Директор Фундації «Відкрите суспільство» Іван Сікора оцінюючи бюджетний процес погодився із оцінками народного депутати України Андрія Шевченка щодо негативного впливу факту зриву термінів підготовки бюджету, непрозорості бюджетного процесу та браку інформації про філософію виходу країни із кризи.
На думку Івана Сікори, вади бюджетного процесу повторюються з року в рік. «Досі ми не можемо проаналізувати хто заплатить за реформи та які очікуванні результати будуть досягнуті», вважає І.Сікора. Іван Сікора звернув увагу на важливість зазначення в бюджеті результативних показників, які раніше були розроблені та лише декілька місяців були презентовані у «Стратегії реформ-2020» Президентом України П.Порошенком. Був висловлений жаль, що в програмі діяльності уряду Яценюка результативних показників так і не вдалося побачити.
Під час виступу Іван Сікора висловив занепокоєння тим, що бюджет буде прийматися на старій податковій та бюджетній базі, без прийняття відповідних змін до Бюджетного та Податкового кодексу, що були надані урядом до парламенту ще у вересні 2014 року. На його думку, прийняття бюджету на старій податковій та бюджетній базі вестиме до закладання старих проблем залежності місцевих бюджетів від трансфертів із державного бюджету та продовження практики управління бюджетним процесом в ручному режимі.
Іван Сікора підтримав пропозиції «Батьківщини» щодо необхідності запровадження диференційованих ставок оподаткування надмірного земельного ресурсу, що належить одній фізичній особі. На його думку, суттєвим джерелом надходжень бюджету має стати зміна підходів до оподаткування нерухомості, а саме, перехід до оподаткування нерухомості за ії оціночною вартістю, а не метражем, що ми маємо зараз.
Іван Сікора зазначив, що він категорично незгоден із точкою зору щодо залишення 100% податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) в бюджеті м. Києва. Саме ПДФО є основним джерелом надходжень місцевих бюджетів. На думку Іван Сікори «в Києві немає того обсягу ПДФО на який претендує столиця». На його думку, «вартопідтримати урядові зміни до Бюджетного та Податкового кодексів щодо частки ПДФО, яка має залишатися в бюджеті м. Києва та висловив необхідність визначення нарешті частки ПДФО, яке справді створюється в Києві».
На думку Іван Сікори, «логічно аби державний бюджет на 2015 рік приймався на новій податковій базі та із відповідними змінами до Бюджетного кодексу України». На його думку, це було б реальним кроком в напрямку створення більших можливостей для участі громадськості в бюджетному процесі, підвищення фіскальної спроможність місцевих бюджетів та зменшення їх залежність від трансфертів із державного бюджету. Зрештою, це б стало реальним кроком в напрямку впровадження реформи в сфері децентралізації про яку так багато говорять урядовці, але досі, так і не просунулися щодо ії впровадження.