Парламент

Відео

"100 днів Верховної Ради України"

Леся Шевченко, про роботу парламентської коаліції на виконання Коаліційної угоди протягом 100 днів парламенту. Організатор: Фонд «Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва»

Будьте в курсі!

Підпишіться на розсилку, щоб залишатися в курсі останніх новин, публікацій і матеріалів Фундації «Відкрите суспільство».

Фракція УДАР: передвиборчий залік 2014

15.10.2014
Леся Шевченко

Стан виконання партійних обіцянок "УДАРу" з якою партія йшла на вибори 2012 року

Досліджуваний період охоплює законотворчу діяльність фракції політичної партії УДАР (Український демократичний альянс за реформи) у Верховній Раді України VIІ скликання з грудня 2012 року по серпень 2014 року. Для проведення аналізу виконання політичної партією УДАР взятих нею зобов'язань і обіцянок перед виборцями за основу було взято передвиборну програму партії УДАР, висунуту на парламентських виборах-2012, зареєстровані проекти законів депутатів її парламентської фракції за усі сесії VIІ скликання, а також стан і результати розгляду законодавчих ініціатив народних депутатів від фракції партії УДАР.

Всі публічно задекларовані передвиборні зобов'язані і обіцянки партії УДАР було проаналізовано на предмет їх чесності − певний нормативний критерій, який поєднує у собі морально-етичні засади з принципами відповідальності влади перед громадянами. Критерій чесності передвиборчої програми включає наступних три якісних і кількісних показники (індикатори):

РЕАЛІЗМ: уникнення обіцянок, які партія свідомо не може виконати. У дослідженні вочевидь утопічні (нездійсненні) або надто абстрактні обіцянки позначаються як нереальні.

ЩИРІСТЬ: ухилення від обіцянок, які не планується виконувати. Цьому критерію не відповідають, зокрема, ті обіцяння політичних партій, які не отримали формального вираження принаймні у вигляді законопроекту;

ПОСЛІДОВНІСТЬ: уникнення обіцянок, які суперечать одна одній. Винятком для цього критерію є непередбачувані обставини, з-поміж іншого економічна криза, що дозволяє владі не дотриматися власного слова.

СТАТУС: характеризує стан і обсяги виконання передвиборної обіцянки/зобов'язання, задекларованого у передвиборній програмі політичної партії.

У фокусі дослідження перебували законодавчі акти, ініційовані народними депутатами фракції партії УДАР у Верховної Ради України. Враховувалися і аналізувалися законодавчі ініціативи, серед ініціаторів яких є хоча б один депутат від фракції УДАРу. Для зручності та наочності аналізу і оцінки стану виконання передвиборної програми партії УДАР, за якою її обрано до парламенту, усі задекларовані в програмі передвиборні обіцянки (та відповідні законодавчі ініціативи) розділено на чотири функціональних групи/категорії за їхніми головними об'єктами регулювання (основного спрямування і впливу):

ГРОШІ (питання бюджету, фінансів, промисловості, підприємництва – все, що стосується господарської та економічної діяльності в Україні);

ЛЮДИНА (широка сфера, що поєднує соціальні, гуманітарні, культурні, екологічні питання, – все, що стосується якості життя громадян України та її забезпечення);

ДЕРЖАВА (охоплює питання державного будівництва, системи права, судової реформи, боротьби з корупцією, а також включає сферу державного будівництва та установчих повноважень Верховної Ради України);

СВІТ (включає ініціативи у сфері зовнішньої політики України, питання геополітичної орієнтації та характеру відносин з іншими країнами).

При проведенні моніторингу виконання передвиборної програми партії УДАР аналіз виконання обіцянок за категорією «світ» ускладнився через відсутність у програмі політичних обіцянок і зобов'язань зовнішньополітичного характеру. 

Статус реалізації обіцянки визначається скорочено:

В – виконана обіцянка (якщо конкретна передвиборна обіцянка була реалізована в повній мірі, вона отримує статус «виконано»).

ЧВ – частково виконана (якщо здійснювалися зусилля й наміри хоча б частково виконати взяте перед виборцями зобов'язання і, при цьому, обіцяні результати досягалися, однак повної реалізації наданої виборцям обіцянки не відбулося, – така обіцянка характеризується як «частково виконана»).

НВ – невиконана обіцянка (якщо не виявлено жодних намірів і намагань реалізувати передвиборну обіцянку вона набуває статусу «не виконана». Цей показник включає додаткові підсумкові характеристики:

- «відхилено» (означає, що спрямований на виконання відповідної обіцянки законопроект було винесено на голосування, однак він не здобув підтримки народних депутатів, був відхилений і не прийнятий);

- «забуто» (в такий спосіб оцінюється передвиборна обіцянка, яку партія не реалізувала у жодному законопроекті і в процесі моніторингу не було виявлено жодної спроби бодай частково реалізувати таку обіцянку).

Матеріал підготовлено на основі результатів моніторингу законопроектів парламентських політичних сил, що здійснюють експерти Фундації "Відкрите суспільство" за кошти Національного Фонду Підтримки Демократії, США (NED).

 

Політична партія УДАР (Український демократичний альянс за реформи)

стан виконання передвиборної програми фракції у Верховній Раді ІV cкликання

впродовж грудня 2012 року – серпня 2014 року

 

 

 

Передвиборні обіцянки2012 року

 

реалізм

 

щирість

 

послі-довність

 

стан

 

Примітка

ГРОШІ

1.

Змусити бюджет працювати в інтересах усіх громадян

 

 

-

 

-

 

-

 

НВ

Абстрактна та нереалістична обіцянка

 

2.

Створити систему обов’язкової публічної бюджетної звітності, за якої кожен громадянин зможе в режимі реального часу стежити за доходами і витратами бюджетів всіх рівнів

 

 

+

 

+

 

+

 

НВ

Проект №2012а про відкритість використання публічних коштів – прийнятий за основу і очікує на друге читання.

Проект №1229 (В.Пинзеник) щодо про скасування можливості перевищення затверджених законом бюджетних видатків) – відхилено і знято з розгляду.

 

3.

Забезпечити прозорість системи державних закупівель

 

+

 

+

 

+

 

В

Проект №2207 щодо  підсилення прозорості закупівель підприємств прийнято в цілому 25.03.2014

Проект №2680 щодо удосконалення процедури здійснення державних закупівель – відхилено і знято з розгляду.

 

4.

Протидіяти концентрації прав власності на підприємства однієї галузі

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Законопроекти подібної тематики відсутні.

5.

Забезпечити рівні стартові можливості для всіх

 

 

-

 

+

 

+

 

НВ

Заскладна, абстрактна і нереалістична обіцянка.

6.

Продавати і здавати в оренду землі державної і комунальної власності винятково на аукціонах

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Проекти з такою ініціативою відсутні.

У розріз із наданою обіцянкою подано законопроект №5020, який передбачає передачу в оренду земельних ділянок державної чи комунальної власності або права власності на них без проведення земельних торгів особам, які є переможцями інвестиційних конкурсів. Проект опрацьовується в комітеті.

 

7.

Надати право власності на землі сільськогосподарського призначення виключно фізичним особам – громадянам України

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Проектів з такою ініціативою немає.

8.

Стимулювати підприємства, які використовують альтернативні джерела енергії, енергозберігаючі та чисті технології виробництва, а також інвестують у видобуток енергоносіїв в Україні

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Проектів з такою ініціативою немає.

9.

Забезпечити коштами місцеві громади. Залишати 100% податку на доходи фізичних осіб, податку на землю та податку на нерухомість у громадах

 

 

+

 

+

 

+

 

НВ

Законопроект №1090-1 стосовно бюджету Києва (залишати 100% податку на доходи фізосіб) — вручено подання комітету про відхилення.

Проект №2334 (Сольвар Р.) – щодо зарахування до місцевих бюджетів мита за нотаріальне оформлення нерухомості – перебуває на опрацюванні в профільному комітеті.

Проект №4940 (щодо забезпечення ефективного функціонування столиці України – міста Києва) – опрацьовується в доопрацьованому варіанті (надано на заміну).

Проект №2030а

(щодо зарахування податку на доходи фізичних осіб до відповідних місцевих бюджетів за фактичним місцезнаходженням структурних та відокремлених підрозділів юридичної особи) – опрацьовується в комітеті.

Проект №2527а (щодо зарахування податку на доходи фізичних осіб до відповідного місцевого бюджету за податковою адресою платника податків – фізичної особи) – опрацьовується в комітеті.

 

10.

Гарантувати, що перерозподіл надходжень від решти податків забезпечить фінансування потреб громади

 

 

 

 

Законопроект №1229 (В.Пинзеник) щодо скасування можливості перевищення бюджетних призначень (проект відхилено і знято з розгляду)

Проект №2706 про розподіл бюджетних субвенцій (Я.Дубневич) відхилено і знято з розгляду.

Проект №2029а — про виплату податків за місцем фактичного розташування й функціонування бізнесу – не включено до порядку денного і опрацьовується в комітеті.

 

11.

Скоротити час для реєстрації нового бізнесу до 30 хвилин

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Проектів з такою ініціативою немає

 

12.

Скоротити кількість загальнодержавних податків і зборів, залишивши: податок на доходи фізичних осіб, податок на прибуток підприємств, податок на додану вартість, єдиний соціальний внесок, акцизний збір, податки на нерухомість і землю

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Проектів з такою ініціативою немає

13.

Удосконалити спрощену систему оподаткування для малого та мікробізнесу

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Проект №1182 про внесення змін до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (щодо створення умов для детінізації роботи малого підприємництва) – очікує розгляду.

Проект №3466-1 (Продан О.) про внесення змін до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (щодо державних гарантій суб'єктам господарювання у застосуванні ними реєстраторів) – опрацьовується в комітеті.

 

14.

Наблизити загальну систему оподаткування за принципами адміністрування до спрощеної

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Проект №2571 про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо справедливої відповідальності платників податків) – опрацьовується в комітеті.

Проект №4089а про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо сприяння створенню нових суб'єктів господарювання) – опрацьовується в комітеті.

 

15.

Встановити нульову ставку податку на прибуток: для новостворених підприємств – на 3 роки, для створених на депресивних територіях і на селі – на 5 років

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Проектів з такою ініціативою немає.

16.

Стимулювати інвестиції у комунальну, транспортну, інформаційну, медичну інфраструктури у громадах

 

+

 

-

 

-

 

НВ

У розріз із задекларованою обіцянкою:

1) З метою усунення дискримінаційного режиму оподаткування одних інвесторів порівняно з іншими подано законопроект №1227 (В.Пинзеник) про скасування пільгового оподатковування для інвестиційних проектів. Проект опрацьовується в комітеті.

2) З метою скасування пільгового режиму оподаткування імпортних товарів ввізним митом одним інвесторам порівняно з іншими подано законопроект №1228 (В.Пинзеник) про внесення змін до Митного кодексу України (щодо скасування особливостей оподаткування інвестиційних проектів). Проект опрацьовується в комітеті.

Інший правовий механізм стимулювання інвестицій не було ініційовано.

 

ЛЮДИНА 

1.

Виплачувати соціальну допомогу на виховання дітей у малозабезпечених сім’ях до досягнення ними 15 років

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Проектів з такою ініціативою немає.

З виконанням зазначеної обіцянки опосередковано пов'язаний проект №3651 (П.Різаненко від фракції УДАРу в складі групи депутатів інших фракцій і груп) (щодо посилення соціального захисту дітей та підтримки сімей з дітьми – передбачає приведення політики захисту прав дітей до міжнародних стандартів), який очікує розгляду.

З виконанням зазначеної обіцянки частково пов'язаний проект №4661 про внесення змін до деяких законів України (щодо збільшення розміру допомоги при народженні дитини та покращення демографічної ситуації у державі), який очікує розгляду.

 

2.

Забезпечити реальну рівність доходів, можливостей працевлаштування і кар’єри для жінок і чоловіків

 

 

+

 

+

 

+

 

ЧВ

Проект №1179 (щодо забезпечення рівності прав одиноких матерів і одиноких батьків на житлове забезпечення і працевлаштування) прийнято в цілому 15.05.2013.

Проект №2077а щодо відповідальності роботодавця за порушення законодавчо встановлених вимог про здійснення рівної оплати праці жінок і чоловіків – опрацьовується в комітеті.

Проект №3411 (щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у виборчому процесі) – очікує розгляду.

 

3.

Інвестувати у молодь. Запровадити державне квотування робочих місць для молоді на підприємствах та установах

 

 

+

 

+

 

+

 

НВ

Подібні ініціативи від депутатів УДАРу відсутні.

 

Проекти з реалізації подібних ініціатив подавалися депутатами від фракцій Батьківщини, Партії регіонів і позафракційними (№№ 2413а, 2433, 2569, 2901).

 

4.

Стимулювати підприємства, які беруть на роботу і стажування молодь

 

 

+

 

+

 

+

 

НВ

Подібні ініціативи від депутатів УДАРу відсутні.

 

Проекти з реалізації подібних ініціатив подавалися іншими депутатами (№2778 (О.Ляшко)).

 

5.

Гарантувати доступність житла для молодих сімей

 

 

+

 

+

 

+

 

НВ

Виконання зазначеної обіцянки стосувався єдиний проект №2221а (щодо реалізації Державної соціально-економічної програми будівництва (придбання) доступного житла на 2010 - 2017 роки), який було відхилено і знято з розгляду.

Проекти з реалізації подібних ініціатив подавалися депутатами від фракцій Батьківщина і Партії регіонів та позафракційними (№№ 0954, 0955, 2170).

 

6.

Завершити створення професійної армії

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Проекти, в яких було б у повній мірі передбачено виконання зазначеної обіцянки, відсутні.

З виконання обіцянки частково пов'язаний проект №4355а про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування валового доходу великих підприємств для забезпечення обороноздатності України. Проект опрацьовується в комітеті.

З виконанням зазначеної обіцянки опосередковано пов'язаний проект №3663 (В.Пацкан у складі колективу ініціаторів) про внесення змін до Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу" (щодо приведення у відповідність із європейськими стандартами), який очікує розгляду.

Проект №4564а про внесення змін до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щодо додаткових соціальних гарантій для учасників (ветеранів) антитерористичної операції – опрацьовується в комітеті.

Проект №4781 про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо діяльності Національної гвардії України) – відхилено і знято з розгляду.

 

7.

Збільшити бюджетні видатки на Збройні Сили України щонайменше до 2% ВВП, зосередившись на технічній модернізації армії

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Проектів з такою ініціативою немає

8.

Стимулювати створення робочих місць в регіонах

 

+

 

-

 

-

 

НВ

У розріз із зазначеною передвиборною обіцянкою подано законопроект №1226 (В.Пинзеник) про визнання нечинним (скасування) Закону України «Про стимулювання інвестиційної діяльності у пріоритетних галузях економіки з метою створення нових робочих місць». Проект було відхилено і знято з розгляду.

Проект №3268

щодо дотримання бюджетної дисципліни та своєчасного перерахування міжбюджетних трансфертів (передбачає вдосконалення бюджетного фінансування місцевих інвестиційних програм (проектів)) – опрацьовується в комітеті.

Проект №3496

про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо забезпечення прозорості фінансування проектів і заходів за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку – опрацьовується в комітеті.

Проект №2595а про внесення змін до Кодексу законів про працю України (щодо удосконалення окремих трудових відносин) – очікує розгляду.

Проект №2999 про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (щодо унеможливлення рейдерських захоплень підприємств) – відхилено і знято з розгляду.

Проект №2770

про внесення змін до статті 31 Закону України "Про зайнятість населення" (щодо фінансування громадських робіт) – очікує розгляду (вручено повторне подання комітету).

Виконання зазначеної обіцянки у галузі с/г виробництва частково стосуються:

1) проект №3469

(щодо врегулювання окремих питань розвитку біржової торгівлі сільськогосподарською продукцією) – вручено подання комітету про розгляд;

2) проект №4132а про внесення змін до статті 2 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо особливостей закупівель сільськогосподарської продукції на організованому аграрному ринку) – опрацьовується в комітеті;

3) проект №4969 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо усунення перешкод для користування землями сільськогосподарського призначення – опрацьовується в комітеті.

 

9.

Відмовитись від політики дешевої робочої сили

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Занадто абстрактна і нереалістична обіцянка.

Проектів з такою ініціативою немає

 

10.

Встановити мінімальні зарплати та пенсії на рівні, який гарантує повноцінне життя, а не виживання

 

 

+

 

+

 

+

 

НВ

Проект №1236 про дотримання соціальної справедливості у пенсіях – відхилено і знято з розгляду.

Проект №2072а (щодо гарантування прав на справедливе пенсійне забезпечення та скасування деяких норм пенсійної реформи) – не було прийнято.

Проект №3511 про внесення змін до деяких законів України (щодо єдиного принципу нарахування пенсії) – вручено подання комітету про розгляд (очікує розгляду).

 

11.

Забезпечити рівень доходів громадян, який дозволить кожному працюючому, не економлячи на харчах та одязі, на місячну зарплату купити холодильник або пральну машину; пересічній сім’ї протягом 5 років придбати автомобіль, протягом 10 років – житло

 

 

-

 

+

 

+

 

НВ

Обіцянка із чітко окреслених результатом, проте без зазначення шляхів реалізації. Без відповідних темпів росту економіки виконання зазначеної обіцянки є нездійсненним

12.

Запровадити адресність як основний принцип призначення соціальної допомоги, унеможливити її одержання заможними особами

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Проектів з такою ініціативою немає.

13.

Застосувати єдиний для всіх принцип нарахування пенсій. Поетапно перейти до накопичувальної пенсійної системи

 

 

+

 

+

 

+

 

НВ

Проект №1236 про дотримання соціальної справедливості у пенсіях – відхилено і знято з розгляду.

Проект №2418а про запровадження перерахування страхових внесків до накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування – вручено подання комітету про розгляд.

Проект №4511-1 про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо скасування вихідної допомоги при виході на пенсію окремих категорій громадян) – відхилено та знято з розгляду.

Проект №4599 про обмеження граничного розміру спеціальних пенсій – очікує розгляду.

 

14.

Стимулювати підприємства, які інвестують у підтримку освітніх, медичних, громадських і культурних проектів

 

 

+

 

-

 

-

 

НВ

У розріз із зазначеною обіцянкою з метою усунення дискримінаційного режиму оподаткування одних інвесторів порівняно з іншими подано законопроект №1227 (Пинзеник В.) про скасування пільгового оподатковування для інвестиційних проектів. Проект опрацьовується в комітеті

Інший правовий механізм стимулювання підприємств, що здійснюють соціальні інвестиції, не запропоновано.

Підтримки іноземних інвесторів у сфері спрощення процедур отримання дозволів на проживання в Україні стосується проект №4202а про внесення змін до Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства" (щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні) – проект опрацьовується в комітеті.

 

15.

Поетапно запровадити доступну і прозору систему обов’язкового медичного страхування, гарантованого державою

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Проектів з такою ініціативою немає.

16.

Щорічно збільшувати бюджетну підтримку інфраструктури здорового способу життя, фізичної культури і спорту

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Проектів з такою ініціативою немає.

17.

Гарантувати обов’язковість і безоплатність повної середньої освіти, безоплатність професійно-технічної освіти

 

 

+

 

+

 

+

 

НВ

Проект №1187-1 Закону про вищу освіту заслухано і знято з розгляду

18.

Надати вищим навчальним закладам широкі автономні права, зокрема залучати бізнес до прозорого фінансування їхньої діяльності та комерціалізувати власні наукові розробки

 

 

+

 

+

 

+

 

НВ

Проект №1187-1 Закону про вищу освіту заслухано і знято з розгляду

19.

Започаткувати прозору програму державних грантів для навчання обдарованої молоді у найкращих вищих навчальних закладах України і світу

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Проектів з такою ініціативою немає.

20.

Підтримати український культурний продукт. Стимулювати інвестиції у сферу культури: національне книговидання, кінематограф і кінопрокат, написання музичних і літературних творів

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Проектів з такою ініціативою немає.

ДЕРЖАВА

1.

Запровадити прозорі і єдині для всіх правила

 

 

-

 

+

 

+

 

ЧВ

Занадто абстрактна і нереалістична обіцянка, яка стосується багатьох сфер суспільних відносин і діяльності державної влади.

Обіцянку частково виконано в частині зменшення привілейованого становища і скасування окремих пільг народних депутатів.

Проект №1075 про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата України» (щодо скасування пільг), поданий групою із 44 депутатів фракції УДАР, прийнято в цілому 28.02.2014

Проект №3511 про внесення змін до деяких законів України (щодо єдиного принципу нарахування пенсії) – вручено подання комітету про розгляд (очікує розгляду).

 

2.

Скоротити кількість державних органів, які мають дозвільні, контрольні та каральні повноваження. Мінімізувати взаємодію громадянина з чиновником

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Проекти, у яких було б у повній мірі відображено виконання зазначеної обіцянки, – відсутні.

Проект №3783 про загальну чисельність органів прокуратури України (що передбачає скорочення чисельності органів прокуратури) – було відхилено і знято з розгляду.

Проект №3784 про внесення змін до Закону України "Про загальну структуру і чисельність Міністерства внутрішніх справ України" (що передбачає скорочення чисельності МВС за винятком внутрішніх військ) – було відхилено і знято з розгляду.

Зазначеної обіцянки частково стосується проект №3215-1 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо посилення відповідальності посадових та службових осіб контролюючих органів, який опрацьовується в комітеті.

Ще один подібний проект №3216-1 про внесення змін до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" щодо відповідальності посадових та службових осіб органів державного нагляду (контролю) – відхилено і знято з розгляду.

З виконанням зазначеної обіцянки частково пов'язаний проект №3541-1

про прокуратуру (передбачає приведення системи прокуратури до стандартів Ради Європи), який було заслухано і знято з розгляду.

Проект №3256 про ліквідацію надмірного регулювання – не було прийнято.

Проект №4334а про зміну системи регулювання економіки (передбачає ліквідацію значної частини регуляторних документів і покращення регуляторного середовища для господарської діяльності) – опрацьовується в комітеті.

 

3.

Реалізувати принцип єдиного вікна та прозорого офісу в усіх сферах взаємодії громадянина і держави

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Проекти, у яких було б у повній мірі відображено ініціативи з виконання зазначеної обіцянки, – відсутні.

З намаганням виконання зазначеної обіцянки частково пов'язаний проект №2149

про внесення змін до Закону України "Про адміністративні послуги" (щодо усунення можливостей корупції при наданні адміністративних послуг), який готується на повторне перше читання.

 

4.

Зобов’язати саме чиновника, а не громадянина, збирати усі необхідні довідки

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Проект №2149 про внесення змін до Закону України "Про адміністративні послуги" (щодо усунення можливостей корупції при наданні адміністративних послуг) – доопрацьовується в комітеті.

 

5.

Протягом року забезпечити перехід на електронний документообіг

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Проекти, у яких було б у повній мірі відображено виконання такої обіцянки, – відсутні.

Проект №2306а про електронну комерцію передбачає розширення сфери електронного документообігу – прийнято в першому читанні.

 

6.

Повернути киянам право на самоврядування

 

+

 

+

 

+

 

ЧВ

Позачергові вибори в місті Києві були призначені шляхом прийняття проекту постанови №4198-6, ініційованої депутатом від фракції Батьківщина (В.Яворівським).

Представники партії УДАР докладали багато зусиль щодо проведення позачергових виборів у м.Києві в 2014 році.

Законопроект УДАРу №1032 про внесення змін до Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ" (щодо об`єднання посад голови Київської міської державної адміністрації та Київської міської ради) – відхилено і знято з розгляду.

Проект №4007а (В.Карпунцов) (щодо посилення місцевого самоврядування), в якому передбачено виконання цієї передвиборної обіцянки, – розглядається в комітеті.

На посилення участі громад у місцевому самоврядуванні спрямований проект №3747 про загальні збори (конференції) членів територіальної громади за місцем проживання, який очікує розгляду.

 

7.

Надати обраному киянами міському голові повноваження голови Київської міської державної адміністрації

 

 

+

 

+

 

+

 

НВ

Законопроект УДАРу №1032 щодо об`єднання посад голови Київської міської державної адміністрації та Київської міської ради – відхилено і знято з розгляду.

Проект №4007а (В.Карпунцов) (щодо посилення місцевого самоврядування), в якому передбачено виконання цієї передвиборної обіцянки, – розглядається в комітеті.

Проект №4939 (В.Карпунцов) щодо відновлення ефективного функціонування столиці України - міста Києва – не було прийнято.

 

8.

Забезпечити виділення достатніх коштів з місцевих бюджетів для діяльності органів самоорганізації населення

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Проекти, у яких було б у повній мірі відображено виконання такої обіцянки, – відсутні.

Із зазначеною обіцянкою частково пов'язаний проект №3704-1 про внесення змін до Закону України "Про органи самоорганізації населення (врегульовує процедурні питання заснування і функціонування органів самоорганізації населення), який перебуває на опрацюванні в комітеті.

 

9.

Провести антикорупційну люстрацію – після незалежної перевірки всіх чиновників, правоохоронців, суддів та прокурорів, звільнити з посад всіх корупціонерів

 

 

+

 

+

 

+

 

В

Відповідний законопроект Кличка-Яценюка-Тягнибока  №2219 не було прийнято.

Законопроект №4359а «Про очищення влади», що передбачає люстраційну процедуру на підставі публічної перевірки, прийнято в цілому 16.09.2014

Законопроект №4378-1

про відновлення довіри до судової системи України, що передбачає процедуру люстрації суддів, прийнято в цілому 08.04.2014.

Проект №2162 (щодо виборності прокурорів) – відкликано.

Проект №2163 (щодо виборності керівників міліції) – відкликано.

Проект №4570-2 (В.Пацкан) про люстрацію в Україні – відхилено і знято з розгляду.

Проект №4570-3 про проведення люстрації в Україні – відхилено і знято з розгляду.

 Проект №4678 про проведення люстрації в Україні – опрацьовується в комітеті.

Проект №4678-1 про люстрацію в Україні – опрацьовується в комітеті.

 

10.

Створити для виявлення і притягнення до відповідальності корупціонерів незалежне Антикорупційне агентство

 

 

+

 

+

 

+

 

НВ

Відповідний законопроект Кличка-Яценюка-Тягнибока №2218 – не було прийнято.

Проект №4573 про Національне бюро антикорупційних розслідувань – відхилено і знято з розгляду.

Проект №4780 про Національне бюро антикорупційних розслідувань – не було прийнято.

 

11.

Запровадити механізм відкликання депутатів всіх рівнів

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Обіцянка є не зовсім коректною, адже механізм відкликання депутатів місцевих рад вже тривалий час як запроваджено Законом України «Про статус депутатів місцевих рад»  від 11.07.2002 №93-IV.

Ініціативи щодо запровадження механізму відкликання депутатів Верховної Ради відсутні.

Проект №2536 (М.Паламарчук) передбачає лише дострокове припинення повноважень народного депутата України у випадку порушення ним вимог щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності. Проект опрацьовується в комітеті.

Проект №4274а (С.Каплін і група у складі 153 депутатів) про внесення зміни до Конституції України (щодо дострокового припинення повноважень народних депутатів України), який передбачає запровадження додаткової підстави дострокового припинення повноважень народного депутата у разі його відсутності без поважної причини (відрядження, хвороба, відпустка) на більш ніж п’яти пленарних засіданнях протягом однієї чергової сесії. Проект опрацьовується в комітеті.

 

12.

Народна законодавча ініціатива. Законопроект, підтриманий 150000 громадян України, має розглядатися парламентом першочергово

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Ініціативи, спрямовані на виконання зазначеної обіцянки, – відсутні.

Частково пов'язаний з виконанням зазначеної обіцянки проект №4346а про право громадян ініціювати розгляд нормативно-правових актів органами влади та місцевого самоврядування (передбачає надання громадянам права ініціювати розгляд нормативних документів органами державної влади та місцевого самоврядування шляхом створення і підписання петиції з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем) – опрацьовується в комітеті.

 

13.

Народне вето. Забезпечити громадянам право скасовувати на референдумі рішення органів державної влади і місцевого самоврядування – за винятком питань, референдум щодо яких заборонений Конституцією України

 

 

+

 

+

 

+

 

НВ

Механізм «народного вето» було закладено в законопроекті №2617а про всеукраїнський референдум, який відхилено і знято з розгляду.

14.

Народний вотум недовіри. Надати можливість громадам ухвалювати на місцевому референдумі рішення про недовіру голові місцевої державної адміністрації, керівнику міліції і податкової, прокурору, судді – що матиме наслідком дострокове припинення їх повноважень

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Від політичної сили подібних ініціатив не надходило

15.

Зробити систему судів простою і зрозумілою

 

+

 

+

 

+

 

НВ

Проект №3356-2 (Н.Агафонова)

(щодо вдосконалення і розширення повноважень Верховного Суду України як найвищого судового органу в системі судів загальної юрисдикції) – не було прийнято.

Проект №2019 щодо забезпечення європейських стандартів публічності у судовій системі – знаходиться в стані розгляду.

Проект №3501 (Р.Сольвар) про внесення змін до Закону України "Про Вищу раду юстиції" (щодо удосконалення порядку розгляду питань про звільнення суддів з посад за порушення присяги) –відкликаний.

Проект №3678 (щодо зміцнення суддівського самоврядування) -

вручено подання комітету про відхилення.

Проект №4915 (щодо членства у Вищій раді юстиції та Вищій кваліфікаційній комісії суддів України) – перебуває на опрацюванні в профільному комітеті.

Проект №4966 (щодо забезпечення ефективного виконання судових рішень) – перебуває на опрацюванні в комітеті.

Проект №4763-1

(про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту права особи на доступ до суду у зв'язку з визнанням її недієздатною чи обмежено дієздатною або поновленням її цивільної дієздатності) – перебуває на опрацюванні в комітеті.

Проект №2340 (Р.Романюк) щодо удосконалення діяльності Вищої кваліфікаційної комісії суддів України – перебуває на розгляді.

Проект №2556а (В.Карпунцов) про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України (щодо оскарження ухвал суду) – перебуває на розгляді.

Проект №4033а (М.Паламарчук) щодо удосконалення роботи Конституційного Суду України – відхилено і знято з розгляду

Проект №4263 (М.Паламарчук) щодо прийняття заяв, повідомлень та іншої інформації про кримінальне правопорушення та початку досудового розслідування – перебуває на опрацюванні в комітеті.

Проект №4361а (щодо розширення підстав для перегляду судових рішень у кримінальному провадженні Вищим спеціалізованим судом України з розгляду цивільних і кримінальних справ та/або Верховним Судом України)

– перебуває на опрацюванні в комітеті.

Проект №4707-1 (Р.Сольвар)

 (щодо обрання суддів на адміністративні посади) – відкликаний.

Проект №2203-1 (щодо забезпечення єдності судової практики, який передбачав удосконалення повноважень Верховного Суду, надання можливості громадянам безпосередньо звертатися до Верховного Суду України з заявою про перегляд судового рішення), – не було прийнято.

 

16.

Призначати усіх суддів Вищою радою юстиції. Формувати її склад виключно на З’їзді суддів України

 

+

 

+

 

-

 

НВ

Проект №4915 (щодо членства у Вищій раді юстиції та Вищій кваліфікаційній комісії суддів України) – перебуває на опрацюванні в профільному комітеті.

Проект №3501 (Р.Сольвар) про внесення змін до Закону України "Про Вищу раду юстиції" (щодо удосконалення порядку розгляду питань про звільнення суддів з посад за порушення присяги) – відкликаний.

Проект №2161, що передбачав обрання частини суддів територіальними громадами, – відкликаний

Проект №4429 (Р.Сольвар)

(щодо вдосконалення прийняття Вищою радою юстиції рішень про звільнення суддів у

разі підтвердження фактів умисного порушення суддею присяги) – вручено подання комітету про відхилення.

Проект №3866 (Р.Сольвар) (щодо визначення граничних строків проведення перевірки

відомостей про наявність підстав для звільнення судді з посади за порушення присяги) – розглядається в комітеті.

 

17.

Запровадити суд з 12 присяжних для розгляду тяжких злочинів

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Від політичної сили подібних ініціатив не надходило

18.

Запровадити на виборах до парламенту та до місцевих рад (крім сільських і селищних) суто пропорційну виборчу систему з відкритими списками. Для парламентських виборів передбачити існування регіональних багатомандатних округів. Депутатів сільських і селищних рад обирати за мажоритарною системою

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Від політичної сили подібних ініціатив не надходило

19.

Запровадити проведення виборів міських голів у два тури

 

 

+

 

+

 

+

 

НВ

Проект №1089 про внесення змін до Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» (щодо обрання міських голів у два тури) – відхилено і знято з розгляду

 

20.

Надати право голосування на місцевих виборах громадянам, яким на день голосування виповнилося 16 років

 

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Від політичної сили подібних ініціатив не надходило

21.

Підтримати критичні сфери безпеки країни

 

+

 

-

 

+

 

НВ

Від політичної сили подібних ініціатив не надходило

 

СВІТ (ініціативи щодо зовнішньої політики України, питання геополітичної орієнтації та характеру відносин з іншими країнами)

 

Подібні обіцянки і передвиборні зобов'язання зовнішньополітичного характеру у передвиборній програмі політичної партії УДАР відсутні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

comments powered by Disqus