Завантажити бюлетень
Всупереч вимогам законодавства влада міста Києва систематично не звітує перед громадою столиці про виконання міського бюджету та про поточні і кінцеві результати виконання міських цільових бюджетних програм.
Фундація «Відкрите суспільство» приділяє особливу увагу підвищенню рівня прозорості і відкритості бюджетної політики столиці, яка має стати взірцем ефективності витрачання бюджетних коштів для інших міст України.
Впродовж 2010-2012 років Фундація «Відкрите суспільство» здійснювала трьохрічний моніторинг бюджетного процесу на рівні міста Києва, результати якого визнано одним з кращих аналітично-дорадчих продуктів у цій сфері.
Головною темою цього випуску є публічний аналіз діючого у місті Києві порядку розроблення, затвердження і виконання міських цільових бюджетних програм.
Оскільки на виконання таких програм витрачається 7 млрд. грн., третина столичного бюджету, – підвищення рівня прозорості і ефективності цього напряму бюджетної політики має важливе значення для її узгодження з інтересами і потребами громади міста Києва.
На офіційному інтернет-порталі Київської міської державної адміністрації належним чином не забезпечено відкритий доступ до публічної інформації про стан і результати розпорядження бюджетними коштами у рамках виконання міських цільових програм.
Не зважаючи на вимоги законодавства про доступдо публічної інформації, на офіційному інтернет-порталі Київської міської державної адміністрації не налагоджено навіть систематичного оприлюднення звітів про поточне і остаточне виконання міських бюджетних цільових програм. Не кажучи вже про оприлюднення і громадське обговорення проектів та концепцій міських цільових програм, як того вимагає закон про державні цільові програми.
Практично відсутні інструменти впливу міської громади на політику міської влади у цій сфері. Громада міста Києва не обізнана про те, з якою фективністю виконуються міські бюджетні цільові програми та які саме корисні результати і блага створюються за рахунок витрат третини міського бюджету столиці.
П'ЯТЬ ВІДКРИТИХ ЗАПИТАНЬ до влади міста Києва:
Порядок розроблення, затвердження та виконання міських цільових програм у місті Києві, затверджений рішенням Київради від 29.10.2009 р. №520/2589, хоч і формально-декларативно, а все ж передбачає певну участь міської громади у здійсненні політики підготовки і виконання міських цільових програм.
Зокрема, ним передбачено, що:
1) для забезпечення підготовки проектів міських цільових програм можуть утворюватися робочі групи за участі представників бізнесових кіл, наукових і громадських організацій (пункт 2.1 Порядку);
2) для проведення експертизи визначення розробником бюджетної програми її результативних показників, реальності (здійсненності) та доцільності запланованих заходів до участі у такій експертизі, що проводиться підрозділами КМДА з питань економіки та інвестицій і з питань фінансів, можуть залучатися, окрім представників влади, також і представники неурядових організацій, зокрема, – наукові установи (пункт 3.1 Порядку);
3) з метою широкого обговорення проект програми може розміщуватися на веб-порталі Київської міської влади (www.kmv.gov.ua), а в місцевій пресі можуть публікуватися інформаційні матеріали про проект програми (пункт 4.1 Порядку);
4) замовник (відповідальний виконавець) міської цільової програми у разі необхідності може розміщувати на веб-порталі Київської міської влади (www.kmv.gov.ua) або публікувати у місцевій пресі інформацію про основні досягнуті результати реалізації програми.
На підставі цього побудуємо індикатори оцінки відкритості бюджетної політики міської влади Києва та її спроможності вести відкритий діалог з міською громадою під час розроблення, виконання і оцінки результативності міських цільових програм.
Сформульовані нижче запитання до міської влади Києва можуть використовуватися неурядовими організаціями для проведення незалежної експертизи відкритості і прозорості бюджетної політики міської влади Києва у сфері цільових бюджетних програм, а також доступності публічної інформації з питань міських цільових програм.