16 березня в ХЕРСОНІ об 14:00-15.30, у Великому конференц-залі готелю "Оптіма Херсон" місцеві активісти, журналісти та блогери на прикладі міського бюджету Києва побачили типові зловживання, які коштують мільярдів гривень.
МИ БУДЕМО РАДІ ДОПОМОГТИ ХЕРСОНЦЯМ ВПЛИВАТИ НА МІСЦЕВУ ПОЛІТИКУ.
Об'єднуймо зусилля для боротьби із мільярдними зловживаннями, пов’язаними із землею, майном та бюджетом!
Хто не встиг - приєднуйтесь до ініціативи: Форма для реєстрації
та перегляньте відео-запис зустрічі тут:
Активна громада Херсону дізналась про те, які можливості отримають учасники ініціативи та що зможуть робити:
ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ відкриває нові можливості для участі громадськості у формуванні політики (в т.ч. участі в бюджетному процесі) на місцевому рівні. Водночас, існує реальна загроза перенесення корупційних практик на місцевий рівень та продовження імітації боротьби із корупцією.
Ініціатива стала відповіддю на потреби, які були виявлені на основі багаторічного громадського моніторингу бюджетної та антикорупційної політики на рівні м. Києва, а також консультацій із представниками політичних сил, громадськими активістами та журналістами на місцевому рівні (м. Харків, Дніпропетровськ, Запоріжжя, Херсон, Миколаїв, Одеса). Консультації були проведені в жовтні-листопаді 2014 року в рамках проекту щодо оцінки передвиборчих обіцянок політиків в сфері децентралізації та впливу децентралізації на місцеві бюджети, а також в рамках напрацювань щодо виявлення фактів корупції та конфлікту інтересів у публічних осіб.
Антикорупційна громадська ініціатива «Повернемо мільярди до місцевих бюджетів» була презентована з нагоди всесвітнього дня боротьби із корупцією 9.12.2014 . На думку ініціаторів, досвід моніторингу та адвокації змін на рівні м. Києва може бути корисним для інших міст України.
Чому антикорупційна громадська ініціатива «Повернемо мільярди до місцевих бюджетів» стартувала з Києва?
Все просто. Фундація «Відкрите суспільство» вже 5 років займається громадським моніторингом бюджету столиці та виступає колективним громадським експертом для ініціатив на місцевому рівні в столиці України, які спрямовані на вирішення локальних проблем. Багато що зроблено на міському рівні. Ми домоглися публічного обговорення стану виконання бюджету столиці за 2014 рік та проекту бюджету столиці-2015, здійснюємо адвокаційну кампанію проти прийняття Генплану Києва 2025 «імені Черновецького», підняли на порядок денний міської влади питання незаконних забудов, землевідведень та корупції пов’язаної із обліком землі в столиці, досліджуємо та домагаємося реагування на зловживання у роботі комунальних підприємств. Представник нашої організації є головним експертом групи Реанімаційний пакет реформ – Київ. Ми з радістю готові поділитися власними напрацюваннями.
Зловживання із ЗЕМЛЕЮ, МАЙНОМ ТА БЮДЖЕТОМ на рівні столиці не є чимось особливим. Подібною є ситуація і в інших міст України.
ГРОМАДА СТОЛИЦІ ВТРАЧАЄ МІЛЬЯРДИ через РІШЕННЯ МІСЬКОЇ ВЛАДИ, А БЮДЖЕТ КИЄВА Є КОНЦЕТРОВАНИМ ВИРАЗОМ типових корупційних практики на рівні місцевих бюджетів.
ЗЕМЛЯ, МАЙНО ТА БЮДЖЕТИ – основа мільярдних зловживань на місцевому рівні.
Системні корупційні практики ведуть до тінізації доходів місцевих бюджетів.
ЗЕМЛЯ, НЕЗАКОННІ БУДІВНИЦТВА, НЕОБЛІКОВАНА ТОРГІВЛЯ (МАФи), РЕКЛАМА ТА АВТОПАРКОВКИ, КОМУНАЛЬНЕ МАЙНО, РОБОТА КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ В ПРИВАТНИХ ІНТЕРЕСАХ. Це далеко не вичерпний перелік типових проблем та зловживань на міському рівні.
БЮДЖЕТУ (ПУБЛІЧНИХ КОШТІВ) ЗАВЖДИ НЕ ВИСТАЧАЄ, бо зловживання «КРАДУТЬ» публічні гроші.
Влада міняється, але не міняються люди при владі (особливо у департаментах із найвищими корупційними ризиками). Нові люди використовують аргументацію та практику роботи що і у попередників, із незначними варіаціями.
В інших містах ситуація не надто різниться від ситуації в столиці. Питання лише в масштабах. Тому київський досвід може бути корисним для громадських ініціатив на місцях.
ЩО МИ ПРОПОНУЄМО?
1. Комплексність та системність роботи. Не лише бюджет та закупівлі за бюджеті кошти, але й аналіз причин корупції та пов’язаних із цим маніпуляцій та зловживань, що роблять можливим ПРИВАТИЗАЦІЮ ПУБЛІЧНИХ РЕСУРСІВ в інтересах окремих політиків та груп інтересів зі шкодою для інтересів громади.
2. Спрямування протесту громади у конструктивне русло. «Ламання парканів» дає змогу привернути увагу до проблеми, але чи вирішує проблему ? Ми аналізуємо політику та впливаємо на ії зміст (блокуємо рішень, ініціюємо публічне обговорення та перегляд програм, ініціюємо зміни до бюджетної політики та допомагаємо знайти союзників тощо).
3. Різноплановий досвід. 5 років аналізу бюджетної та антикорупційної політики на національному та місцевому рівні (на національному рівні, в Києві та в інших містах).
МИ ПРОЙШЛИ ШЛЯХ ВІД аналізу виконання бюджетного законодавства на рівні столиці ДО опису «ЧОРНИХ ДІР»(втрат)бюджету через корупцію, аналізу пов’язаності КОРУПЦІЇ ТА БЮДЖЕТНОГО ПРОЦЕСУ, ПРЕДМЕТНОГО АНАЛІЗУ СТРАТЕГІЧНИХ МІСЬКИХ ДОКУМЕНТІВ ТА ЦІЛЬОВИХ ПРОГРАМ (в сфері містобудування, земельного ресурсу, малого та середнього підприємництва тощо).
4. ДОСТУПНИЙ БЮДЖЕТ КИЄВА. Ми полегшили сприйняття бюджету громадянами розробивши ВІЗУАЛІЗОВАНИЙ бюджет столиці. Бюджет столиці доступний на сайті організації та всі бажаючі можуть краще розібратися в бюджетному процесі та долучитися до його формування, моніторингу та предметного обговорення.
5. Організацію роботи із місцевими громадськими ініціативами (щодо містобудівної та земельної документації (на прикладі Генплану Києва 2025 та ДПТ), проти незаконних будівництв та будівництв в історичній частині міста, за захист зелених зон, забезпчення інтересів малого та середнього підприємництва у доступі до міських ресурсів тощо) та політичними силами в міськраді.
ЩО ВДАЛОСЯ ДОСЯГНУТИ В КИЄВІ?
Відео-запис прес-конференції