ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ до київської громади та депутатів міської ради Києва щодо розробки Плану зонування м. Києва (Зонінгу)
Підписати тут.
Департаментом містобудування і архітектури КМДА 21 січня 2016 року було проведено громадське обговорення щодо легалізації документу «Методика складання та зміст плану зонування території (зонінгу) міста Києва», (далі - Методика). Під час обговорень громадськістю та фаховими експертами, було з’ясовано, що Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ лише 9 грудня 2015 року ухвалило для КМДА особливу київську Методику, яка розроблялась ТОВ «Київський інститут міського цивільного проектування» за Договором №86/ГПмд-13 від 12 липня 2013 року. Заступник міністра Мінрегіону Негода В.А., без обговорення (в робочому порядку), Наказом Науково-технічної ради Мінрегіону №77, легалізував відхилення від Настанови ДСТУ-Н Б Б.1.1-12:2011 «Про склад та зміст плану зонування території (зонінг)» - в частині визначення переліку, кількості територіальних зон та видів використання земельних ділянок.
Методика наповнена суб’єктивними, не визначеними законодавством, розрахунками і термінами: «видові фронти» і «конуси обмеження габаритів забудови панорами міста», «поле зорового сприйняття» і «пам’ятники-спостерігачі», «призма забудови» і «якісні пороги видового розкриття пам’яток архітектури», що можливо є цінним науковим винаходом, але ці дефініції не мають відображення в містобудівному, пам’ятко-охоронному, природоохоронному та земельному законодавстві. Натомість в Методику не включені обов’язково регламентовані законодавством: «Схема функціонального зонування м. Києва», «Історико-архітектурний опорний план» та «План земельно-господарського устрою» (проект землеустрою щодо впорядкування території міста), які мали бути розроблені на ВСЮ територію міста одночасно.
Крім того, Методика передбачає спочатку затвердження «зразків зонінгу», «склад і зміст містобудівних регламентів», «методи визначення допустимої висотності забудови», а вже потім розробку самого Плану зонування територій.
Слід зазначити, що згідно Методики, вихідними даними для розробки Зонінгу є наміри ІНВЕСТОРІВ, а не потреби ГРОМАДИ міста, що є свідченням домінування приватних інтересів над суспільними.
Виступ 21 січня 2016 року в.о. Головного архітектора м. Києва Ганни Бондар та авторів Методики свідчив про те, що сам проект Плану зонування міста розроблявся одночасно з Методикою. При цьому мали місце порушення діючих державних норм, національних стандартів, а саме: ст.17, ст.18 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Зонінг розроблявся на основі НЕЗАТВЕРДЖЕНОГО Генерального плану міста 2025, без врахування: Історико-архітектурного опорного плану, Плану земельно-господарського устрою та містобудівного кадастру на застарілій топографо-геодезичній підоснові, ігноруючи показники ДІЮЧОГО Генерального плану м. Києва 2020, на виконання забаганок інвесторів-забудовників.
Фактично, для Києва таким Зонінгом намагаються легалізувати незаконні будівництва, які не вміщуються в опис регламентів для кожної «територіальної зони», за новими київськими типами, ігноруючи історичні ареали, на свій розсуд трактуючи призначення і межі планувальних утворень.
Як наслідок, - суттєві відмінності у видах використання територіальних зон та плутанина у переважних, супутніх і допустимих розташуваннях громадських закладів, житлових об’єктів, рекреаційних утворень тощо призводить до труднощів у сприйнятті Плану зонування, та створюють додаткові корупційні ризики.
Перевіривши графічні матеріали Схеми зонування у складі «Плану зонування м. Києва», фахівці-архітектори, експерти галузі та громадські активісти дійшли висновку, що розроблений Зонінг не відповідає функціональному зонуванню діючого Генерального плану розвитку м. Києва 2020 та не узгоджується із земельно-господарським устроєм м.Києва, історико-архітектурним опорним планом та детальними планами території столиці.
Таким чином, стає зрозуміло, чому протягом одного місяця КМДА намагається провести громадські слухання, не давши місця громадським ОБГОВОРЕННЯМ самої Методики, всіх планувальних утворень та, маніпулює показниками містобудівної і землевпорядної документації, не надає своєчасно доступ до публічної інформації.
Враховуючи вищенаведене, Фундація «Відкрите суспільство»:
1. Направляє в Національне Антикорупційне Бюро, Генеральну прокуратуру, МВС матеріали щодо ознак порушень чинного законодавства посадовими особами КМДА, КО «Київгенплан» і Мінрегіону, а також для дослідження корупційних ризиків при розробці Зонінгу.
2. Починає довгострокову громадську кампанію «Контролюємо Зонінг» з метою пояснити та обговорити питання надання та узагальнення зауважень до Плану зонування міста Києва від мешканців по кожному планувальному утворенню, зоні та територіальній підзоні задля попередження маніпулювання думкою громадян та введення їх в оману.
3. Створює Координаційний центр громадянського контролю за діями влади у сфері містобудування та започатковує функціонування Відкритого Круглого столу – Конференції для формування альтернативного порядку денного та визначення основних напрямів розвитку столиці на користь киян.
Звернення відкрите для підписання політичними силами, експертами, ініціативними групами громадян, які хочуть контролювати міську владу та долучитися до громадської кампанії «Контролюємо Зонінг» за посиланням: http://goo.gl/forms/pCLHJFUwCQ
* * *
Пропозиції щодо співпраці надсилати на електронну пошту: info@osf.org.ua
Більше інформації щодо зонінгу та Генплану Києва:
Громада Києва має знати про корупційні ризики в зонінгу центру Києва
ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ з приводу проекту Генерального плану Києва до 2025 року
Проект Генерального плану Києва до 2025 року має бути відхилений
Київ згідно з Генпланом-2025: столиця чи мегасело