Понад два роки ця фракція могла з гордістю називати себе пропрезидентською, адже її корені у нав’язливій ідеї В.Ющенка об’єднати правоцентристські сили під символічною помаранчевою підковою. Якщо 2002 рік став тріумфом такого проекту (перше місце у пропорційній частині; Компартія вперше не здобула першого місця на парламентських виборах), то 2007-й ? пірровою перемогою.
У 2006 році виявилися слабкості «жовтогарячого» проекту – лише третє місце та 14% голосів виборців, усього-на-всього через рік після всенародного піднесення під час помаранчевої революції. «Наша Україна» не змогла об’єднати БЮТ і СПУ в коаліцію, прем’єром став запеклий ворог Президента - В.Янукович, а сама фракція ще й намагалася прослизнути у більшість для створення широкої коаліції. Начебто «свій» Президент розпустив парламент, але для блоку НУНС (тоді ще окремо НУ та НС) це не стало панацеєю. Навіть приєднання до бурхливого та внутрішньо неузгодженого блоку «Наша Україна» партії «Народна самооборона» з харизматичним екс-соціалістом Ю. Луценком не врятувало погнуту політичними інтригами підкову – в шостому скликанні політична сила отримала на дев‘ять мандатів менше.
Але і пропрезидентською назвати її складно. Внаслідок відцентрових рухів всередині фракції утворилися пропрезидентська, пропрем’єрська, прорегіональна та інші проміжні частини. Працювати над виконанням передвиборчих обіцянок стало не настільки важливо, як, приміром, розбудовувати власні політичні проекти (В. Балога, А.Яценюк, А.Гриценко, М.Катеринчук).
Воднораз на тлі інших парламентських сил здобутки нунсівців виглядають доволі непогано. Почасти їх перевага була у підтримці ініціатив Президента, чия програма послужила основою для їхньої програми і чиїми досягненнями вони хизувалися. На відміну від свого «затятого друга» і партнера по коаліції БЮТ, блок «підкови і кулака» не обіцяв побудови утопії, а транслював переважно типові ліберально-правоцентристські гасла. Особливі акценти було зроблено на розвиткові малого й середнього бізнесу, українській мові й культурі, а також євроінтеграції. Колаж інформації (рисунок 5) узагальнює ключові факти щодо діяльності блоку «Наша Україна ? Народна самооборона» у парламенті VІ скликання.
Рисунок 5. «Наша Україна – Народна самооборона» у Верховній Раді України VI скликання – узагальнення.
До проведення аналізу конкретних обіцянок від «Нашої України ? Народної самооборони» пропонуємо оцінити акценти програми блоку, що відображені у «хмарі» слів, отриманій в результаті кількісного контент-аналізу тексту.
Рисунок 6. «Хмара» слів з передвиборчої програми НУНС.
Неозброєним оком можна побачити, наскільки важливою для НУНС є Україна (як об’єднаний концепт незалежної держави, її мови, культури та історії), а також поняття «громадянин» та «право». Саме тому в інформаційному колажі розміщено профіль статуї Свободи – в ідеалізованому вигляді програма НУНС говорить саме про правову країну вільних людей (в контексті мінімального втручання держави).
Звісно, текст має типові для українських сил популістські «гріхи», на кшталт обіцянок встановити пенсійну справедливість чи запровадити податок на розкіш. Стрижнева ідея рекламної кампанії помаранчевої сили про позбавлення депутатів недоторканності й пільг так і залишилася на рекламних щитах. Важливий об’єкт уваги НУНС – діти – отримав значно більше уваги. Зокрема, політичній силі вдалося збільшити розмір виплат на новонароджених, допомоги багатодітним сім’ям, стипендій сиротам, а також допомогти сільським дітям добиратися до школи. Сферу бізнесу «Наша Україна ? Народна самооборона» мала б охопити своїм наскрізь ліберальним Податковим кодексом, проте він не подолав планку в 226 голосів. Тема корупції, одна із базових для НУНС, також не набула особливого успіху, не в останню чергу через постійні конфлікти щодо повноважень центральних владних інституцій.
У сфері «гроші» найбільшим досягненням помаранчевої фракції можна вважати зменшення кількості дозволів та перевірок для малого бізнесу. Родюча тема податків та відповідні сподівання нунсівців були поховані під відхиленим проектом Податкового кодексу. Суперечливу ідею ліквідації податкової міліції, що її активно розробляв А. Гриценко, не підтримали у стінах парламенту. Аграрний блок обіцянок також спіткала невдача. Окремо варто виділити обіцянку щодо Євро-2012: проблеми з її реалізацією у 2008-2010 роках не в останню чергу зумовлені парламентськими та урядовими конфліктами.
Стосовно роботи блоку НУНС у категорії «людина» не можливо не відзначити запровадження зовнішнього незалежного оцінювання як обов’язкової умови для вступу до вищих навчальних закладів. Крім того, НУНС, інспірований Президентом В. Ющенком, домігся зростання різного роду виплат, спрямованих на покращення життя дітей в Україні. Очевидні провали – нереалізовані пенсійні та армійські обіцянки, а також важливі для цієї політичної сили мовно-культурні тези. Окремо варто згадати про «Дитячу лікарню майбутнього», яка стала прикрим символом політико-бюрократичного паплюження світлої ідеї. Беззаперечно «європейська» увага до потреб людей з обмеженими можливостями також не реалізувалася у законодавчій діяльності.
«Держава» у передвиборчих тезах НУНС концентрувалася на боротьбі з корупцією, а також з широким набором депутатських привілеїв: від недоторканності до пільг та пенсій. Проте, як відомо, депутатам дуже складно власноруч позбавити себе такої довгої низки комфортних для життя речей. Особливо варто наголосити на обіцянці законодавчо закріпити підзвітність органів влади та забезпечити громадську експертизу й публічну оцінку виконання партіями передвиборчих обіцянок. На жаль, такого рівня політичної відповідальності досягнуто не було: виходить прикра тавтологія ? обіцянка виконувати обіцянки реалізована не була.
«Наша Україна – Народна самооборона» вирізнилася з-поміж інших політичних сил увагою до проблем міжнародної політики та успішністю їх вирішення. Хоч не обійшлося без підтримки Президента В.Ющенка, але все ж таки важливі обіцянки були виконані: Україна вступила в СОТ, намітився значний прогрес у відносинах з Європейським Союзом (зокрема, лібералізований візовий режим), укладені угоди про малий прикордонний рух, важливий для мешканців Західної України. Дві обіцянки, надзвичайно актуальні і для чинної влади, – це угода про вільну торгівлю з ЄС та зменшення енергетичної залежності країни, залишилися невиконаними.
На наступних виборах блок НУНС як політична цілісність припинить своє існування ? його представники будуть розпорошені у різних виборчих списках, у той час як перший номер Ю.Луценко ? у в‘язниці. І навряд чи хтось візьме на себе тягар відповідальності за невиконані обіцянки цієї політичної сили.
Гроші
|
||
Реалізм |
∨ |
Проект Податкового кодексу, зареєстрований 21 липня 2009 року за ініціативою представників фракцій НУНС та БЮТ, на засіданні Верховної Ради 15 червня 2010 року був відхилений («за» проголосували лише 45 представників фракції НУНС). Проект Податкового кодексу, зареєстрований 7 вересня 2010 року за ініціативою представників фракцій БЮТ та НУНС, також відхилено. Урядовий проект Податкового кодексу фракція не підтримала. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано (відхилено) |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Проект закону «Про внесення змін до деяких законів України» (щодо скасування податкової міліції), який 31 серпня 2010 року зареєстрував А.Гриценко, Верховна Рада не підтримала. Аналогічний законопроект від 26 січня 2011 року також не знайшов підтримки парламентарів. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано (відхилено) |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Корупційні схеми відшкодування ПДВ не ліквідовані. Ставка ПДВ збереглася на рівні 20%. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано
|
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Спрощена система оподаткування для малого бізнесу продовжує існувати. За роки свого перебування у коаліції блок НУНС не робив кроків щодо зміни цієї ситуації, потім – активно опирався Податковому кодексу від влади, який у перших редакціях значно ускладнював життя малому бізнесу. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Під час розгляду 15 червня 2010 року у Верховній Раді проекту закону «Про єдину систему збору та обліку єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (ініціатива БЮТ, Партії регіонів та «Блоку Литвина») його підтримали лише 34 члени фракції НУНС. Проект закону «Про збір та облік єдиного соціального внеску», зареєстрований за поданням Прем’єр-міністра М.Азарова, на пленарному засіданні 16 червня 2010 року підтримали лише 15 членів фракції НУНС. Одначе документ набрав необхідну кількість голосів і був підписаний Президентом. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
За проект закону про податок на нерухоме майно (нерухомість), зареєстрований за ініціативою представника фракції БЮТ проголосувало лише п‘ять народних депутатів з НУНС. Законопроект передбачав справляння податку з власників нерухомості, загальна площа якої перевищує 300 квадратних метрів. Ідея про введення податку на розкіш стала популярною за останній рік роботи парламенту, але так і не втілилася у законі. Ця обіцянка не надто щира, як і та, що стосується скасування депутатської недоторканності. |
Щирість |
× |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
27 липня 2010 року Президент підписав Закон про внесення змін до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» (щодо здійснення господарської діяльності на підставі подання декларації), ініційований представниками фракцій НУНС, БЮТ та Партії регіонів. Норми цього законодавчого акта передбачають спрощення процедури отримання документів дозвільного характеру (хоча навряд чи у два рази, як було обіцяно). |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Підготовка до Євро-2012 під час президентства В.Ющенка та перебування НУНС у владній коаліції фактично була провалена за всіма напрямами. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Проект закону «Про внесення змін до Земельного кодексу України» (щодо вдосконалення порядку безоплатної передачі земельних ділянок у власність громадян), що його зареєстрував 18 грудня 2007 року представник фракції НУНС, передбачав створення прозорої процедури передачі земельних ділянок у власність. 1 лютого 2011 року він був відхилений. Проект закону «Про внесення змін до Земельного кодексу України» (щодо запобігання корупційним діянням та хабарництву у сфері земельних відносин), зареєстрований 20 травня 2008 року представниками фракцій НУНС, БЮТ, «Блоку Литвина» та Партії регіонів, знятий з розгляду. Проект закону «Про Державний земельний банк України», зареєстрований 10 квітня 2009 року за ініціативою представника фракції НУНС, знятий з розгляду. Крім того, за участі НУНС було розроблено закони про Державний земельний кадастр та про зміну порядку розмежування земель державної та комунальної власності. Закон спрямований на створення Державного земельного банку. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Частково виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Проекти законів «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення» (щодо посилення відповідальності за випалювання рослинності або її залишків) та «Про внесення змін до Кримінального кодексу України» (щодо посилення відповідальності за випалювання рослинності або її залишків), зареєстровані 25 січня 2010 року за ініціативою представників фракцій НУНС, БЮТ, КПУ, були відхилені. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано (відхилено) |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Законопроект Ксенії Ляпіної від 18 грудня 2007 року «Про внесення змін до Земельного кодексу України» (щодо вдосконалення порядку безоплатної передачі земельних ділянок у власність громадян) торік був відхилений і знятий з розгляду. Законодавчий акт передбачав встановлення прозорого та чіткого порядку передачі земельних ділянок у власність, визначення строків розгляду їх клопотань органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади і встановлення відповідальності за їх невиконання. Ще один проект закону «Про внесення змін до Земельного кодексу України» (щодо запобігання корупційним діянням та хабарництву у сфері земельних відносин), зареєстрований 20 травня 2008 року за ініціативою чотирьох фракцій, у тому числі НУНС, знятий з розгляду. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано (відхилено) |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Відповідні законопроекти представники фракції блоку НУНС у Верховну Раду не вносили. |
Щирість |
× |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано (забуто) |
Людина
|
||
Реалізм |
∨ |
Немає підстав стверджувати, що проведено деполітизацію міліції. Хоч робота Ю.Луценка на чолі МВС була спрямована на зменшення залежності міліції від політики, але події 2010-2012 років дають підстави стверджувати, що політична залежність міліції зростає. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Частково виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Згідно з наказом МВС України від 18 січня 2008 року (відомство очолював Ю. Луценко), створено Управління моніторингу дотримання прав людини у діяльності органів внутрішніх справ, робота якого спрямована на запобігання свавіллю у правоохоронних органах, унеможливлення порушень прав людини працівниками цих структур. 18 березня 2010 року Українська Гельсінська Спілка звернулась до української влади із проханням не ліквідовувати Управління, оскільки його діяльність привела до скорочення кількості випадків застосування катувань у місцях позбавлення волі. За даними УГС, сотні громадян України, які скаржилися на свавілля міліції, отримали допомогу від Управління. Тож блоку НУНС можна зарахувати виконання цієї обіцянки, принаймні на період його перебування при владі. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Проект закону про внесення змін до Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» (щодо переходу на військову службу за контрактом), який ініціювали представники фракції БЮТ, на пленарному засіданні 14 квітня 2010 року підтримали лише 34 із 72 членів фракції НУНС. Показник щирості знятий за попереднє усвідомлення неможливості реалізації цієї обіцянки у визначені терміни, на чому неодноразово наголошували профільні експерти. |
Щирість |
× |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
З 2008 року допомога при народженні першої дитини становить 12040 грн, другої – 25000 грн, третьої ? 50000 грн. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
У Державному бюджеті на 2008 рік розмір щомісячної допомоги багатодітним сім’ям на одну дитину визначено від 278 грн до 350грн, тобто збільшено майже вдвічі. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Традиційна передвиборча обіцянка для пенсіонерів спрямована на встановлення «справедливості» у пенсійній системі. У 2008-2010роках, під час перебування НУНС у більшості, «зрівнялівка» лише збільшилась. Ґрунтовних законопроектів щодо розв‘язання питань пенсійної системи блок не запропонував. |
Щирість |
× |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано (відхилено) |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Ще одне передвиборче хитрування. Коаліція та уряд помаранчевих сил залишили це питання у риторичній площині. Натомість Кабінет Міністрів М.Азарова у рамках проведення пенсійної реформи обмежив максимальний розмір пенсії до 10-типрожиткових мінімумів. Щоправда, надбавки та доплати певним категоріям чиновників збережені ? свідчення про маніпуляції тезами такого характеру. |
Щирість |
× |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано (забуто) |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
У Державному бюджеті 2008 року передбачено розмір мінімальної заробітної плати в розмірі 605 грн. Згідно із даними Державного комітету статистики, середня зарплата по Україні 2008 року склала 1806 грн. Навряд чи блок НУНС очікував світової фінансової кризи та девальвації гривні, через що 600грн кінця 2008 року не відповідають обіцяним 600 грн 2007 року. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Частково виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Рахункова палата 2010 року провела аналіз упорядкування умов оплати праці працівників бюджетної сфери на основі Єдиної тарифної сітки. Згідно із результатами, зроблено висновок, що впродовж 2009-го та першої половини 2010 року на основі Єдиної тарифної сітки вдосконалення системи оплати праці у бюджетній сфері не відбулось. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
У разі здійснення адміністративно-територіальної реформи та надання більших повноважень місцевим громадам упорядкування комунальних тарифів могло би стати реальністю. «Справедливість» у сфері комунальних тарифів ставить під сумнів логічність такої обіцянки: що саме малось на увазі, до кінця не зрозуміло. Крім того, традиційно притаманне лівим силам слово «справедливість» дещо контрастує із загальною правоцентристською риторикою НУНС. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
× |
|
Не виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
За даними ВГО «Товариство українських офіцерів», у черзі на житло перебуває 45100 військовослужбовців. До прикладу, 2009 року Міністерство оборони отримало всього 104 квартири. За словами директора Державного департаменту адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, І. Холоші, на початок 2009 року на квартирному обліку перебувало 11 тисяч сімей військовослужбовців, з них 2008 року квартири отримали 444 сім’ї (на 73 менше, ніж 2007 року, і майже вдвічі менше, ніж 2006-го). |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Блок НУНС не запропонував проектів для реалізації цієї тези. Щирість обіцянки підривається легковажним ставленням до способу її реалізації: зрозуміло, що виключно спрощення бюрократичних процедур при виділенні землі не зменшить рівня цін на житло до прийнятного для більшості рівня. |
Щирість |
× |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Загальнообов’язкове державне медичне соціальне страхування не запроваджено. Блок НУНС навіть не розробив відповідні законопроекти. Крім того, неефективна робота уряду і парламенту під час «епідемії свинячого грипу» не додають балів ефективності роботи коаліції демократичних сил у галузі охорони здоров’я. |
Щирість |
× |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано (забуто) |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
На початку 2011 року Президент висловив зацікавлення щодо завершення будівництва Дитячої лікарні майбутнього. К. Ющенко, голова наглядової ради Благодійного фонду «Україна 3000», заявила, що проект не отримує державних коштів. Блок НУНС пообіцяв збудувати цю лікарню за рік. Пройшло вже значно більше часу, а на місці, де вже три роки мають лікувати хворих дітей у найкращих умовах, ? лише фундамент. |
Щирість |
× |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів) зареєстрований 24 вересня 2009 року за ініціативою представників фракцій НУНС, Партії регіонів, КПУ, БЮТ. Наразі законопроект знаходиться у профільному комітеті. Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо заборони вживання тютюнових виробів, зареєстрований 1 червня 2010 року трьома представниками фракції блоку НУНС, уже два роки знаходиться на опрацюванні в комітеті. 22 вересня 2011 року Верховна Рада ухвалила зміни до Закону «Про заборону реклами тютюнових виробів», посиливши перелік заборон. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Закон «Про заборону грального бізнесу в Україні», який парламентарі розглядали 15 травня 2009 року, підтримали лише 42 представники фракції блоку НУНС. За подолання президентського вето стосовно цього закону проголосували 32 народні депутати з НУНС. Показник логічності знято за суперечливу поведінку членів фракції стосовно цього питання. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
× |
|
Виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Проект закону «Про соціальне замовлення у сфері надання соціальних послуг», зареєстрований 16 жовтня 2009 року представником НУНС, Верховна Рада відхилила. Проект був спрямований на широке залучення співпраці з благодійними та іншими громадськими організаціями для більш ефективної допомоги людям з обмеженими можливостями. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано (відхилено) |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Проект закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» (щодо закупівлі громадського транспорту з підйомниками для інвалідів), зареєстрований 13 травня 2010 року представником фракції блоку НУНС, парламент відхилив. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано (відхилено) |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Законодавчих ініціатив зареєстровано не було. |
Щирість |
× |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано (забуто) |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
З 2008 року проходження зовнішнього незалежного оцінювання є обов’язковою умовою вступу до вищого навчального закладу. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 5 березня 2008 року, стипендії для дітей-сиріт збільшилися до 1060 грн. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Пільговий проїзд для студентів у залізничному та електричному міському транспорті діє цілорічно. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
В ефірі «Першого національного» 19 вересня 2010 року було повідомлено про те, що 27 тисяч п’ятирічних дітей цього року не змогли потрапити у дитячі садочки через катастрофічних брак дошкільних закладів. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Популістське гасло, розраховане на освітянські та наукові кола. Показник щирості знято за відсутність конкретних механізмів та очевидність того, що зазначеного показника неможливо досягти у короткотерміновій перспективі. За словами голови Державного комітету з питань науки, інновацій та інформатизації В.Семиноженка, 2009 року фінансування наукових досліджень становило 0,85% розміру ВВП, у тому числі з Державного бюджету – 0,37%. |
Щирість |
× |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Проект закону про внесення змін до Закону України «Про вищу освіту» (щодо надання статусу національного вищому навчальному закладу та процедури призначення керівників), зареєстрований 30жовтня 2008 року за ініціативою представника фракції НУНС, знято з розгляду. У законопроекті йшлося про автономізацію ВНЗ, забезпечення більш демократичної процедури обрання керівників ВНЗ та унеможливлення корупції в ході їх обрання. До того ж відхилено проект закону А.Яценюка від 31 травня 2010 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо посилення гарантій самоврядування вищих навчальних закладів). Проект був спрямований на гарантування реальної виборності керівників вишів. Наразі триває боротьба різних політичних сил довкола нового проекту закону «Про вищу освіту». Леся Оробець, представник НУНС, активно змагається з МОНМС, котре очолює Д.Табачник, за низку положень майбутнього закону, не в останню чергу – за зростання автономії вишів. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
У першому читанні ухвалено проект закону «Про національний культурний продукт», зареєстрований за ініціативою В.Кириленка 1 квітня 2009 року. Проект спрямований на формування міцної національної ідентичності, підтримку вітчизняних авторів, виробників національного культурного продукту. Варто відзначити зусилля В.Ющенка щодо відродження українського культурного та національного дискурсу, яким би малоефективним та неструктурованим він не був. Проект закону «Про мораторій на внесення змін до законодавства України, що ведуть до погіршення умов функціонування української мови», зареєстрований представником НУНС 2 березня 2010 року, Верховна Рада відхилила. Нині триває боротьба за Закон «Про мови» від Партії регіонів, який потенційно посилює і без того значний вплив російської мови на культурне середовище України. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Частково виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Жодного законопроекту в цьому напрямі представники НУНС не зареєстрували. Фракція одноголосно критикує проект закону «Про мови», але власної альтернативи не пропонує. Ця теза конфліктує з попередньою. Незважаючи на можливість співіснування різних мов у країні, поєднання захисту і державної мови, і прав інших мов в одній політичний програмі є нелогічним. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
× |
|
Не виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
У Державному бюджеті 2007 року на бібліотечну справу виділено 39,4 млн грн, на музейну справу – 55,2 млн грн. У 2008 році – на бібліотечну справу ? 54,7 млн грн, на музейну – 86,2 млн грн. У 2009-му на бібліотечну справу – 58 млн грн, на музейну – 92,3 млн грн. Отже, у порівнянні з Державним бюджетом 2007 року 2009-го було закладено: на бібліотечну справу в 1,5 разу більше, на музейну справу в 1,7 разу більше коштів. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Частково виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Проект закону «Про збір на розвиток національної кінематографії» зареєстрований 15 липня 2009 року за ініціативою представників фракцій НУНС та БЮТ. Спрямований на додаткове фінансування виробництва українських фільмів проект відхилений і знятий з розгляду. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано (відхилено) |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Ухвалено Закон про внесення змін до Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» (про заборону приватизації приміщень, де розміщаються бібліотеки, книгарні та державні видавництва). Автори, народні депутати з НУНС, мали на меті не допустити приватизації приміщень вище названих установ, щоб запобігти їх перепрофілюванню. Але книгарні у кожному містечку так і не з’явилися. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Частково виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
21 квітня 2008 року представник фракції НУНС зареєстрував проект закону про внесення змін до Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» (щодо запобігання діяльності релігійних культів деструктивного типу та тоталітарних сект). Верховна Рада зняла з розгляду законопроект, що спрямований на гарантування свободи віросповідання шляхом протидії функціонування незаконних культів, захисту існуючих релігійних структур та унеможливлення спроб ошуканства громадян з боку тих чи інших сект. Варто зауважити, що свобода віросповідання в Україні гарантується Основним законом, і порушення цього положення практично відсутні. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Не реалізовано. З 1 січня 2007 року випускники педагогічних закладів, які погоджувались працювати у сільській місцевості, отримували одноразову адресну грошову допомогу у розмірі 5 мінімальних зарплат. Така норма не передбачена для випускників медичних навчальних закладів. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
У Держбюджеті на 2008 рік було встановлено новий мінімум заробітної плати, при якому сільські вчителі мали право на пільги при сплаті комунальних послуг (право на таку пільгу мали працівники освіти, зарплата яких була нижчою, ніж 890 грн.). Така норма запроваджена і до медичних працівників у сільській місцевості. Але обіцяне стимулювання сільських працівників-бюджетників не було реалізоване. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано (відхилено) |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
4 лютого 2010 року Президент підписав Закон України «Про затвердження Загальнодержавної програми розвитку первинної медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини на період до 2011 року. Програма передбачає виділення 153 млн грн для закупівлі медичного автотранспорту, в тому числі у сільській місцевості. Законопроект підтримали 43 представники фракції НУНС. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
У серпні 2009 року Президент В. Ющенко заявив, що програму «Шкільний автобус» виконано на три четвертих: школи отримали 1900 автобусів, що забезпечило потреби у транспорті 90% учнів. У вересні 2010 року М. Азаров зазначив, що у Держбюджеті на 2011 рік будуть передбачені кошти на продовження програми «Шкільний автобус». Наразі проект не реалізовано повною мірою. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Частково |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
У серпні 2010 року нинішній міністр освіти та науки Д. Табачник зазначив, що рівень комп’ютеризації шкіл у сільській місцевості складає 86%. Незважаючи на незавершеність процесу, Інтернет так чи інакше з‘явиться в кожній школі, оскільки він є невід’ємною сучасною умовою прогресу. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Виконано |
Держава
|
||
Реалізм |
∨ |
18 січня 2008 року В. Кириленко зареєстрував проект закону «Про внесення змін до Конституції України» (щодо обмеження депутатської недоторканності). 20 жовтня 2009 року на засіданні Верховної Ради проект було відхилено (за нього проголосували 49 з 72-х депутатів блоку НУНС). Того самого дня на голосування було поставлено проект закону «Про внесення змін до Конституції України» (щодо гарантії недоторканності окремих посадових осіб), який передбачав скасування депутатської недоторканності. За проект закону авторства Партії регіонів проголосували 19 депутатів з НУНС. Перед виборами ця тема знову набуває актуальності. 20 червня 2012 року відбулося голосування за проект закону щодо обмеження недоторканності Президента та народних депутатів. Проект направлено на розгляд Конституційного Суду. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано (відхилено) |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
17 червня 2010 року А. Яценюк зареєстрував проект закону «Про внесення змін до деяких законів України» (щодо заходів, пов’язаних з обмеженням пільг представників органів державної влади та економією бюджетних коштів). Проект, у якому передбачено скасування переважної більшості депутатських пільг, знаходиться на опрацюванні в комітеті. 10 листопада 2008 року член НУНС А. Парубій зареєстрував проект закону про внесення змін до Закону України «Про статус народного депутата» (щодо обмеження пільг народного депутата). Законопроект повернуто авторові на доопрацювання. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
19 травня 2008 року член НУНС Геннадій Москаль зареєстрував проект закону «Про Антикорупційне бюро України». Через рік народний депутат відкликав свій законопроект, тож його було знято з розгляду в профільному комітеті. Верховна Рада не підтримала проект закону А.Яценюка «Про Національний антикорупційний комітет», зареєстрований 7 липня 2010 року (за проголосував 31 член фракції блоку НУНС). 2 березня 2010 року представники п’яти парламентських фракцій зареєстрували проект закону «Про Національне бюро антикорупційних розслідувань України». Верховна Рада не підтримала проект: за голосували лише комуністи. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано (відхилено) |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Інститут виборних суддів не введено. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано (забуто) |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про судоустрій України», зареєстрований 23.11.2007 за ініціативою Президента В.Ющенка. Серед іншого, у даному законопроекті передбачалось перевести на постійну основу діяльність Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, яка, поміж інших завдань, здійснює атестацію суддів. Законопроект було знято з розгляду у 2010 році. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано (відхилено) |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
29 грудня 2009 року у Верховній Раді зареєстровано проект закону «Про внесення змін до деяких законів України» (щодо забезпечення прозорості прийняття рішень та фінансової звітності органами державної влади, місцевого самоврядування). Законопроект спрямований на забезпечення ефективного громадського контролю за прийняттям рішень та підзвітністю органів державної влади. 31 травня 2010 року народний депутат К.Ляпіна зареєструвала проект закону про внесення змін до статті 14 Закону України «Про державну службу» (щодо посилення відповідальності посадових осіб). Обидва законопроекти було відхилено. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано (відхилено) |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Законопроект про внесення змін до Закону України «Про політичні партії в Україні» (щодо звітності партій за політичні та передвиборчі програми), зареєстрований членом «Блоку Литвина», підтримав 21 із 72-х народних депутатів блоку НУНС. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано (відхилено) |
Світ
|
||
Реалізм |
∨ |
Україна вступила до СОТ, не в останню чергу завдяки зусиллям Президента В.Ющенка. 10 квітня 2008 року Верховна Рада ратифікувала Протокол про вступ України до СОТ (всі 72 члени фракції НУНС проголосували за ратифікацію цього документа). |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
За часів помаранчевої коаліції процес євроінтеграції гальмувався опором громіздкої пострадянської бюрократії, крім того він ускладнювався протистоянням інститутів уряду та президента. Наразі причина «паузи» європейської пісні України, за висловом німецького посла в Україні Г.-Ю. Гаймзьота, сидить у Качанівській колонії. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
8 лютого 2010 року представник фракції НУНС зареєстрував у парламенті проект закону «Про державну підтримку Української Спільноти за кордоном». Законопроект, спрямований на захист українців за кордоном (але без укладання угод із іноземними державами), було відхилено. Народний депутат М.Катеринчук 10 липня 2009 року зареєстрував проект закону про внесення змін до Закону України «Про громадянство України» (щодо захисту прав громадян України за кордоном). Проект передбачав, що дипломатичні представництва та консульські установи України надаватимуть допомогу українським громадянам у разі представництва їх інтересів в судах під час розгляду кримінальних та цивільних справ. Цей законопроект також був відхилений. Можливості правового регулювання таких питань суперечливі, оскільки більшість українців (заробітчан) працюють за кордоном нелегально. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано (відхилено) |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Підписано угоди про малий прикордонний рух із Польщею, Словаччиною, Угорщиною. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
У червні 2007 року А.Яценюк від імені Української держави підписав угоди про спрощений візовий режим та реадмісію між Україною та ЄС, які Європарламент ратифікував 13 листопада 2007 року. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Виконано |
||
|
||
Реалізм |
∨ |
Верховна Рада ухвалила проект закону про внесення змін до деяких законів України (щодо стимулювання використання альтернативних джерел енергії), зареєстрований 26 квітня 2009 року представниками всіх парламентських фракцій. Проте реальних кроків щодо зниження енергетичної залежності країни так і не було здійснено. |
Щирість |
∨ |
|
Логічність |
∨ |
|
Не виконано |