам освіти та медицини.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

23

Сприяння в разі необхідності направлення мешканців округу до спеціалізованих медичних закладів.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

24

Як капітан збірної з футболу Харківської міської ради вважаю за необхідне залучення дітей та молоді до спорту. За моєю участю облаштовані спортивні майданчики, у липні-серпні 2012 року проводиться поточний ремонт дошкільних і шкільних установ. Організовані традиційні змагання, екскурсії.

+

-

-

НВ

Відповідні ініціативи розпочаті до обрання вказані в пункті.

 

25

Важливою задачею вважаю відродження духовності. Один з кроків до цього - побудова православних храмів. У липні 2012 року ініційовано закладення каменів до фундаментів декількох храмів на території округу.

 

+

-

-

НВ

Відповідні ініціативи розпочаті до обрання вказані в пункті.

Як виконує передвиборчі обіцянки народний депутат Писаренко Валерій Володимирович

Народний депутат Писаренко Валерій Володимирович

(обраний в одномандатному виборчому окрузі №168 м. Харків)

Популізм і зміна пріоритетів

Народний депутат Валерій Писаренко ініціював за рік роботи в парламенті найбільше законопроектів - 49 проектів Законів і постанов, з яких Верховною Радою ухвалено 7. Проте з 25 обіцянок, даних виборцям, реальним ініціативам відповідає лише одна - щодо розташування на об'єктах житлового фонду технічних засобів телекомунікації. Депутат також не «зловживав» можливістю подавати депутатські запити. За рік роботи був поданий лише один запит до Кабінету Міністрів України щодо будівництва станцій Харківського метрополітену.

Передвиборча програма депутата охоплює широке коло питань і містить багато обіцянок у соціальній сфері. Але ставши депутатом, В.Писаренко приділяв найбільше уваги судовій системі, питаннями банкрутства і майна боржників, спадку та нотаріату. Переважна більшість цих ініціатив є не ухваленими ВРУ на даний момент. Ухвалені ж ініціативи стосуються святкування 170-річчя від дня народження Іллі Рєпіна, відзначення 70-річчя визволення міста Харкова від німецько-фашистських загарбників та проведення парламентських слухань. Найважливіший з прийнятих Законів стосується зміни ст. 98 Конституції України, де йдеться про розширення повноважень Рахункової палати.

Єдиний Законопроект, що стосується передвиборчих обіцянок депутата (Проект Закону 3545 про внесення змін до деяких законів України щодо розташування на об'єктах житлового фонду технічних засобів телекомунікації), поданий разом з М. Добкіним, знаходиться на стадії опрацювання в Комітеті. Відповідно, незважаючи на те, що депутат проявив значну активість, а його передвиборча програма була переважно РЕАЛІСТИЧНОЮ, жодної обіцянки за рік роботи виконано не було. Крім того, невідповідність змісту обіцянок і реальної роботи дозволяє зробити висновок, що даний депутат є НЕЩИРИМ і НЕПОСЛІДОВНИМ.

Досліджуваний період охоплює діяльність народного депутата України VІI скликання від початку роботи парламенту, з 12 грудня 2012 року - до3січня 2014 року.(скорочення НВ - невиконано).

Аналіз передвирорних обіцянок народного депутата України Писаренка В.В.

(обраний в одномандатному виборчому окрузі №168 м. Харків)

Обіцянка

Реалізм

Щирість

Послідовність

Статус

Примітка

1

Головна мета моєї програми чітко відображає ідеї та напрямки діяльності Партії регіонів, вона спрямована на досягнення сучасних стандартів життя в рамках реалізації Програми Президента України В.Януковича „Україна для людей!”

 

+

-

-

НВ

Відслідковується.

У державній політиці, економічній та бюджетно-фінансовій сфері:

2

відродження вітчизняного виробництва та промисловості, допомога з боку держави національному виробнику;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

3

розвиток економічних зв’язків з усіма державами на основі двосторонніх угод;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

4

сприяння у виділенні субвенцій з державного бюджету України міському бюджету на соціально-економічний розвиток м. Харкова;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

5

сприяння закріпленню на законодавчому рівні позаблокового статусу України;

+

-

-

НВ

Відслідковується

6

використання рідної мови на територіях компактного проживання національних меншин;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

7

підтримка європейської інтеграції України.

+

-

-

НВ

Відслідковується

У соціальній сфері:

8

проведення політики державних гарантій для тих категорій населення, які не в змозі забезпечити собі гідне життя в умовах ринкової економіки;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

9

виплата достойних пенсій згідно з трудовим стажем;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

10

забезпечення постійної уваги афганцям, чорнобильцям, ветеранам війни та праці, інвалідам, сприяння вирішенню їхніх проблем.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

У сфері освіти і науки, сім’ї, молоді та спорту:

11

створення належних умов для навчання і дозвілля молоді;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

12

заснування стипендії народного депутата України для заохочення обдарованих дітей та кращих педагогів м. Харкова;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

13

сприяння забезпеченню молоді житлом з наданням можливості отримання пільгових кредитів на тривалий термін;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

14

 

підтримка студентського самоврядування;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

15

сприяння в оновленні матеріально-технічної бази установ освіти, реконструкції шкільних стадіонів;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

16

розробка програми реконструкції студентських гуртожитків і території трьох студентських містечок, розташованих на території Дзержинського району м. Харкова;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

17

турбота про молодь, її духовне й фізичне здоров’я, гарантії зайнятості молоді з боку держави;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

У житлово-комунальній сфері, дорожньо-транспортній інфраструктурі та благоустрої:

18

проведення спільно з міською владою капітального ремонту інженерних комунікацій та житлового фонду міста;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

19

покращення та розвиток дорожньо-транспортної інфраструктури міста;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

20

подальший розвиток Харківського метрополітену, перш за все, завершення будівництва станції метро “Перемога”;

+

+

+

НВ

Депутатський запит 11/10-485 щодо термінового фінансування завершення будівництва станції метро Перемога в Дзержинському районі міста Харкова та проведення заходів задля забезпечення безпеки здоров'ю та життю харків'ян, у зв'язку із зупиненням будівельних робіт в житловому масиві міста.

21

реконструкція парків, скверів та інших місць відпочинку харків'ян;

+

-

-

 

Конкретні ініціативи відсутні.

22

продовження робіт з благоустрою дворів, встановленню дитячих та спортивних майданчиків;

+

+

+

НВ

Проект Закону 3545 про внесення змін до деяких законів України щодо розташування на об'єктах житлового фонду технічних засобів телекомунікації. Надано для ознайомлення

23

залучення інвестицій для благоустрою міста.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

У сфері охорони здоров'я:

24

забезпечення належного фінансування державних медичних закладів та своєчасних виплат гідної заробітної плати лікарям;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

25

створення законодавчих гарантій безкоштовного медичного обслуговування соціально незахищених верств населення та людей похилого віку;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

25

забезпечення гідного медичного обслуговування.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

Як виконує передвиборчі обіцянки народний депутат Святаш Дмитро Володимирович

Народний депутат Святаш Дмитро Володимирович

(обраний в одномандатному виборчому окрузі №170 м. Харків)

Неефективна і нецільова робота

Кандидатом в депутати Д.Святаш пропонував виборцям програму з 28 обіцянок. Традиційно для регіоналів, першим пунктом програми є реалізація Програми Президента В. Януковича “Україна для людей”. Багато обіцянок стосуються соціальної сфери, зокрема піклування про вразливі групи населення, піклування про медицину і освіту. За рік роботи депутатом подано 6 законодавчих ініціатив, дві з яких ухвалені ВРУ. Схвалені Закони стосуються призначення святкувань визначних дат. Два депутатські запити, подані Д. Святашем, стосуються забудови парку Культури в м. Ірпінь.

Попри те, що обіцянки депутата можна назвати РЕАЛІСТИЧНИМИ, за рік не виконано жодної з них.

Д.Святаш ініціював лише 4 проекти законів та 2 проекти Постанов, що були подані у співавторстві з усіма мажоритарниками Харкова. Таким чином можна визнати Д.Святаша – найлінивішим харківським народним депутатом.

Опікуючись призначенням святкувань, а також різноплановими питаннями (страхування, державне мито, приватні перевізники, а також адміністративні послуги, які надаються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку), депутат так і не виділив часу на виконання взятих на себе зобов’язань. Жодна з 6 ініціатив депутата не може бути віднесена до певного пункту програми.

Ігнорування Д.Святашем зобов’язань перед власними виборцями дозволяє зробити висновок що даний депутат був НЕЩИРИМ і НЕПОСЛІДОВНИМ в своїй програмі, адже жодна з його обіцянок не є реалізованою.

Якщо оцінювати вартість виконання однієї обіцянки перед виборцями свого округу, то можна з впевненістю вказувати на даремне проїдання бюджетних коштів платників податків.

Досліджуваний період охоплює діяльність народного депутата України VІI скликання від початку роботи парламенту, з 12 грудня 2012 року - до3січня 2014 року.(скорочення НВ - невиконано).

Аналіз передвирорних обіцянок народного депутата України Святаша Д.В.

(обраний в одномандатному виборчому окрузі №170 м. Харків)

Обіцянка

Реалізм

Щирість

Послідовність

Статус

Примітка

1

Реалізація Програми Президента В. Януковича „ Україна для людей!”

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

2

використання рідної мови на територіях компактного проживання національних меншин;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

3

позаблоковий статус України, як гарантію безпеки держави і громадянина.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

4

зниження податку на прибуток

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

5

збільшення бюджетних виплат на повернення вкладів СРСР

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

6

підвищення зарплати в медицині та освіті, поетапне

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

7

збільшення зарплати в промисловості

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

8

посилення процесу євроінтеграції

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

9

Поетапного переходу з дорогого імпортного газу на вітчизняне вугілля

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

10

створення в Верховній раді Харківської депутатської групи для лобіювання інтересів жителів Харківщини;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

11

збільшення частини податкових надходжень, що залишаються в нашому місті;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

12

створення комфортних умов життя харків’ян, удосконалення міської інфраструктури;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

13

першочерговість фінансування медицини, освіти, науки та культури;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

14

 

забезпечення якісної освіти;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

15

100% підключення шкіл до Інтернету;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

16

створення умов для дозвілля та навчання молоді;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

17

молодим спеціалістам – перше робоче місце;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

18

подальший розвиток державної іпотеки для молодих сімей;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

19

розвиток служби зайнятості та систем курсів по оволодінню новими професіями;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

20

розвиток мережі університетів «Третього віку»;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

21

участь молоді в інститутах влади різних рівнів;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

22

відродження масового спортивного руху.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

23

сприяти розвитку громадського суспільства в Україні;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

24

допомагати непрацездатним та людям похилого віку, усім тим, кому сьогодні особливо важко;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

25

вдосконалювати пенсійну реформу

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

26

зупинити зростання цін на ліки та продукти першої необхідності;

         

27

гарантувати ветеранам війни та праці, дітям війни, афганцям, чорнобильцям посилений соціальний захист та неухильне виконання судових рішень;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

28

зберегти державну та розвивати страхову медицину, добиватися обов’язкового медичного страхування підприємствами і організаціями своїх робітників.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

Як виконує свої обіцянки народний депутат Фельдман Олександр Борисович

Народний депутат Фельдман Олександр Борисович

(обраний в одномандатному виборчому окрузі №174 м. Харків)

Піклування про власний Фонд

Передвиборча програма народного депутата мала 8 тез. Більшість з них стосується вирішення проблем м. Харкова. Можливістю подавати депутатські запити пан Фельдман за рік не скористався.

За рік роботи депутат запропонував 28 проектів законів. З них 4 ініціативи напряму стосуються обіцянки продовжити роботу благодійного фонду депутата. Законопроекти, що відносяться до цієї обіцянки, спрямовані на захист соціальних сиріт та недопущення позбавлення житла дітей. О Фельдман також ініціював проведення Парламентських слухань на тему "Стратегія профілактики соціального сирітства в Україні", які заплановані на березень 2014 року. Дані ініціативи на даний момент знаходяться на різних етапах підготовки.

Чинними актами із запропонованих депутатом проектів Законів стали лише два, і обидва стосуються призначення святкувань визначних дат. Зважаючи на це, можна вважати лише частково виконаними передвиборчу обіцянку депутата «проведення державних і професійних свят».

За результатами аналізу виконання обіцянок депутатом можна зробити висновок, що, будучи кандидатом, він давав РЕАЛІСТИЧНІ обіцянки, проте їх не можна назвати ЩИРИМИ доки депутат не запропонує власні ініціативи щодо вирішення запропонованих сфер. Відповідно ПОСЛІДОВНИМ депутата теж не можна назвати. 88% програмних обіцянок були залишені поза увагою.

Досліджуваний період охоплює діяльність народного депутата України VІI скликання від початку роботи парламенту, з 12 грудня 2012 року - до3січня 2014 року.(скорочення НВ - невиконано).

Аналіз передвирорних обіцянок народного депутата України Фельдмана О.Б.

(обраний в одномандатному виборчому окрузі №174 м. Харків)

Обіцянка

Реалізм

Щирість

Послідовність

Статус

Примітка

1

Керуватимусь програмними засадами Партії регіонів «Будуємо нову країну»

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

2

Внести пропозицію щодо розробки та затвердження у Верховній Раді загальнодержавної, комплексної програми розвитку нашої країни (на 15-20 років), де окреслити головні завдання і шляхи їх вирішення

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

Ініціювати вирішення найбільш гострих проблем м.Харкова:

3

Разом з обраними народними депутатами України від нашої області ініціювати створення депутатського об’єднання, яке буде захищати інтереси наших виборців.

 

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

4

залучення коштів на ремонт доріг, мостів, тротуарів та освітлення вулиць, будівництво нових станцій метро, звільнити місто від транспортних заторів;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

5

забезпечення харків’ян якісним медичним обслуговуванням, надання адресної матеріальної допомоги ветеранам війни та праці, інвалідам, дітям-сиротам і малозабезпеченим сім’ям;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

6

повернення Харкову слави зеленого спортивного міста, для цього збільшимо кількість скверів та місць відпочинку, реставруємо або побудуємо нові стадіони, спортивні майданчики, тощо;

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

7

продовжити роботу Міжнародного благодійного фонду «Фонд Олександра Фельдмана» з основних його проектів і, перш за все, захисту материнства та дитинства, підтримки ветеранів, проведенню дитячих спортивних змагань, благодійних заходів по вшануванню ветеранів війни та праці, державних та професійних свят в районах округу, тощо;

+

+

+

ЧВ

Законопроект 3403 спрямований на введення інституту тимчасової опіки та тимчасового піклування над дітьми, батьки яких тимчасово не можуть виконувати обов’язки щодо дитини з поважних причин. Надано для ознайомлення

Проект Постанови 3561про проведення парламентських слухань на тему: "Стратегія профілактики соціального сирітства в Україні" (19 березня 2014 року) Вручено подання комітету про розгляд

Законопроект 3685 про внесення змін до статті 55 Закону України "Про нотаріат" (щодо недопущення позбавлення житла дітей) Надано для ознайомлення

Проект Постанови 2805 про відзначення 70-річчя визволення міста Харкова від німецько-фашистських загарбників підписано.

8

збережемо та відновимо релігійні святині та культурні об’єкти міста, надамо належну підтримку закладам культури та мистецтва.

+

-

-

НВ

Конкретні ініціативи відсутні.

comments powered by Disqus