Іван Сікора дав інтерв’ю в прямому ефірі радіостанції «Голос столиці» про перспективи будівництва масштабного інфраструктурного об’єкту для Києва – метро на Троещину. Напередодні перший заступник голови КМДА Ігор Ніконов оцінив загальну вартість проекту в майже 1,3 млрд доларів, і ці кошти місто має намір отримати на 25-30 років під гарантії уряду.
Чи може вартість будівництва вирости майже в 3 рази?
Іван Сікора висловив сумніви щодо коректності озвучених оцінок вартості будівництва метро на Троещину у розмірі майже1,3 млрд доларів з боку першого заступника голови КМДА Ігоря Ніконова. Іван Сікора зазначив, що 1,3 млрд грн. по курсу 23 грн за долар означатиме майже 30 млрд грн. І це при тому, що попередники Кличка на посаді міського голови називали суми значно менші – 16-18 млрд грн, що по курсу 8 грн за долар становило приблизно 2 млрд доларів.
Іван Сікора підав сумніву озвучену командою Кличка оціночну вартість будівництва метро на Троещину з огляду на те, що ціни на оплату робіт будівельників та вартість матеріалів не могла вирости в 3 рази, як це маємо із курсом долара по відношенню до гривні.
Окремо варто зазначити, що станом на 1 січня 2014 року об'єкт було профінансовано на суму 3 млрд. 735 млн. 147,83 тис. грн. Загальна вартість будівництва (в розрахунках 2012 року) - 7 млрд. 628 млн. 151,19 тис. грн., що складало тоді майже 954 млн доларів по курсу 8 грн за долар. Фактично пофінансовано 50% від розрахункової вартості будівництва.
Передвиборчий контекст теми будівництва метро на Троещину
Голос столиці: Чи вдасться в КМДА знайти кошти для будівництва метро?
— Справа тут не в грошах, а в тому, що наближається виборча кампанія, потрібно знову підняти питання, яке турбує понад півмільйона жителів Троєщини та Воскресенки. Ми знаємо, що передісторія питання тягнеться з 1993 року, вже на 50% побудований міст. Є жарт про екс-градоначальника Попова: у будь-якій незрозумілій ситуації починай будувати метро на Троєщину. Так і зараз. Ми не маємо підписаного контракту або інвестиційної угоди, ми не маємо відкритої кредитної лінії на будівництво, але ця тема знову піднімається, називаються якісь цифри, які нібито повинні дати поляки, раніше це були росіяни. Мені це найбільше нагадує початок передвиборчої кампанії.
Голос столиці: Скільки, по-вашому, часу може зайняти будівництво?
— Можна було за рахунок того ж бюджету Києва добудувати автомобільну частину моста, тобто трасу, а вже потім піднімати питання метро. Можна було б за кілька років розвантажити Московський міст, потроху виділяючи кошти, і малими кроками полегшити життя людей, які пересуваються з лівого на правий берег і назад.
Голос столиці: Хіба не виникали проблеми з розселенням людей з районів будівництва моста?
— Я думаю, основна проблема — це саме фінансування. Щодо розселення жителів, то на це вже досить багато коштів виділялося, це не є досить серйозною перешкодою. Головне — відсутність коштів у бюджеті Києва.
Фундація «Відкрите суспільство» вже 5 років займається аналізом міської політики та надавала численні пропозиції команді Віталія Кличка та його попередникам щодо того, де шукати млрд грн до міського бюджету та як ефективно боротися з корупцією в Києві. Більше про напрацювання Фундації «Відкрите суспільство» в розділі ПОДІЇ та Антикорупція.