Фундація. Наші новини.

Фундація "Відкрите суспільство" ініціювала Відкрите звернення до Кличка щодо бюджету 2015

п'ятниця, 16 січня 2015 1372
Відкрите звернення було підтримане платформою Реанімаційний пакет реформ.

Подивитись текст тут:

ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ до міського голови В.Кличка щодо відсутності реагування на значимі корупційні практики, що ведуть до суттєвого зменшення доходів міського бюджету Києва на 2015 рік та застереження щодо непублічного прийняття міського бюджету

16 січня 2015 року

ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ

до міського голови В.Кличка щодо відсутності реагування на значимі корупційні практики,

що ведуть до суттєвого зменшення доходів міського бюджету Києва на 2015 рік

та застереження щодо непублічного прийняття міського бюджету 

- користуючись правом територіальної громади на участь в бюджетному процесі;

- визнаючи важливість формування реалістичних показників доходів міського бюджету та оптимізації витратної частини бюджету;

- усвідомлюючи необхідність співпраці влади та громадськості при формуванні та реалізації бюджетної політики на місцевому рівні

висловлюєм занепокоєння:  

- відсутністю станом на 16.01.2015р. у відкритому доступі проекту міського бюджету, що не дає підстави для його аналізу та обговорення з боку громадськості;

- продовженням практики ігнорування значимих корупційних ризиків в земельній та містобудівній сферах, що ведуть до мільярдних втрат міського бюджету, ущільнення забудови, знищення зелених зон

Неодноразово громадськими експертами та активістами надавалися пропозиції щодо попередження корупційних ризиків, що ведуть до зменшення надходжень до бюджету.

Однак, досі маємо лобіювання міською владою прийняття нового Генплану Києва до 2025 року та детальних планів для окремих територій Києва (замість районів столиці), що  легалізує земельні махінації, знищує зелені зони задля житлової забудови, зменшує надходження до міського бюджету від оподаткування земельних ресурсів столиці;

Заниження ставок договорів оренди земельних ділянок і фактичне небажання міської влади їх переглядати;

-  Брак інтересу до перегляду діючих корупційних практик в сфері управліннями земельними ресурсами та  архітектури та містобудування;

-  "Податкові канікули" для забудовників і власників земельних ділянок шляхом  відтермінування на півроку введення в дію нової нормативно-грошової оцінки землі, що вступить в силу лише з 2 півріччя 2015 р.; 

 -  Продовження корупційних практик та ризиків в діяльності комунальних підприємств, в сфері розміщення МАФів\ТС (тимчасових споруд), надання пільг та звільнення від сплати пайових внесків окремих забудовників  тощо;

Все вище перелічене негативно впливає на надходження до міського бюджету столиці.

 

У зв’язку із вищезазначеним звертаємося до Вас з наступними вимогами:

1. Терміново оприлюднити на веб-сторінці міської влади проект міського бюджету на 2015 рік разом із всіма супроводжувальними матеріалами для можливості його громадської оцінки та обговорення.

2. Вжити термінових заходів щодо попередження корупційних ризиків у новому міському бюджеті та забезпечити адекватне реагування на значимі та відомі корупційні практики в земельній, містобудівній, торгівельній та бюджетній сферах, а також в роботі комунальних підприємств, на підставі відповідних звернень Фундації «Відкрите суспільство», Реанімаційного пакету реформ, громадських організацій та експертів, що надсилалися Вам в періоді з липня по грудень 2014 року, а також оприлюднювалися у публікаціях у засобах масової інформації  протягом жовтня-грудня 2014 року.

3.  Ініціювати перегляд рішення міськради щодо відтермінування введення в дію нової нормативно-грошової оцінки землі на півроку. Наполягаємо на введення її в дію з 2 кварталу 2015 року, що фактично дасть змогу отримати орієнтовно додатково  42-58 млн грн щомісячно від плати за землю,або 125-175 млн грн за 1 квартал 2015 року.

4. Здійснити перегляд профільних цільових програм, що регулюють питання управління земельними ресурсами і містобудуванням(Програми використання та охорони земель міста Києва на 2011-2015 роки, «Розробка схем та проектних рішень масового застосування», «Керівництво і управління у сфері містобудування та архітектури в місті Києві» тощо) з огляду на значні публічно відомі корупційні ризики та практики, які пов’язані із управлінням земельними ресурсами та містобудуванням, а також мільярдні втрати міського бюджету від їх неналежного виконання (зокрема в частині фактично блокування  перегляду договорів оренди земельних ділянок).

5.  Терміново вжити заходи щодо реагування на порушення забудовниками та землекористувачами існуючого Генерального плану Києва до 2020 року та  детальних планів Шевченківського, Печерського та Подільського районів м. Києва та публічно відмовитися від підтримки нового Генерального плану Києва до 2025 року та детальних планів для окремих територій Києва (замість районів столиці).

6. Повторно вимагаємо оприлюднення списків юридичних і фізичнихосіб із зазначенням адрес земельних ділянок, які відмовляються укладати договори про оренду землі з Київською міською радою з одночасним забезпечення цим особам можливості публічного спростування поширеної інформації чи надання пояснень безпосередньо в момент і в місці її оприлюднення.

7. Оприлюднити інформацію (назви боржників, адреси земельних ділянок і об’єктів та суму заборгованості по кожному) на офіційній веб-сторінці КМДА та міської ради про подання керівництвом міськради до прокуратури справ на 132-х боржників по сплаті пайових внесків на розвиток інфраструктури на суму 736 млн грн.

8. Оприлюднити списки юридичних осіб, які звільнені від сплати пайових внесків у 2015  році, із зазначенням сум, які недоотримає міський бюджет від таких рішень, адрес та розмірів об’єктів та підстав для такого звільнення. 

9.  Навести неодноразово обіцяний порядок у розміщенні малих архітектурних форм (МАФ) – тимчасових споруд (ТС) шляхом відведення земельних ділянок під розміщенні ТС та сплати їх орендарями відповідної орендної плати згідно вимог чинного Земельного кодексу України.

10.  Оприлюднити на веб-сторінці КМДА перелік, розміри та адреси всіх комунальних площ, які орендуються та/або здаються в оренду із зазначенням вільних площ та умов їх оренди та продажу та передбачити кошти в бюджеті Києва на 2015 рік на створення відкритої єдиної електронної бази комунального майна Києва, що продається або здається в оренду. 

11.  Оприлюднити на офіційній веб-сторінці КМДА вичерпний перелік усіх комунальних підприємств м. Києва та показників ефективності й результативності їх робити, витрат із міського бюджету на їх утримання та сплачених до міського бюджету податків (зокрема, податку на прибуток, податку на доходи фізичних осіб тощо).

12.  Розмістити у відкритому доступі на офіційній веб-сторінці КМДА  детальні результати перевірки роботи кожного із комунальних підприємств в 2014 році  із зазначенням суми та причин збитків по кожному з них, та переліку вжитих заходів та плани підвищення ефективності та результативності їх роботи в 2015 році.

ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ до міського голови В.Кличка щодо відсутності реагування на значимі корупційні практики, що ведуть до суттєвого зменшення доходів міського бюджету Києва на 2015 рік та застереження щодо непублічного прийняття міського бюджету

  Матеріал підготовлено в рамках проекту «Громадська варта Києва: здійснення громадського контролю за розробкою та реалізацією антикорупційної політики у місті Києві», що реалізується Фундацією «Відкрите суспільство» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження»