Реформа держуправління в Україні є однією з найважливіших - вона повинна створити підґрунтя для реалізації ефективних реформ в усіх галузях економіки, стати основою для імплементації права ЄС у національне законодавство.
Реформа держуправління в Україні є однією з найважливіших - вона повинна створити підґрунтя для реалізації ефективних реформ в усіх галузях економіки, стати основою для імплементації права ЄС у національне законодавство.
На ринку взаємного кредитування давно назріли зміни, оскільки діяльність кредитних спілок в Україні обмежена, а права позичальників та інвесторів недостатньо захищені. Тому проект закону "Про кредитні спілки", який декларує прозорість та стабільність цього виду діяльності, мав би вирішити більшість питань, якби не низка дивних пропозицій.
У парламенті зареєстровано одразу два законопроекти, які надають суттєві переваги майбутнім власникам електромобілів. Зокрема, пропонується скасувати податки на імпорт електромобілів та податки на експлуатацію їх у таксі. Як це співвідноситься з правом ЄС? Чи можуть виникнути проблеми у зв’язку з порушенням конкуренції та зобов’язаннями України за Угодою про асоціацію з Євросоюзом?
Експерти ПЕГ проаналізували понад 400 поданих до ВР законопроектів, які стосуються Угоди про асоціацію, і виявили, що понад 50% законодавчих пропозицій не відповідають зобов’язанням України або ж потребують суттєвого доопрацювання.
Парламентська експертна група з євроінтеграції (ПЕГ) пропонує зобов'язати кожного суб'єкта законодавчої ініціативи подавати до парламенту разом із законопроектом власний висновок на відповідність Угоді про асоціацію та праву Європейського Союзу, що дозволить суттєво зменшити кількість суперечливих законопроектів.
Оприлюднено аналітичний звіт за результатами проекту «Громадський моніторинг виділення фондів для округу» вперше в Україні пропонується комплексна методика оцінювання проблем та об’єктів одномандатних виборчих округів (формування «суспільних порядків денних») та ризиків політичної корупції у діяльності народних депутатів України.
Які є 7 спокус або ризиків політичної корупції та що потрібно робити народному депутату аби їх уникати? Як депутату парламенту лобіювати кошти державного бюджету для вирішення місцевих проблем без ризиків політичної корупції? Чи може народний депутат зробити внесок у вирішення місцевих проблем та не піддатися спокусі політичної корупції? Відповіді на ці та багато інших питань можна отримати у інноваційній методиці, підготовленій Фундацією «Відкрите суспільство».
Методика оцінки внеску народного депутата у вирішенні проблем виборчого округу та ризиків політичної корупції розроблена Фундацією «Відкрите суспільство» як відповідь на виклик, пов'язаний із поширеною практикою «вибивання» грошей» для свого округу із державного бюджету з боку народних депутатів. Метою методики та партнерства «Порядок денний народних депутатів України без ризиків політичної корупції» є налагодження ефективної взаємодії між громадянським суспільством (виборцями) та народним депутатом, формування узгодженого суспільного порядку денного по порядку денного народного депутата, який представляє округ разом із попередженням ризиків політичної корупції.
Україна не виконує свої зобов’язання щодо адаптації до європейських стандартів законодавства про аудиторську діяльність, попри те, що це передбачено Угодою про асоціацію з ЄС. Таку думку висловила координатор Парламентської експертної групи, президент Фундації «Відкрите суспільство» Леся Шевченко, коментуючи поданий до Верховної Ради проект закону №2534 «Про аудиторську діяльність».
У співпраці з Комітетом Верховної Ради України з питань європейської інтеграції створено групу незалежних експертів, які надаватимуть висновки щодо відповідності законопроектів зобов’язанням України за Угодою про асоціацію з Європейським Союзом, праву ЄС та іншим міжнародним договорам України. Роботу експертів координуватиме Фундація «Відкрите суспільство» - незалежна громадська організація, що має більш ніж 14-річний досвід моніторингу роботи парламенту.