Обидва представники від Чернігова пройшовши до парламенту увійшли до Бюджетного комітеті парламенту, що є одним із найбільш вдалих майданчиків для виконання власних передвиборчих програм та лобіювання інтересів різних бізнес груп. Попри те, що Валерій Дубіль представляє опозиційну «Батьківщину», а Владислава Антрощенко увійшов до фракції «Партії регіонів», обидва депутати мають в активі лобістські законопроекти. Водночас, депутати не забули почати виконувати і власні передвиборчі обіцянки.
Валерій Дубіль – під прапором захисту лісопарку Ялівщини
Обіцянки представника об’єднаної опозиції В.Дублія були достатньо конкретними та вимірюваними, а саме, включали наступне:
Серед обіцянок, які можна вважати в процесі виконання є «створення на території лісопарку Ялівщиина в м.Чернігові Регіонально-ландшафтного парку», проведення антикорупційної люстрації (якщо брати до уваги його голосування за антикорційні законопроекти). Виконано обіцянку особистого голосування та вступити до фракції Об’єднаної опозиції «Батьківщина».
Майбутнє лісопарку Ялівщина є досить болючим питанням для чернігівців. Міська рада Чернігова в особі ії голови О.Соколова лобіювала перетворення лісопарку у зону для забудови бізнес об’єктами - ресторанами, готелями, автостоянками, магазинами. Для цього було розроблений відповідний проект та було намагання ввести в оману громадськість шляхом маніпуляції термінами, а саме, пропонувалося замість регіонального ландшафтного парку (РЛП), статус якого чітко визначено в законодавстві, створити рекреаційно-ланшафтний парк із можливістю обмеження доступу громадян на територію, можливістю ведення господарської діяльності та неконтрольованої вирубки дерев та приватизацією земель. Фактично пропонувалося забудову лісопарку Ялівщина. В.Дубіль неодноразово брав участь в сесіях міськради та виступав проти забудови Ялівщини.
Щодо обіцянки «витрати на утримання органів влади буде скорочено вдвічі», то за участю В.Дублія було підготовлено Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» (щодо скорочення державних витрат споживання та збільшення соціальних виплат) №2125 від 29 січня 2013 року. Співавторами є народні депутати Арсеній Яценюк та Андрій Пишний.
Законопроектом передбачається перерозподілити видатки Державного бюджету на 2013 рік, скоротивши найбільш невиправдані видатки на утримання органів державної влади до рівня 2009 року та передання на приватизацію всіх об'єктів майна у розпорядженні ВР та ДУС, окрім робочих приміщень у місті Києві. У результаті вивільняється більше 14,5 млрд. грн., які планується перерозподілити на фінансування деяких найбільш вразливих соціальних статей. Так, на соціальні потреби, більше одного мільярда гривень додатково отримає Міністерство соціальної політики. Отримають додаткове фінансування такі соціальні програми першочергової важливості, як заходи із соціальної, трудової та професійної реабілітації інвалідів (збільшення на 96 % у порівнянні до затверджених витрат 2013 року), санаторно-курортне лікування ветеранів війни та прирівняних до них осіб (збільшення на 76 %), одноразові виплати жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати–героїня», одноразова матеріальна допомога інвалідам та непрацюючим малозабезпеченим особам (збільшення виплат на 19 %), будівництво (придбання) житла для інвалідів за зором та слухом (відновлення фінансування програми, яку було вилучено у 2013 році). Видатки Міністерства охорони здоров’я зростуть на 19,1 %. Серед них, першочергової важливості збільшення видатків на фінансування програм з протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу. Також планується збільшити на 25% фінансування Міністерства оборони України з метою забезпечення потреб національної безпеки. Передбачається зменшити граничний обсяг дефіциту державного бюджету на 3 млрд. грн., включаючи зменшення дефіциту загального фонду державного бюджету на 2 млрд. грн. та спеціального фонду - на 1 млрд. грн.
Щодо виконання обіцянки «зупинити обкрадання працівників бюджетної сфери», що полягає за твердженням В.Дублія в тому, що лікар недоотримує щомісяця від 800 до 1400 грн. ,вчитель від 1000 до 3000 грн., то за участі народного депутата підготовлено проект Закону про внесення змін до Закону України «Про освіту» (щодо збільшення розміру пенсійного забезпечення педагогічних працівників та встановлення додаткових державних гарантій педагогічним та науково-педагогічним працівникам) №1124 від 19 грудня 2012 року. Співавторами є народні депутати Андрій Павловський та Олександр Дубовой.
Законопроектом передбачається посилення соціального захисту педагогічних та науково-педагогічних працівників, зокрема призначення і виплата пенсії педагогічним та науково-педагогічним працівникам в розмірі 80 відсотків від суми заробітної плати педагогічного працівника; збільшення щомісячних надбавок педагогічним та науково-педагогічним працівникам за вислугу років у відсотках до посадового окладу (понад 3 роки – 20%, понад 10 років – 30%, понад 20 років – 50%), щодо встановлення мінімального розміру щорічної допомоги на оздоровлення (не менше трьох прожиткових мінімумів) та щодо розміру щорічної матеріальної допомоги (два прожиткових мінімуми), а також щодо розширення кола тих працівників, яких може бути звільнено від оплати за користування житлом з опаленням і освітленням
Владислав Антрощенко – захисник сільського населення та невеликих міст
Обіцянки незалежного кандадлата в депутати, який згодом приєднався до фракції регіоналів, В.Атрощенко були достатньо конкретними та вимірюваними, але водночас, щодо принципових для виборців питань, як то статусу лісопарку Ялівщини, містили досить розпливчаті та багатозначні формування як то «зберегти цілісність території Ялівщини».
Обіцяники політика включали наступне:
Встановлення 50 нових дитячих майданчиків
Законодавчі ініціативи В.Атрощенка містили елементи популізму, як то законопроект щодо збільшення надходжень до Фонду регіонального розвитку шляхом внесення відповідних змін до Бюджетного кодексу України.
Лобіювання інтересів малих міст (до 10 тис. населення) в частині скасування заборони змінювати цільове призначення земельної ділянки, яке не відповідає затвердженому плану зонування території та/або детальному плану території у разі відсутності плану зонування або детального плану території можна почабичи у відповідному законопроекті. Лобіювання інтересів спиртзаводів можна побачити в законопроекті "Про внесення змін до статті 204 Кримінального кодексу України (щодо кримінальної відповідальності за незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту міцних спиртних напоїв домашнього вироблення)".
Інші ініціативи переважно були спрямовані на захист інтересів сільського населення. Щодо виконання обіцянки «забезпечити мінімальні закупівельні ціни на аграрну та промислову продукції для дрібного та середнього виробника, насамперед, на молоко, м'ясо, картоплю та зерно», то варто зазначити, що депутатом зареєстровано проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України" щодо встановлення закупівельних цін на молоко та впорядкування механізму державного цінового регулювання на сільськогосподарську продукцію (товари).
Обіцянка«істотно спростити реєстраційні процедури на селі та відведення землі під виробництво. Сільським, селищним радам передати правові функції нотаріусів щодо оформлення правочинів із зміни права власності на будь-яке нерухоме майно в межах відповідної сільської ради». В.Атрощенко зареєстрував законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту прав сільського населення. Пропонується в сільських населених пунктах, де немає нотаріусів, територіальних підрозділів Мін'юсту та Держземагенства організувати роботу державнихнотаріусів, державних реєстраторів органів державноїреєстрації прав та державних кадастровихреєстраторів в приміщеннях сільських та селищних рад. Разом з тим, передбачається істотно знизити розмір плати за послуги пов'язані з переоформленням землі та майна.
Обіцянка «відновити соціальні виплати «чорнобильцям» та «дітям війни» стовідсотково» знайшла своє втілення в законпроекті №3525 «Про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (щодо вдосконалення порядку віднесення громадян до потерпілих від Чорнобильської катастрофи та захисту осіб, які зазнали опромінення щитовидної залози). В подальшому, до кінця 2013 року були внесені ще 2-а законпроекти №3809 від 20.12.2013 "Про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" щодо посилення соціального захисту деяких категорій постраждалих громадян» та №3810 "Про внесення зміни до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" щодо медичного забезпечення».
* * *
Потрапивши до Парламенту, народні депутати з м. Чернігова, прагнуть виконувати свої порівняно конкретні передвиборчі обіцянки поряд із ініціюванням ряду популістських та відверто лобістських законопроектів. Сприяє їхній законотворчій діяльності і їх участь у ключовому парламентському комітеті – бюджетному. Водночас, ряд обіцянок попри їх конкретність та вимірюванність, так і не знайшли втілення у законотворчій роботі.