Фундація. Наші новини.

ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ щодо порушення вимог чинного законодавства при будівництві житлового комплексу «Сонячна Рів’єра»

п'ятниця, 20 березня 2015 1479
В боротьбі проти корупційних схем та незаконних забудов в місті Києві Фундація "Відкрите суспільство" та група "Реанімаційний пакет реформ для Києва" виступили на боці ініціативної групи по вул. Микільсько-Слобідській, 1а

Об'єкт: житловий комплекс «Сонячна Рів’єра», що знаходиться на території прибережної захисної смуги р. Дніпро за адресою: м. Київ, вул. Микільсько-Слобідська 1

Текст звернення: 

Закачать //Zvernennya_Mykilsko_Slobidska.pdf

Попри ознаки порушення діючого Земельного та Водного кодексів України, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Державних будівельних норм (ДБН 360-92) та ознак корупційного правопорушення в частині видачі документів дозвільного та реєстраційного характеру, досі будівництво продовжується.

Починаючи з весни 2014 року на території прибережної захисної смуги р. Дніпро за адресою: м. Київ, вул. Микільсько-Слобідська 1, ТОВ “Терра Капітал” та ПП «Укрбалтбуд» розпочали будівництво житлового комплексу «Сонячна Рів’єра» (взявши, за нашою інформацією, кредит під заставу землі в Ощадбанку). Оскільки будівництво ведеться в рекреаційній частині громадського центру, вважаємо, що мають місце порушення діючого Земельного та Водного кодексів України, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Державних будівельних норм (ДБН 360-92) з усіма ознаками корупційного правопорушення  в частині видачі документів дозвільного та реєстраційного характеру.

Внаслідок порушення чинного законодавства в частині визначення прибережних захисних смуг р. Дніпро, шляхом корупційних схем по відчуженню землі та майна рекреаційного призначення на користь ТОВ «Терра Капітал», кияни втратили пляж та зону відпочинку. Оборудки з відчуженням майна Товариства сприяння оборони України, призвели до втрати «Морської школи ТСО» та об’єктів рекреації на березі Дніпра.

Недотримання посадовими особами КМДА вимог ст. 88 Водного кодексу України та Земельного кодексу України щодо розробки проекту землеустрою по встановленню меж та розміру прибережної захисної смуги, призводить до порушення та тяжких екологічних, санітарних, гуманітарних і економічних наслідків для київської громади внаслідок будівництва житлового будинку на відстані 50 метрів від р. Дніпро.

Листом від 15.04.2013р., № 4125/27/10-13, Міністерство інфраструктури України визначило судноплавний фарватер лоційного опису річки Дніпро на відрізку від мосту Метро до причалу «Русанівські сади» та інформувало народного депутата Віталія Кличка (який боровся на той час із незаконними землевідведенням берегової лінії Микільської Слобідки) про те, що ділянка Русанівської протоки класифікується як велика ріка.

Не дивлячись на те, що ст.1, та ст.79 Водного кодексу України чітко визначають класифікацію великих річок (з прибережними смугами шириною 100 метрів) працівники Департаменту містобудування і архітектури КМДА, які підпорядковано голові КМДА Віталію Кличку, спільно з керівництвом ПАТ «Київпроект» ДП «Інститут генерального плану міста Києва» та ТОВ «Укрекспертиза у будівництві» вводять в оману забудовників та громаду міста, надаючи листи та документи про можливість житлової забудови в межах 50 метрів від р. Дніпро.

Не зважаючи на ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 07.11.2013 року, якою скасовано Рішення Київради від 26.07.2007 року №67/1901 про зміну цільового призначення земель водоохоронної зони прибережної захисної смуги вздовж р. Дніпро, посадові особи Департаменту містобудування і архітектури КМДА, 06.03.2014р., перевищили свої повноваження та зареєстрували «Містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки» №2144/0/012/009-14 для будівництва житлово-офісного комплексу на території яка не належить замовнику будівництва.

Крім того, Департамент містобудування і архітектури КМДА, маючи на те повноваження, не присвоїв навіть поштову адресу об’єкту будівництва, надавши вихідні дані ТОВ «Терра Капітал» за недостовірною інформацією місця реєстрації в неіснуючому будинку №1 по вул. Микільська Слобідка на земельну ділянку, яка не належить замовнику будівництва на правах оренди.

Згідно п.4 ст.29 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності” спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури при наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, тобто Генеральному плану м. Києва, детальному плану території або плану зонування. 

Діючим Генеральним планом м. Києва 2020, а також розділом «Дніпровська Перлина», затвердженої Стратегії розвитку м. Києва до 2025 року (як першого етапу нового Генерального плану 2025)  разом з інформацією містобудівного кадастру столиці МІАС ЗМД визначено, що зазначена територія відноситься до ландшафтно-рекреаційної зони загальноміського значення та громадської забудови. Рішень Київради про внесення змін до Генерального плану 2020 або розробки і затвердження іншої містобудівної документації із зміною функціонального призначення території немає і тому можна вважати дії керівництва Департаменту містобудування і архітектури КМДА, - упередженими та містять ознаки корупції.

Викликають сумніви і результати експертизи проекту будівництва об’єкту V категорії, проведеної ТОВ «Укрекспертиза у будівництві», оскільки експерти не побачили суперечності та протиріччя проектної та дозвільної документації з вихідними даними і нормами чинного законодавства. Зокрема, поза увагою експертів залишились:

1)      наявність судових рішень та довготривале протистояння мешканців мікрорайону будівництву житла в рекреаційній зоні;

2)      невиконання умов Висновку органу містобудування та архітектури від 11.07.2007 року №19-6855 та діючого на той момент законодавства щодо необхідності розробки Детального Плану Території або містобудівного обґрунтування;

3)      невідповідність проекту забудови земельної ділянки функціональному призначенню території  згідно діючому Генплану м. Києва 2020 та інформації містобудівного кадастру;

4)      відсутність екологічної експертизи проекту житлового будівництва в межах водоохоронної зони та проекту землеустрою з визначенням меж прибережної захисної смуги р. Дніпро;

5)      невідповідність площі земельної ділянки ТОВ «Терра Капітал» документам права власності та скасування реєстрації земельної ділянки площею 4 га, яка увійшла в площу забудови згідно вихідних даних;

6)      порушення ДБН 360-92 у містобудівному розрахунку вихідних даних на будівництво 3 551 квартир площею 135 тис.м2 без спорудження об’єктів соціальної інфраструктури (шкіл, дитячих садочків, оздоровчих і спортивних закладів) та без відповідної кількості паркінгів, паркувальних майданчиків та об’єктів благоустрою прибудинкових територій.

 

На нашу думку, при видачі вихідних даних на будівництво не враховано належним чином вимоги законодавства України, будівельно-технічних норм, громадських інтересів і тому є підстави вважати про існування ознак зацікавленості керівника Департаменту містобудування і архітектури Целовальника С.А.,  з використанням наданих йому службових повноважень та пов'язаних із цим можливостей з метою одержання неправомірної вигоди при реєстрації Містобудівних умов і обмежень для ТОВ «Терра Капітал».

 

Крім того, Державна корпорація «Укрбуд», яка не є замовником будівництва, та власником земельної ділянки або підрядником, - не отримувала жодних дозвільних документів і активно здійснює продаж квартир в недобудованому житловому будинку за вказаною адресою. Тому є підозра у картельній змові учасників містобудівної діяльності – забудовника ТОВ «Терра Капітал», підрядної організації ПП «Укрбалтбуд», ТОВ «Укрбуддевелопмент», Міністерства регіонального розвитку та ЖКГ, у підпорядкуванні якого здійснюють свою діяльність ДК «Укрбуд», Департамент містобудування і архітектури КМДА, ТОВ «Укрекспертиза у будівництві», ПАТ «Київпроект» ДП «Інститут генерального плану міста Києва».

Враховуючи вищенаведене, просимо:

  1. Негайно втрутитись в ситуацію, провести розслідування і досудову перевірку та направити позов в інтересах держави про скасування Містобудівних умов і обмежень для ТОВ «Терра Капітал» №2144/0/012/009-14 від 06.03.2014 р. та притягнення до відповідальності посадових осіб КМДА.

 

  1. Зупинити будівництво по вул. Микільська Слобідка від мосту метро до причалу «Русанівські сади» та створити міжвідомчу робочу групу з метою перевірки законності будівництва та продажу квартир в межах водоохоронних зон р. Дніпро (з виїздом на місце всіх природоохоронних державних органів, структурних підрозділів КМДА, ДАБІ, прокуратури та МВС) із залученням громадськості та незалежних експертів.

 

  1. Відсторонити посадових осіб КМДА, відповідальних за роботу Департаменту містобудування і архітектури, провести службове розслідування щодо правомірності підписання вихідних даних на землевідведення та будівництво житлово-офісного комплексу в межах водоохоронної зони р. Дніпро.

 

Відкрите звернення підписали:

Експерти Реанімаційного пакету реформ Київ

та

Леся Шевченко, головний експерт групи Реанімаційного пакету реформ – Київ

 

Іван Сікора, директор Фундації «Відкрите суспільство», експерт з питань бюджетної та антикорупційної політики 

 

Віктор Глеба, від імені ініціативної групи мешканців мікрорайону Микільська Слобідка, громадських організацій захисту довкілля та активістів по боротьбі з незаконними забудовами столиці, експерт з галузі містобудування, кандидат наук з питань державного управління.