Учасники тренінгу детально ознайомилися із можливостями громадськість щодо попередження та протидії корупційним ризикам та конфлікту інтересів в діяльності публічних посадовців. Іван Сікора оцінив вартість ігнорування та неналежного реагування на конфлікт інтересів для державного та місцевих бюджетів, описав специфіку зон корупційного ризику та причини їх існування. Приклади прояву очевидного та потенційного конфлікту інтересів були розглянуті на конкретних прикладах публічних посадовців.
Були представлені підходи до національних програм запобігання конфлікту інтересів та механізми спрямовані на запобігання цьому явищу в різних країнах Європи, а також особливості міжнародного правового регулювання та стандарти спрямовані на запобігання виникненню конфлікту інтересів (Ключові настанови з управління конфліктом інтересів ОЕСР, Модельний кодекс поведінки державних службовців країн Ради Європи, Резолюція Комітету Міністрів Ради Європи № (97)24 щодо Двадцяти керівних принципів боротьби проти корупції Рекомендаціями Україні з боку міжнародних організацій (Стамбульський план дій ОЕСР та Групи держав для боротьби з корупцією - ГРЕКО). Особлива увага було зосереджена на українському законодавстві, що регулює конфлікт інтересів та формулює вимоги до доброчесності публічних посадовців (Конституція України, Закони України «Про засади запобігання та протидії корупції», «Про державну службу», «Про правила етичної поведінки», національна антикорупційна стратегія та державна програма щодо запобігання і протидії корупції на 2011–2015 роки тощо). Окремо була проаналізована інституційна складова врегулювання конфлікту інтересів та проблеми пов’язані з роботою цих інститутів.
Детально учасники тренінгу зупинилися на основному інструментарію попередження та запобігання конфлікту інтересів (обмеження щодо додаткової зайнятості, суміщення посад та участі в органах управління суб’єктів підприємництва, норми щодо прийняття подарунків, обмеження щодо працевлаштування після звільнення із посади, правила етичної поведінки службовців, обов’язки щодо запобігання конфлікту інтересів та правила вирішення ситуацій, пов’язаних із конфліктом інтересів, декларування доходів та особистої зацікавленості тощо).
Особлива увага була зосереджена на методах, які використовують публічні посадовці для приховання доходів та конфлікту інтересів та як із ними боротися громадськості. Зокрема, були розглянуті прямі та опосередковані методи збору доказової бази ознак конфлікту інтересів в частині ідентифікації формальних та фактичних доходів/витрат публічних службовців, оцінки різниці та формування гіпотез для пояснення цієї різниці, опису корупційних ризиків та суті нормативно-правового акту, що дає змогу отримати вигоду публічному посадовцю та пов’язаними особам. Окрему увагу було зосереджено на можливостях, які має громада для впливу на публічних посадовців завдяки проведенню громадських моніторингів та розслідувань. Всі учасники тренінгу висловилися та відзначили затребуваність отриманої інформації для підвищення ефективності та результативності громадських моніторингів та розслідувань конфлікту інтересів у діяльності публічних посадовців.
Фундація «Відкрите суспільство» продовжує роботу, спрямовану на забезпечення належного громадського контроль за доброчесністю та запобіганням конфлікту інтересів у публічних посадовців.