Аналітика. Публічні фінанси. Бюджет Києва. Статті.

Проект ВІДКРИТОГО ЗВЕРНЕННЯ учасників круглого столу «Дорожня карта для київської влади у сфері бюджетної та антикорупційної політики»

середа, 25 червня 2014 1149
Звернення є відкритим для підписання депутатами рад різних рівнів, неурядовими організаціями, засобами масової інформації, бізнес-організаціями, а також приватними особами.

Проект

 

Міському голові Києва Віталію КЛИЧКУ,

Голові КМДА Володимиру БОНДАРЕНКУ,

Секретарю Київської міської ради Олексію РЕЗНІКОВУ,

головам комісій Київської міської ради,

керівникам фракцій і груп у Київській міській раді

 

ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ

учасників засідання круглого столу на тему:

«Дорожня карта для київської влади

у сфері бюджетної та антикорупційної політики»

від 24 червня 2014 року, м. Київ

Ми, учасники засідання круглого столу «Дорожня карта для київської влади у сфері бюджетної та антикорупційної політики», що зазначені нижче, усвідомлюючи свою відповідальність за важливість якісних змін в управлінні столицею України, підвищення доступності та прозорості роботи київської міської влади у сфері бюджетної та антикорупційної політики, знаючи про реальну ціну втрат від неналежної, неефективної та нерезультативної бюджетної та антикорупційної політики, здійснюючи своє право на громадський моніторинг та експертизу, розуміючи необхідність співпраці влади й громадськості при формуванні, реалізації та звітуванні щодо міської бюджетної та антикорупційної політики,

 ухвалили рішення про підписання цього ЗВЕРНЕННЯ.

 Громадський моніторинг та експертиза реалізації міської бюджетної та антикорупційної політики, проведений Фундацією «Відкрите суспільство», виявили ознаки корупційних ризиків і практику неналежного виконання вимог чинного бюджетного та антикорупційного законодавства, а саме:

 Постійне невиконання міського бюджету в 2007­-2013 роках.

  1. Значне зростання обсягів заборгованості м. Києва.
  2. Неефективне використання комунальної власності столиці, численні корупційні ризики в роботі комунальних підприємств столиці.
  3. Вилучення до Державного бюджету 50% надходжень від податку на доходи фізичних осіб, що сплачується на території м. Києва.
  4. Непроведення належної інвентаризації земельних ресурсів м. Києва, неукладання КМДА договорів оренди землі з більш як 1000 фізичних та юридичних осіб, що спричинює значні втрати бюджету м. Києва, домінування неконкурентних та непрозорих процедур виділення земельних ділянок у місті.
  5. Незадовільне виконання більшості міських цільових програм, зокрема Програми використання та охорони земель міста Києва на 2011-2015 роки.
  6. Формальне впровадження підрозділами КМДА і РДА в м. Києві програмно-цільового методу.
  7. Порушення термінів звітування про виконання міських цільових програм.
  8. Незалучення міською владою територіальної громади м. Києва до повноцінної участі в бюджетному процесі столиці.
  9. Відсутність впровадження дієвої політики в сфері енергоефективності в м. Києві.
  10. Несприятливий діловий клімат для роботи малого та середнього підприємництва (МСП)  столиці та ознаки імітації співпраці КМДА з організаціями, які представляють МСП столиці.
  11. Відсутність міської цільової антикорупційної програми та звітів про виконання планів заходів  щодо запобігання проявам корупції в КМДА у відкритому доступі на офіційному сайті КМДА.

Виходячи із зазначеного вище,

учасники засідання круглого столу на тему

«Дорожня карта для київської влади у сфері бюджетної та антикорупційної політики»

звертаються до

Міського голови Києва Віталія КЛИЧКА,

Голови КМДА Володимира БОНДАРЕНКА,

Секретаря Київської міської ради Олексія РЕЗНІКОВА,

голів комісій Київської міської ради,

керівників фракцій і груп у Київській міській раді.

 

Вважаємо за необхідне вжити термінових заходів у таких сферах:

У сфері бюджетної політики

        1. Забезпечення належного виконання вимог ст. 28, 77, 116, 118, 121  Бюджетного кодексу України щодо своєчасного звітування про виконання бюджету та обговорення проекту бюджету, відповідальності посадовців при визначенні недостовірних обсягів бюджетних коштів при плануванні бюджетних показників та за порушення вимог чинного бюджетного законодавства.

У сфері впровадження середньострокового стратегічного планування

  1. Підготовка всіх міських цільових програм м. Києва та звітування про їх виконання  з дотриманням вимог програмно-цільового методу.
  2. Уніфікація програмного забезпечення та звітності щодо міських цільових програм 

У сфері антикорупційної політики

  1. Розроблення міської цільової антикорупційної програми м. Києва  силами аналітичних центрів і громадських організацій у співпраці з КМДА.
  2. Залучення аналітичних центрів і громадських організацій до розроблення річних планів заходів щодо запобігання проявам корупції в роботі КМДА та публічне заслуховування звітів про їх виконання.
  3. Оприлюднення звітів про виконання річних планів заходів щодо запобігання проявам корупції в КМДА на її офіційному веб-порталі.
  4. Забезпечення належного реагування відповідних підрозділів КМДА та правоохоронних/контролюючих органів на факти і прояви корупції.

У сфері адміністрування податків

  1. Ініціювання внесення змін до ст. 29 і ст. 65 Бюджетного кодексу України щодо перерахування 100% ПДФО до бюджету м. Києва.
  2. Оприлюднення списків юридичних і фізичних осіб, які відмовляються укладати договори про оренду землі з КМДА (і, відповідно,  не сплачують 3-12% від її нормативної оцінки до бюджету).
  1. Впровадження Рішення Київради  № 89/9146 від 28 лютого 2013 року щодо застосування ст. 288 Податкового кодексу стосовно укладання договорів оренди з власниками земельних ділянок.

У сфері міських цільових програм

  1. Розмістити на офіційному сайті КМДА детальний звіт про виконання Програми використання та охорони земель міста Києва на 2011-2015 роки (Програма), підготувати паспорт Програми, розробити показники вимірювання та оцінки результатів/впливів Програми згідно з вимогами програмно-цільового методу та відповідних методичних рекомендацій Міністерства економіки України, забезпечити залучення громадськості до оновлення та звітування щодо виконання Програми.

У сфері управління комунальною власністю

  1. Передача в оренду або продаж комунального майна, яке неефективно використовується.
  2. Запровадження прозорості в інформуванні підприємств і організацій про наявність вільних площ.

У сфері управління роботою комунальних підприємств

  1. Аудит роботи комунальних підприємств (КП) та оприлюднення звіту про результати роботи відповідної комісії, створеної попереднім складом Київради.
  2. Чітке визначення чисельності КП та необхідної кількості працівників.
  3. Прозоре, регулярне публічне звітування керівників КП щодо результатів роботи за рік та півріччя.
  4. Формування показників роботи КП відповідно до міських цільових програм.

У сфері малого та середнього підприємництва

  1. Проведення обговорення стану виконання Програми сприяння розвитку малого та середнього підприємництва на 2013-2014 рр. та врахування результатів громадської експертизи, що була надана  Фундацією «Відкрите суспільство» КМДА 2013 року.
  2. Розроблення  міської  цільової Програми сприяння розвитку малого та середнього підприємництва на 2015-2016 рр. силами аналітичних центрів та бізнес-асоціацій у співпраці з КМДА.

У сфері управління борговими зобов’язаннями столиці  

  1. Вжити дієві заходи щодо зменшення вартості обслуговування боргу й надати чітку та прозору інформацію про боргові зобов’язання міського бюджету та їх адміністрування.

У сфері політики енергоефективності

  1. Скорочення видатків на енергоспоживання принаймні на 10% в 2014 році та розглянути можливості для збільшення відсотка  економії.
  2. Запровадження стимулювання заощадження бюджетних коштів на комунальні послуги та енергоносії (половина заощаджених коштів залишається відповідному підрозділу КМДА або КП, половина перераховується до бюджету м. Києва).
  3. Проведення інвентаризації площ та їх аудит, внесення змін до застарілих нормативних актів у галузі енергоспоживання.
  4. Усунення зловживань, які пов’язані з переплатою бюджетних коштів за комунальні послуги комерційних підприємств, що орендують комунальні площі.

У сфері публічності, прозорості та підвищення ефективності роботи Київради

  1. Забезпечити виконання вимог Регламенту,забезпечити он-лайн трансляції сесій Київради та доступність стенограм засідань комісій Київради.
  2. Не розглядати проекти рішень Київради без їх соціально-економічного обґрунтування.
  3. Забезпечити публікацію всіх проектів рішень та прийнятих рішень Київради та КМДА.
  4. Забезпечити можливості для участі в роботі сесій та комісій Київради представників громадськості.
  5. Забезпечити формування дорадчих органів при КМДА на підставі  чітких та  прозорих  кваліфікаційних вимог до кандидатів. 

Учасники круглого столу, що підписали це звернення, вважають за необхідне у найбільш стислі терміни вжити заходів Міським головою Києва, Головою КМДА та головами комісій міської ради, які б засвідчили їх реальне прагнення до реформування міської бюджетної та антикорупційної політики.

Звернення є відкритим для підписання депутатами рад різних рівнів, неурядовими організаціями, засобами масової інформації, бізнес-організаціями, а також приватними  особами.

 

Звернення підписали: 

Леся Шевченко, президент Фундації «Відкрите суспільство»

Іван Сікора, директор Фундації «Відкрите суспільство»

…..

…..

…..