Фундація. Наші новини.

Фундація "Відкрите суспільство" спільно з РПР-Київ лобіювала інтереси територіальної громади Києва на засіданні ПК з питань регламенту

середа, 24 вересня 2014 1048
Фундації "Відкрите суспільство" спільно з Реанімаціними пакетом реформ-Київ вдалося відстояти інтереси територіальної громади Києва щодо підзвітності депутатів міськради на засідання профільної комісії.

Фундація «Відкрите суспільство» на чолі з президентом організації Лесею Шевченко разом із Групою Реанімаційного пакету реформ – Київ  пролобіювала інтереси територіальної громади Києва щодо підзвітності депутатів міськради під час засідання Постійної комісії з питань регламенту КМР внести зміни до проекту Регламенту Київської міської ради, що відбулося 24 вересня 2014 року. Фундація «Відкрите суспільство» вже 5 рік здійснює аналіз бюджетної політики на рівні м. Києва та більше 10 років здійснює моніторинг виконання передвиборчих обіцянок депутатів парламенту України. На думку президента Фундації Лесі Шевченко «підзвітність депутатів міськради Києва перед громадою є основою для відповідальної політики та обіцянок на виборах».

програмних обіцянок, пропуску 50% засідань; повідомлення про це виборців через ЗМІ; звітування депутатів перед виборцями про свою діяльність на сайті Київради.

Також було запроновано чіткіше узгодити процедуру відкликання голів комісій, контроль за депутатськими зверненнями, процедуру участі громадськості у пленарних засіданнях Київради та засіданнях комісій.

Голові ПК з питань регламенту було надіслано ПРОПОЗИЦІЇ до проекту РЕГЛАМЕНТУ Київської міської ради.

Зміст положення (норми) проекту Регламенту Київської міської ради

Пропозиція

Нова редакція положення проекту Регламенту Київської міської ради

Регламент Київської міської ради (преамбула)

Доповнити словами:

«Якщо законодавством України встановлено іншу процедуру розгляду Радою окремих питань, зазначені  питання розглядаються  в порядку, передбаченому чинним законодавством»

(Преамбула)

 

Регламент Київської міської ради (далі – Київрада) встановлює порядок діяльності Київради, її органів та посадових осіб, депутатських фракцій, груп,  депутатів Київради, формування виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), а також визначає порядок взаємодії Київради та її виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

 

Якщо законодавством України встановлено іншу процеду  ру розгляду Радою окремих питань, зазначені  питання розглядаються  в порядку, передбаченому чинним законодавством.

Стаття 4. Київський міський голова

 

Пункт 3 Статті 4 Регламенту доповнити пунктом 21

 

21) призначає проведення публічних громадських обговорень проектів рішень Київради та міських бюджетних програм, в тому числі на підставі обгрунтованих звернень представників територіальної громади.

Стаття 6. Права та обов'язки депутатів Київради

 

Пункт 1 Статті 6 Регламенту доповнити частиною 19): «узгоджувати свою практичну діяльність депутата місцевої ради основним принципами і положеннями передвиборної програми.»

 

Статтю 6 Регламенту доповнити пунком 7. Депутат, який не виправдав довір'я виборців, відкликається у встановленому законом порядку.

Стаття 6. Права та обов'язки депутатів Київради

Стаття 1. Депутат Київради зобов’язаний:

19) узгоджувати свою практичну діяльність депутата місцевої ради основним принципами і положеннями передвиборної програми.

 

7. Депутат, який не виправдав довір'я виборців, відкликається у встановленому законом порядку.

 

Стаття 7. Постійні комісії Київради

 

Статтю 7 Регламенту доповнити пунком 3,4.

 

Стаття 7. Постійні комісії Київради

3. Голова постійної комісії може бути у будь-який час відкликаний Київрадою.
4. Вмотивовані пропозиції про відкликання голови постійної комісії Київради подають:
4.1. Міський голова.
4.2. Секретар Київради.
4.3. Відповідна постійна комісія Київради згідно з рішенням, прийнятим на її засіданні (без врахування голосу самого голови постійної комісії).
4.4. Не менш як третина депутатів Київради від загального її складу.
5.5. Депутатська фракція, яка висунула голову постійної комісії.
3. Якщо питання про відкликання порушено за рішенням постійної комісії, Київрада заслуховує доповідь з цього питання одного з членів комісії, визначеного нею. Голова постійної комісії доповідає про свою діяльність на цій посаді та організацію і стан справ з питань, віднесених до його компетенції. Рішення Київради про відкликання голови постійної комісії повинно містити відомості про причини відкликання.

Стаття 16. Депутатське звернення, депутатський запит і депутатське запитання

 

Пункт 3 Статті 16 Регламенту доповнити словами: «Контроль за проходженням депутатського запиту і ходом виконання прийнятого по ньому рішення здійснює секретар ради, департамент з організації роботи ради, а також депутат або група депутатів, які подали депутатський запит. Депутат, який подав депутатський запит, вправі інформувати Київраду на наступній сесії про виконання прийнятого за запитом рішення.»

Стаття 16. Депутатське звернення, депутатський запит і депутатське запитання

3. Всі депутатські запити, оголошені на пленарному засіданні Київради, реєструються та зберігаються у секретаріаті Київради з позначкою про дату їх оголошення та результати голосування по них.

Контроль за проходженням депутатського запиту і ходом виконання прийнятого по ньому рішення здійснює секретар ради, департамент з організації роботи ради, а також депутат або група депутатів, які подали депутатський запит. Депутат, який подав депутатський запит, вправі поінформувати Київраду на наступній сесії про виконання прийнятого за запитом рішення.

Стаття 18.

Звіти депутатів, депутатських фракцій, груп Київради перед виборцями та зустрічі з ними

 

 

 

Пункт 2 Статті 18 доповнити словами: «про виконання передвиборної програми»

 

 

 

Статтю 18 Регламенту доповнити пунком 3,4,5,6,7

 

 

 

Стаття 18. Звіти депутатів, депутатських фракцій, груп Київради перед виборцями та зустрічі з ними

2. Звіти депутатів, депутатських фракцій, груп Київради повинні містити відомості про їх діяльність у Київраді та в її органах, про прийняті Київрадою та її органами рішення, про хід їх виконання, про їх особисту участь в обговоренні, прийнятті та в організації виконання рішень Київради, її органів, а також про виконання передвиборної програми та доручень виборців. Звіти і зустрічі депутатів, депутатських фракцій, груп Київради з виборцями висвітлюються комунальними засобами масової інформації в порядку, який затверджується рішенням Київради.

3.  Звіт   депутата   Київради  може  бути  проведено в будь-який час на вимогу зборів  виборців за місцем  проживання, трудової діяльності або навчання, а також органів самоорганізації населення.

4. Депутат міської  ради не пізніш як за сім днів  повідомляє виборців  про  час  і  місце проведення звіту через офіційний сайт Київради (www.kmr.org.ua)  та в газеті Київради «Хрещатик».

5.   Місцеві   органи   виконавчої  влади,  органи  місцевого самоврядування,  їх посадові особи, керівники підприємств, установ і  організацій  державної і комунальної форм власності зобов'язані сприяти депутатам місцевих рад в організації їх звітів (зустрічей) перед  (з)  виборцями  шляхом  надання приміщень, інформаційних та інших довідкових матеріалів, необхідних депутату міської ради, на прохання депутата  здійснювати інші заходи, пов'язані з проведенням його  звіту  (зустрічі)  перед (з) виборцями, у тому числі сприяти оповіщенню  виборців про час і місце його (її) проведення.  Рішення з  питань  організації  звітів  (зустрічей)  депутата  з виборцями приймається  на засіданні міської  ради. 

6.  Депутат міської ради інформує раду та її виконавчі органи про результати  обговорення його  звіту,  зауважень  і  пропозицій, висловлених  виборцями  на адресу ради та її органів,  а також про доручення,  дані  депутатові  у  зв'язку   з   його   депутатською діяльністю.

7.  Звіти і  зустрічі  депутатів  міської  ради  з  виборцями висвітлюються на офіційному сайті Київради (www.kmr.org.ua)  та в газеті 

Київради «Хрещатик».
Стаття 19. Планування роботи Київради

 

Доповнити пункт 1 Статті 19 словами: «Річний план роботи Київради є основою для поточного планування роботи її депутатів, постійних комісій, виконавчого органу та інших органів Київради. Річний план роботи має формуватись на основі аналізу виконання попереднього плану»

 та «з використанням регламентованих форм залучення територіальної громади чи публічних обговорень».

Стаття 19. Планування роботи Київради

1.Діяльність Київради проводиться відповідно до планів, які затверджуються Київрадою. Річний план роботи Київради є основою для поточного планування роботи її депутатів, постійних комісій, виконавчого органу та інших органів Київради. Річний план роботи має формуватись на основі аналізу виконання попереднього плану. Річний план роботи Київради визначає напрями діяльності Київради та її органів, організаційні форми вирішення поставлених завдань та містить перелік назв проектів рішень Київради, звітів, інформації та інших заходів, період їх підготовки та осіб відповідальних за підготовку.   Річний проект плану роботи Київради розробляється у постійних комісіях Київради та структурних підрозділах виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) з урахуванням пропозицій депутатів, депутатських фракцій, груп Київради з використанням регламентованих форм залучення територіальної громади чи публічних обговорень.

 

Стаття 21. Подання проектів рішень на розгляд Київради та вимоги щодо їх оформлення 

 

 

Частину 1 пунку 7 Статті 21 доповнити словами:

«Пояснювальна записка повинна містити:

- правове обґрунтування необхідності прийняття рішення (з посиланням на конкретні положення і норми нормативно-правових актів, на підставі й на виконання яких підготовлено проект рішення);

- опис проблем, для вирішення/врегулювання яких підготовлено проект рішення та обґрунтування адекватності і достатності передбачених у проекті рішення механізмів і способів вирішення/врегулювання існуючих проблем, а також їх актуальності для територіальної громади міста Києва;

- детальний опис цілей і завдань, очікуваних позитивних соціально-економічних та інших наслідків для територіальної громади від реалізації запропонованого проекту рішення..»

 

 

 

 

Пункт 10 Статті 21 викласти у новій редакції: «10. Підготовка та подання проектів регуляторних актів у сфері господарської діяльності, оприлюднення відповідних проектів з метою одержання зауважень та пропозицій та їх врахування, здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»»

 

 

Пункт 11 Статті 21доповнити словами: «Порядок проведення громадського обговорення регламентується окремим рішенням Київради.»

Стаття 21. Подання проектів рішень на розгляд Київради та вимоги щодо їх оформлення

7. Разом з проектом рішення до секретаріату Київради подається:

 

1) пояснювальна записка (із зазначенням прізвища та ініціалів особи, яка є суб'єктом подання проекту рішення, повної назви її посади, контактних даних особи, відповідальної за супроводження проекту рішення, а також зазначається доповідач проекту рішення на пленарному засіданні Київради). Пояснювальна записка повинна містити:

- правове обґрунтування необхідності прийняття рішення (з посиланням на конкретні положення і норми нормативно-правових актів, на підставі й на виконання яких підготовлено проект рішення);

- опис проблем, для вирішення/врегулювання яких підготовлено проект рішення та обґрунтування адекватності і достатності передбачених у проекті рішення механізмів і способів вирішення/врегулювання існуючих проблем, а також їх актуальності для територіальної громади міста Києва;

- детальний опис цілей і завдань, очікуваних позитивних соціально-економічних та інших наслідків для територіальної громади від реалізації запропонованого проекту рішення.

 

10. Підготовка та подання проектів регуляторних актів у сфері господарської діяльності, оприлюднення відповідних проектів з метою одержання зауважень та пропозицій та їх врахування, здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

11. До розгляду проекту рішення Київради нормативно-правового характеру може бути проведено громадське обговорення, яке організовує суб'єкт подання проекту рішення. Порядок проведення громадського обговорення регламентується окремим рішенням Київради. У разі проведення громадського обговорення проект рішення Київради публікується в газеті «Хрещатик», оприлюднюється на сайті Київради або її виконавчого орану (Київської міської державної адміністрації) із зазначенням строків та адреси, за якою направляються пропозиції.

 

Стаття 22. Розгляд проектів рішень Київради, поданих загальними зборами громадян

 

 

Пункт 2 Статті 22 додати слова: «та виноситься на розгляд на наступному пленарному засіданні»

Стаття 22. Розгляд проектів рішень Київради, поданих загальними зборами громадян

2. Письмово викладена пропозиція подається до Київради, реєструється секретаріатом Київради та виноситься на розгляд на наступному пленарному засіданні. Постійна комісія Київради, що відповідно до доручення заступника міського голови - секретаря Київради визначена профільною з опрацювання пропозицій загальних зборів громадян, розглядає на своєму засіданні подані пропозиції за участю членів ініціативної групи загальних зборів громадян.

 

 

Стаття 23. Реєстрація проектів рішень Київради та їх розгляд постійними комісіями Київради

 

Пункт 6 Статті 23 доповнити частиною 3:

«3) створює робочу групу постійної комісії для доопрацювання проекту рішення, що регламентується окремим Рішенням Київради.»

Стаття 23. Реєстрація проектів рішень Київради та їх розгляд постійними комісіями Київради

3) створює робочу групу постійної комісії для доопрацювання проекту рішення, що регламентується окремим Рішенням Київради.

 

Стаття 24. Розгляд протестів та подань органів прокуратури, клопотань центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а також звернень інших правоохоронних та контролюючих органів

 

 

 

 

 

 

 

До пункту 4 Статті 24 додати слова:

«на підставі відповідних матеріалів, витребуваних у виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) у строк визначений частиною другою цієї статті з моменту їх отримання.»

 

 

 

 

 

 

До пункту 5 Статті 24 додати слова: « для розгляду на наступному засіданні»  

 

Стаття 24. Розгляд протестів та подань органів прокуратури, клопотань центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а також звернень інших правоохоронних та контролюючих органів

4. У разі неподання виконавчим органом Київради (Київською міською державною адміністрацією) у визначений частиною другою цієї статті строк до Київради проекту рішення або правової позиції щодо розгляду подання прокурора, Клопотання або Звернення, постійна комісія, до функціональної спрямованості якої належить питання розгляду актів прокурорського реагування, має підготувати відповідний проект рішення на підставі відповідних матеріалів, витребуваних у виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) у строк визначений частиною другою цієї статті з моменту їх отримання.  У разі незгоди з проектом рішення, підготовленим за результатом  опрацювання  подання прокурора, Клопотання або Звернення та поданим на розгляд Київради, суб’єкти подання проекту рішення, передбачені цим регламентом, можуть внести альтернативний проект рішення.

 

5. Опрацьований відповідно до вимог цього Регламенту проект рішення Київради щодо розгляду подання прокурора, Клопотання або Звернення вноситься для розгляду на наступному засіданні  Київської міської ради (у разі внесення альтернативного проекту рішення – обидва проекти рішень).

Стаття 31. Дисципліна та етика в діяльності Київради

 

Пунтк 1 Статті 31 доповнити словами:

«1. Депутат міської ради здійснюючи депутатські повноваження,  повинен дотримуватися правил депутатської поведінки та етики, а саме:
1.1. керуватися  загальнодержавними  інтересами  та  інтересами територіальної громади;
1.2. не використовувати депутатський мандат в особистих інтересах чи в корисливих цілях;
1.3. керуватися у своїй  діяльності   та поведінці загальновизнаними принципами порядності, честі і гідності; 
1.4. не розголошувати відомостей,  що становлять  державну таємницю або іншу  інформацію,  яка  охороняється  законом,  інших  відомостей  з питань,  що розглядалися на закритих засіданнях ради чи її органов і  не підлягають за їх рішенням розголошенню,  та відомостей,  які стосуються таємниці особистого життя депутата  міської  ради  або виборця, що охороняється законом, чи стали йому відомі у зв'язку з його участю в депутатських перевірках.

У зв’язку з чим пункт 1 вважати пунктом 2.

Додати пункт 4 та 5 до Статті 31 Регламенту:

4. У разі невиконання депутатом своїх обов'язків у Тернопільській міській раді та її органах, систематичного порушення ним встановленого порядку їх роботи, рада за попередніми висновками відповідної профільної комісії може прийняти рішення про повідомлення виборцям через засоби масової інформації про неналежне ставлення депутата до виконання своїх обов'язків.

5. Депутат зобов'язаний попередити про свою передбачувану відсутність на пленарному засіданні сесії міськради міського голову, секретаря ради чи голову постійної комісії відповідно. Якщо в ході засідання депутат прийняв рішення припинити свою участь у засіданні, він зобов'язаний сповістити про це головуючого.

6. У разі пропуску депутатом протягом року більше половини пленарних засідань ради або засідань постійної комісії, членом якої він є, невиконання ним без поважних причин рішень і доручень ради та її органів Тернопільська міська рада може звернутися до виборців з пропозицією про відкликання такого депутата у встановленому законом порядку.

Стаття 31. Дисципліна та етика в діяльності Київради

 1. Депутат міської ради здійснюючи депутатські повноваження,  повинен дотримуватися правил депутатської поведінки та етики, а саме:

      1.1. керуватися  загальнодержавними  інтересами  та  інтересами територіальної громади;
      1.2. не використовувати депутатський мандат в особистих інтересах чи в корисливих цілях;
      1.3. керуватися у своїй  діяльності   та поведінці загальновизнаними принципами порядності, честі і гідності; 
      1.4. не розголошувати відомостей,  що становлять  державну таємницю або іншу  інформацію,  яка  охороняється  законом,  інших  відомостей  з питань,  що розглядалися на закритих засіданнях ради чи її органов і  не підлягають за їх рішенням розголошенню,  та відомостей,  які стосуються таємниці особистого життя депутата  міської  ради  або виборця, що охороняється законом, чи стали йому відомі у зв'язку з його участю в депутатських перевірках;

 

 

2. Депутати Київради, присутні та запрошені на пленарних засіданнях Київради не повинні вживати образливі висловлювання, закликати до незаконних і насильницьких дій. Головуючий на засіданні Київради має право попереджати промовця про неприпустимість таких висловлювань і закликів та після одного попередженняприпиняти його виступ.

4. У разі невиконання депутатом своїх обов'язків у Тернопільській міській раді та її органах, систематичного порушення ним встановленого порядку їх роботи, Київрада за попередніми висновками відповідної профільної комісії може прийняти рішення про повідомлення виборцям через засоби масової інформації про неналежне ставлення депутата до виконання своїх обов'язків.

5. Депутат зобов'язаний попередити про свою передбачувану відсутність на пленарному засіданні сесії міськради міського голову, секретаря ради чи голову постійної комісії відповідно. Якщо в ході засідання депутат прийняв рішення припинити свою участь у засіданні, він зобов'язаний сповістити про це головуючого.

6. У разі пропуску депутатом протягом року більше половини пленарних засідань ради або засідань постійної комісії, членом якої він є, невиконання ним без поважних причин рішень і доручень ради та її органів Київрада рада може звернутися до виборців з пропозицією про відкликання такого депутата у встановленому законом порядку.

 

 

Стаття 36. Набрання чинності рішеннями Київради

 

Пунк 1 Статті 36 змінити на «Порядок розгляду і прийняття Київрадою регуляторних актів регламентується законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та цим Регламентом. Відповідно до цієї статті Київрадою розглядаються і приймаються регуляторні акти, окремі положення яких спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між Київрадою, виконавчим органом Київради (Київською міською державною адміністрацією) та суб’єктами господарювання.

 

Стаття 36. Набрання чинності рішеннями Київради

(в такому варіанті вона є)

1. Рішення Київради у п'ятиденний строк з моменту його прийняття може бути зупинене Київським міським головою і внесене на повторний розгляд Київради із обґрунтуванням зауважень. Київрада зобов'язана на черговому пленарному засіданні повторно розглянути рішення. Якщо рішення Київради у п'ятиденний строк з моменту його прийняття не зупинено Київським міським головою, то Київський міський голова зобов'язаний його підписати у встановлений Регламентом Київради строк.